Vis full versjon : Gravid piller...
Verpeklare Dolly
11-10-2003, 18:37
I dag begynte jeg på noen piller som heter nycoplus gravid... Nå er jeg så lei av ventingen!! Jeg vil bli gravid nå! Har nå prøvd i 4 måneder som egentlig ikke er lenge, men jeg er som sikkert de fleste utålmodig!! Hårer disse tabelettene hjelper nå da.. :kidoki:
Noen som har erfaring med disse?? Positive, eller negative?!?
hei hei.. har ingen erfaring med dem; men siden jeg har vurdert aa kjope dem mange ganger selv, skal jeg folge godt med paa om de hjelper :lol:
Jeg tror nok de tablettene er beregnet på gravide kvinner, men det skader selvsagt ikke å ha i seg litt ekstra vitaminer (unntatt A og D)... Innholdet i tablettene er gunstige for de som er gravide, så jeg vet ikke om de hjelper noe særlig for å bli gravid!
Jeg tar Gravitamin, som også er for gravide, i stedet for vanlig kosttilskudd, fordi Gravitamin har riktig dosering på folinsyre for oss prøvere (400 mg).
Luna
det er mulig du har rett, men husker jeg ikke helt feil er den for begge deler. leste paa pakken forrige gang jeg var norge, og da sto det at det var for de som ville bli gravide og de som allerede er det.
På esken til nycoplus gravid står det at det er "vitamin- og mineraltilskudd spesielt til deg som planlegger graviditet eller befinner seg i første trimester av svangerskapet." Dessuten står det videre at 400µg folsyre kan redusere f.eks. ryggmargsbrokk. Da tolker ihvertfall jeg det som at den inneholder både folsyre og kan brukes av både gravide og for oss som planlegger å bli gravide.
Selvfølgelig kan man godt bruke disse når man prøver å bli gravid; det er nettopp det jeg gjør, fordi den har riktig dose folinsyre (400 mg), i stedet for vanlig kostilskudds dosering som pleier å være på 200 mg...!
Men jeg tror fortsatt ikke at de
HJELPER no særlig for å bli gravid.
Jeg kommer ihvertfall ikke til å
skylde på Gravitamin hvis jeg blir gravid...
Luna
Men jeg tror fortsatt ikke at de
HJELPER no særlig for å bli gravid
Jeg tar bare ren Folsyre, men henger meg på Luna..
Men man skal aldri si aldri... :kryss:
enig med de over, men det er vel heller det at de inneholder de vitaminene man bor ta naar men prover og bli gravid samt i begynnelsen av svangerskapet. kan jo vaere greit da.. at man slipper 12 forskjellige bokser med tabletter.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.