Vis full versjon : Mens og EL-slim??
Ny mnd. med nye muligheter :D Jeg har sjekket utflod og livmortapp i maaange mnd. nå. Regelen hos meg er att det ikke er noen regel. Når jeg tror jeg har forstått noe, kommer det hele tiden nye tegn som gjør meg litt usikker. Denne gangen har mens vært rar. Lite mens men over mange dager (mand 06-??). Spørsmålet mitt til de som vet mer om dette enn meg er; i to dager nå har jeg hatt masse slim (helt likt EL-slim) sammen med mens. Det kommer så mye at jeg ikke kan unngå å ligge merke til det. Åpning i livmortapp er liten. I skrivende stund :mhmm: har jeg vondt i korsrygg og har hatt det et par dg. Hadde tenkt å teste med persona denne mnd, Spørsmålet var??...JO kan jeg ha EL på gang nå?? Er ikke det tidlig?? Har vanligvis EL-slim i mange dager men da er livmortapp helt åpen. Forvirret... Har noen lignende erfaringen eller innspill.
Ja det kan ju vara el på gång. Du får bara fortsätta att kolla utfloden.
Menstruasjon er jo en"utskifting" av slimhinnen da, så det er normalt at man får ut slim sammen med blod.
Kanskje du hadde ekstra tykk slimhinne denne syklusen? Eller har du bare ikke lagt merke til slim i mens før? Min erfaring er at mengde slim i mens varierer.
Pernille
12-10-2003, 17:45
De gangene jeg prøvde Damebegeret under mensen så ble jeg forbløffet over HVOR MYE slim det faktisk er i mensblødningen. :eek:
Hos meg var det til tider mer slim enn blod, faktisk. Tamponger og bind suger det opp sånn at det ikke vises skikkelig, men når du får "dammen" samlet opp i en beholder uten sugeeffekt, så ser du maaaaassssssser av slim. Så jeg tror nok du bare kan slappe av vel vitende om at det er helt naturlig.
Takk for svar og tilbakemeldinger. Vet ikke helt hva Damebegeret er men leser det slik at på en eller annen måte samler du opp utflod i forbindelse med mens?? Interessant det du sier der Pernille. Det var noe jeg ikke verken har tenkt på eller registrert før denne mnd. Jeg pleier alltid å bruke tamponger men pga lite mens har jeg brukt truseinnlegg denne mnd. Kanskje det er derfor jeg har lagt merke til det og at det tidligere har, som du sier, blitt sugd opp av tampongen. Ja, ja så fikk jeg atter en gang vite noe som jeg ikke har hatt peiling på før i løpet av 32 år.... :latter:
Pernille
12-10-2003, 22:41
Damebegeret er en "kopp" av gummi som man putter oppi skjeden under mensen, og så samler det opp mensen uten å samtidig tørke opp den naturlige fuktigheten i skjeden som skal være der (sånn som tamponger gjør). Man tømmer det med jevne mellomrom, skyller det og bruker det flere ganger.
Jeg likte det ikke, det lekket og gnagde. Men jeg vet om flere som aldri noen gang vil bruke noe annet også.
Les mer om det på www.damebeger.no (http://www.damebeger.no)
Jaaha... DET har jeg aldri hørt om engang jeg. Tror ikke det er noe for meg heller, er litt sånn "bruk og kast" dame jeg da :fest: (he-he). Men som med de fleste andre ting her i livet; vi er heldigvis forskjellige. Det som funker bra for noen funker mindre bra for andre.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.