Vis full versjon : termin kalkulator
Lurer litt på hvorfor det blir forskjellig resultat på de ulike termin-kalkulatoren.
Jeg hadde siste mens 14 sept.
Og dette sier termin kalkulatorene:
Bim: 27 juni
fertility friend: 26 juni
mammanettet : 22 juni
Föräldrakanalen: 22 juni
babysenter: 22 juni
doktor online: 20 juni
Babydk: 20 juni
Ikke det at datoen spiller så stor rolle, for babyen kommer når den kommer den. Men jeg bare lurer på hvorfor det blir forskjellig?
Skal det ikke være 1 grei måte å regne ut dette på?
God morgen :)
Helt enig ang. termin-kalkulatorene, kan jo bli forvirret av mindre da..
Legen min fortalte en gang en grei måte å regne det ut på...du kan jo prøve den og se hvilken dato du havner på..
Her tar en i utgangspunktet i 28 dagers syklus...
Siste mens første dag + 7 dager... - 3 mndr....
I ditt tilfelle blir det 20. juni.....så legger en på antall dager en er over 28 dagers syklus. (eller trekke fra selvfølgelig)
F.eks om en har 30 dg. syklus blir det 22.juni...32 dg. 24.juni osv....
Ble du litt klokere???
Hvordan har du det ellers da? Frisk, rask og trives??
Klem fra meg
God morgen :)
Hvordan har du det ellers da? Frisk, rask og trives??
Klem fra meg
Jo trives veeeeldig bra. Kan fortsatt ikke tro at det virkelig er sant. Rosemannen sa i dag tidlig..."temper du ENNÅ?"
he he... tenkte at jeg skulle ta med noen få dager til, litt morsomt å se hvordan kurven blir, i og med at jeg testet ganske tidlig. (11dpo)
Fra 8dpo fikk jeg veldig til halsbrann. Regnet med at dette var pga noe jeg hadde spist, men nå tror jeg virkelig at det har med nurket å gjøre.
Har hatt skikkelig halsbrann i 6 dager nå.
Hadde litt i forrige svangerskap men det kom ikke før senerer.
Og så kjenner jeg godt at livmoren holder på å vokse...
Håper du snart kommer etter.
Jeg var skikkelig pessemistisk denne syklusen, når jeg ble gravid. Så det var mange som sa "når du minst venter det"......
Lykke til.
De sier jo at har man halbrann under svangerskapet så får man baby med mye hår...men det er jo litt tidlig ennå da..hihi..
Godt å høre at alt står bra til med deg...nå må du huske å nyte alle symptomer :)
Mange sier jo det "når man minst venter det" det er da det klaffer....her i gården har vi :sengekos: hver dag nå rundt EL, så kaaaaanskje - hadde vært så utrolig kos om det klaffet, for da blir termin på :bryn: bursdag..sånn ca. hvertfall :)
Men men...kan ikke annet enn å håpe og vente..
Hvordan er det på SM da?...mange Juni-mammaer så langt?
Jeg nyter det ja... men det blir vel noe klaging når kvalmen setter inn uansett. Men det hører med det.:D
Vi er vel 26 junidamer til nå inne på "termin i juni"
Den terminkalkulatoren (http://www.dagbladet.no/dinside/2000/10/13/223423.html) jeg foretrekker stemmer overens med den som legene bruker, men denne gir kun menstermin.
Av de du brukte kan jeg si følgende:
BiM: 27 juni - denne tar også sykluslengde og lutealfase med i beregningen ('tenker' seg fram til antatt EL)
fertility friend: 26 juni - tar EL-tidspunkt med i beregningen (men det virker som den antar litt senere befruktning enn 1.-2. oktober?)
mammanettet : 22 juni - Har ikke prøvd denne, men antar den også tar en viss høyde for EL/antatt befruktningstidspunkt?
Föräldrakanalen: 22 juni - Samme som over
babysenter: 22 juni - Samme som over
doktor online: 20 juni - standard menstermin (40 uker + 2 dager fra første dag i siste mens)
Babydk: 20 juni - samme som over
fertility friend: 26 juni - tar EL-tidspunkt med i beregningen (men det virker som den antar litt senere befruktning enn 1.-2. oktober?)
Jeg syntes også dette var rart. Regnet med at det var denne som var mest "rett" i og med temp skjemaet og helt klar registrering av EL...?
Men syntes at 26 hørtes litt sent ut. Skjønte ikke helt det...
Holder en knapp på 20 juni jeg.
Legen min regner svangerskapet som 280 dager fra første dag i siste mens, altså 40 uker. Andre regner med 282 dager, 40 uker+ 2 dager.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.