Vis full versjon : Hvor gammel var du da du fikk mensen?
Tenkte å legge inn en liten undersøkelse på dette, jeg.
Bare for å se et ca. gjennomsnitt :)
Var 15 og et halvt jeg :blunke:
Jeg var vel ca 11 og et halvt år - litt tidlig ute jeg, da :p:
Lillekos
16-01-2005, 18:30
Jeg var faktisk 12 1/2 nesten jeg.... Husker det så godt for jeg hadde håndballkamp den dagen...og gikk inn til mama og spurte om det var noe galt med meg! Var den første i klassen som fikk det, og første som begynte med BH. :rødme: Klarte å holde det med mensen hemmelig i over et halvt år...for syns det var så utrolig flaut!
Jeg var sein, nesten 17 år. Hadde vært hos legen og alt, men han ville se det an litt og ganske riktig, der dukket den opp av seg selv :)
Var passert 12 år med noen mnd...
-Nemooo-
16-01-2005, 18:41
Mener jeg var 14- snart 15 år. Og da, ENDELIG kom den... Men jeg fant fort ut at det ikke var noe stas likevel da... :mumle:
Tidl. bruker
16-01-2005, 18:53
Jeg var nettopp fylt 12. Jo tidligere man får mensen, jo lengre har man den også...
Jo tidligere man får mensen, jo lengre har man den også...Tja, det er jo ingen øvre aldersgrense på å ha mensen da. Noen mister den tidlig, andre sent.
Jeg fikk mensen da jeg var 14 år.
Jeg var 12 år når jeg fikk mensen.
renate_21
16-01-2005, 19:39
Jeg var nettopp fylt 12. Jo tidligere man får mensen, jo lengre har man den også...
Må ha den fryktelig lenge jeg da for jeg var så vidt fylt 10:rofl:
Jeg hadde akkurat fylt 12 og var den første i klassen.
Jeg var vel en 13 år sånn ca tenker jeg.... Husker egentlig ikke helt....:rødme: Fortrengt det sikkert.. hehe :fnise:
Thyresse
16-01-2005, 20:16
Var passert 12 år med noen mnd...Jeg også, men den var fremprovosert med medisiner for å få meg til å stoppe å vokse.... jeg var nemlig 1m78 da.... raget høyt over alle, tom lærerne.
Jeg var vist litt treg jeg da? For jeg var 12-13år tror jeg..
Husker ikke helt alder jeg, bare at jeg gikk på barneskolen, og at jeg fikk den lille juleaften, ved siste do-tur før vi skulle sette oss i bilen hele familien, og kjøre til Porsgrunn for å feire jul der..
Strålende!! Kjekt å beg mens-karriere med en ,på den tiden, 3.5t lang biltur, pluss at vi kom bak en ulykke så ble sittende i over en time i kø.. Gjett hvem som var stressa da a? :rødme:
Var 11 år jeg. Forferdelige greier syntes jeg... :rødme: :rødme: :rødme:
Var 14, jeg. Spøy hele natta før jeg fikk den...
Jeg var knapt fyllt 11 år
Bitteliten
16-01-2005, 22:53
Jeg var 10 år!! Midt i sommerferien kom den og vondt var det!! :mumle:
Jeg fikk mensen 1 gang da jeg var 12, så forsvant den i mange måneder og kom tilbake da jeg hadde fylt 13.
Jeg tror jeg var mellom 14-15 år, men jeg husker ikke helt:rødme:
Jeg fikk ikke stemt for jeg var bare 9 år da tanta kom til meg. Ble livredd jeg, løp til storebror og gråt. Tror han ble litt flau da, hehe :himle:
Cherokee
16-01-2005, 23:17
Jeg fikk mensen første gangen da jeg var 12 år og 3 måneder gammel. Husker det som det var i går.
celinemor
16-01-2005, 23:25
Tror jeg var 11-12.
Tommeline81
16-01-2005, 23:34
Fikk den på 10-års dagen min jeg. Jippi, for en bursdagspresang, not :mumle: . Husker mamma var borte da så jeg brukte bare truseinnlegg som jeg fant i skapet hennes. Da hu kom hjem og skulle vaske klær kom hun inn til meg og spurte om jeg hadde fått mensen(hun fant blodige truser i skittentøyet). Jeg begynte å grine, men hun trøstet meg og forklarte og viste meg bind så alt ordnet seg. Da jeg bodde hjemme hadde forresten jeg og mamma alltid mensen likt og like lenge. Rart det der:vetikke: .
var nesten femten... og hadde venta og venta... alle andre hadde den jo!!! Og så kom den da endelig, og så forandra ting seg litt.... hun har ikke vært velkommen siden!
Da jeg bodde hjemme hadde forresten jeg og mamma alltid mensen likt og like lenge. Rart det der:vetikke: .Nei, det er egentlig ikke så rart...
Når en kvinne er i ferd med å få mensen utskilles et feromon (luktstoff).
Forskning viser at den dominante hunnens syklus vil påvirke andre hunindivider
over tid og alle hunindividene får mensen på samme tid.
Dette fenomenet er et av naturens skånemiddel. For mennesker er også pattedyr.
Forplantning i dyreverden er meget kaotisk og skaper uro. Hvis hundyrene hadde mensen
i tide og utide ville arten forsvinne fordi hanndyrene ville gå amok hele tiden.
Og da referer jeg til brunst-tid. Vi mennesker nedarvet de samme mekanismer.
Dette fenomenet er en helt naturlig måte for grupper med pattedyr å overleve på.
Hentet herfra (http://erfaring.com/orakel/show.php?id=4434)...
Jeg var 12. Det var sommerferien til 6 klasse og jeg og bestisen min fikk den på samme dag. Ganske sprøtt i grunn :nikker:
Jeg var 10-11 år når jeg fikk mensen.. husker ikke akkurat, men vet jeg gikk i 4.klasse før reformen (97) trødde i kraft.. så det stemmer vel med 10-11 år da... Var en av de første jeg som fikk mensen i klassen..
Kristiane
17-01-2005, 18:06
Jeg var 10-11år.Det var ikke noe morro nei.
Jeg var 10 det var ikke særlig festelig når du fortsatt er ett barn. Men vente meg heldigvis til det ganske fort, jeg blei tidlig utviklet, folk trodde jeg var 18-19 når jeg var tolv
Jeg fikk ikke stemt for jeg var bare 9 år da tanta kom til meg. Ble livredd jeg, løp til storebror og gråt. Tror han ble litt flau da, hehe :himle:
Unnskyld, lagde først en med under 10", men så tenkte jeg at det sikkert ikke var noe vits ... Men det var det jo :)
Har alltid trodd jeg var VELDIG tidlig ute som 11-åring, men ser jo nå at det var jeg ikke :blomst:
Victoria_
17-01-2005, 23:26
Jeg fikk mensen like før jeg fylte 11...husker jeg følte meg ganske alene om mensen-problemer i et par år...så begynte de andre jentene å komme etter :fnise:
SeptemberSol
18-01-2005, 14:24
Jeg fikk mensen noen mnd. før jeg fylte 12. Helt forferdelig opplevelse.. som jeg faktisk klarte å skjule et halvt års tid før noen oppdaget det! :rødme:
Sommeren för jeg ble 13......:mumle:
Var litt treg jeg, var akkurat fylt 15 da jeg fikk den på juleballet i 9.klasse. Glemmer aldri det :rødme:
Et par uker før jeg fylte 16 !
Så jepp, var sent ute, men synes det var helt greit. Hadde liksom ikke noe ønske om å få den før.
Var 17 da jeg fikk min første mensen, så jeg er vist den tregeste av alle.
Synst det var utrulig flaut at jeg ikke hadde fått mensen når alle venninnene mine hadde fått, så jeg løy at jeg hadde fått mensen når noen spurte :rødme:
Jeg var 14 år når jeg fikk mensen. Syntes dette var helt forferdelig, og det synes jeg ennå.
Det går jo ikke an å stemme på undersøkelsen når det er to alternativer for samme alder...! Jeg var akkurat fylt femten. Synes ikke det var så fantastisk, men var samtidig lei siden "alle" andre hadde fått.
Lurendreier
18-01-2005, 17:22
Jeg var akkurat fylt 15. Syntes også det var skikkelig flaut å være så sein. (Jeg var også en av de som "skrøt den på meg" en stund før den endelig kom... :flau: )
PS. Hvorfor er det ikke bare ett tall pr svaralternativ?? Man er jo ENTEN 14 ELLER 15.... Eller hva? :undrer:
PS. Hvorfor er det ikke bare ett tall pr svaralternativ?? Man er jo ENTEN 14 ELLER 15.... Eller hva? :undrer:
Fordi jeg tok FRA 14-15 ( altså hele det året du er 14) eller FRA 15-16 ( hele det året du er 15)
Tidl. bruker
20-01-2005, 16:28
Tja, det er jo ingen øvre aldersgrense på å ha mensen da. Noen mister den tidlig, andre sent.
Nei, nå misforsto du meg. Jeg mener at jo tidligere man får den, la oss si med 12 år, jo eldre er man når man mister den, feks 50. De som får mensen når de er 16, mister den tidligere, feks når de er 45. Formulerte jeg meg riktig nå?
Birgitte
21-01-2005, 23:29
11 år, og fikk den på selveste julaften!! Var ikke spesielt fornøyd med den overraskelsen, kan jeg huske...:-)
Birgitte
Jeg var 10 jeg. Ikke noe gøy, og sååååå flaut! Gymtimene ble et mareritt! Og jeg var den eneste som hadde mensen i klassen! Guuud, for en grusom tid! :shock:
Jeg var 10 jeg. Ikke noe gøy, og sååååå flaut! Gymtimene ble et mareritt! Og jeg var den eneste som hadde mensen i klassen! Guuud, for en grusom tid! :shock:
Hvet akuratt hvordan du hadde det :klemme:
11 år var jeg da :tante: kom!!!
Jeg fikk det sommeren etter at jeg fyllte 12.
Uregistrert
22-01-2005, 09:45
På juleaften, 1 uke før jeg fylte 12 år. Litt av en julegave...
Har lest dagboka mi fra den tiden, og jeg trøster meg med at både fotomodeller og filmstjerner også har mensen
Stjernemix
22-01-2005, 09:59
Jeg var 9år da jeg fikk mensen!
Jeg var 9 1/2 år... og fikk mensen føste gang 8.mars... kvinnedagen...
jeg var 10-11 år da jeg fikk mensen. gikk i 4. klasse. og synes det var helt pyton.. kunne ikke fatte vitsen med de greiene der, for ikke skulle jeg nå lage barn eller noe.... for det var ekkelt det... hehe.
Tidl. bruker
22-01-2005, 13:04
Jeg var ca. 15 år!
Huff, husker godt den dagen jeg fikk mensen. Det var 1 desember 1983. Jeg var 11,5 år og på besøk hos mammas kusine som ikke hadde binn, så jeg måtte bruke en vaskeklut.
Flaue greier det da.
fikk den da jeg var på håndballtrening i 6 klasse.
husker at det ikke var spesielt gøy
Starlight
23-01-2005, 19:05
Jeg var 12,5 år, og fikk den i sommerferien før jeg begynte i 7 klasse.
Var med ei venninne på ferie, og syns det var rimelig ille.
Fikk bind av moren hennes, og lå på sofaen og ble vartet opp av venninna mi.
Hun var litt misunnelig hun....
Var 15 og et halvt jeg :blunke:
Samme her! Den dagen var mamma bortreist, og jeg skulle på mitt første juleball! Krise i leiren, men det gikk bra. Pappa ordnet med alt sammen, og var veldig grei :snill: .
Fikk mensen når jeg var 11,5 år.
Var 17år, fikk den under eksamen...hadde bind i ranselen og turte ikke fiske det opp fra den i tilfelle noen så (tihi), så det ble til at jeg gikk...fikk ikke den beste karakteren der nei...
Jeg var 12 år første gangen jeg hadde mensen. Men så gikk det ni måneder før jeg fikk den igjen, og jeg var ikke gravid asså :knegg:
Så jeg svarte 12-13 år.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.