PDA

Vis full versjon : julekalender

Nemi*
20-10-2003, 10:05
I år skal jeg lage julekalender til min kjære.
(Dette gjorde jeg for et par år siden med stor suksess.)
Problemet er bare å finne 24 små kjekke presanger. Jeg er godt i gang heldigvis, men trenger mange flere.
Så om noen har noen ideer så tas de i mot med stor takk :)

Chiquita
20-10-2003, 10:21
De årene jeg har laget julekalender til Bananmannen, så har jeg "blandet" litt i presangene; fra nyttige ting (som billige skrujern, blyanter, isskrape) og unyttige ting (da har det vært mest øl. til hans store glede.Forskjellige øl-flasker, bokser, osv...)

Elinblu
20-10-2003, 10:56
Godteri er også en sikker vinner, med mindre mannen er ekstremt sunn, da. Ikke blir det så dyrt heller!

Ellers har jeg også pleid å bruke slike ting som Chiquita nevner. På "store" dager (julaften, lille julaften, lucia-dagen etc) har jeg hatt litt dyrere ting, f.eks. bøker.

Elinblu

Tossi
20-10-2003, 11:32
Du kan også kjøpe eller lage bokstaver som du putter histen og pisten, kanskje sammen med en sjokoladebit, og som han til slutt (på julaften) kan putte sammen til ordet på noe større han kanskje har ønsket seg (f.eks. CD, lekkert undertøy :mhmm: etc.). Og til unger funker dette enda bedre, for da kan man sørge for at sluttresultatet er noe morsomt og aktiviserende som får ungene til å glemme at det fortsatt er maaaange timer til gaveåpninga begynner :hyper: - funka ypperlig på lillebroren min i alle fall.

Krepsejenta
20-10-2003, 11:32
Hei :_positiv:

Jeg lager julekalender hvert år, men vi gjør det sånn at vi har en sammen vi, kjøper 12 gaver hver, og åpner annenhver dag :vibba: Men tips til gave er: boxer shorts, marsipangris, sokker, lotto kuppong og flaxlodd..

:lykketil:

Nemi*
20-10-2003, 11:41
Det der men 12 gaver hver er jo en kjempe ide!!!!

Forige gang jeg lagde julekalender, fikk sambo så dårlig samvittighet for at ikke jeg fikk julekalender av han, at jeg fikk en stor gave før jul...en (ikke-forlovlses) gullring..hehe.

Athelas
20-10-2003, 13:34
Jeg og Sambo har vår første jul sammen i vår første leilighet! Jeg blir akkurat som en liten unge når det er jul, jeg!! :hyper:
Men det der med felles julekalender og 12 pakker var en kjempegod idè!
Jeg spurte Sambo om han ville det, og han sa ja!
Så nå må jeg lage julekalender... :bonk: Noen ideer? Jeg tenkte kanskje en treplate som jeg kan male på og sette skruer i som en kan feste pakkene på? :hm:
Noen gode idèer til å lage julepynt også? Jeg har endel fra før, men jeg liker MASSE pynt, jeg! Kanskje noen vet om noen nettsider med tips?

Krepsejenta
21-10-2003, 09:07
Hei igjen
Når det gjelder hvordan kalenderen er så bruker jeg å kjøpe 24 små røde poser
fra Nille, de finnes med klistremerke tall som du klistrer på selv, og da begrenser
det seg også med hvor store gavene blir, det er jo faktisk bare tanken, ikke
sant... ... Men masse man får plass til der assa... Så løp og kjøp på
nille... :vibba:

Eks: lottokuppong,sokker,flaxlodd,godteri...

Men det er mange måter å gjøre det på, så man kan lage alt selv, elelr man bare pakker inn de gavene man har i vanlig julepapir, og legger i en kurv... Gøy det også... :lykketil:

dBy
21-10-2003, 09:24
Her var det mange gode ideer! Kan snike med noe jeg har prøvd og funnet lurt. Gi han "gavekort" på at du lager middag til han, eller på massage. Dette kan jo være like hyggelig for begge og.....kan jo føre til :sex2:
Når det gjelder utforming går det ann å henge opp en snor med klyper som man fester gavene i.

Ida
21-10-2003, 16:58
det var jo masse supre forslag her. I fjor gjorde jeg og sambo det slik at vi hadde 12 pakker hver, og det funker kjempebra.

Noen tips er f.eks.:
gavekort med:
massasje
:sex1: ( :knegg: )
go middag
at han slipper å gjøre noen form for husarbei 1-2 hele dager.. (ikke lage middag, bære ut søppel,vasking av kopper o.l.
Kinobiletter
skrapelodd

Noe var vel nevnt tidligere..men det er jo mange gode forslag lengre oppe som jeg ikke nevner her igjen.

Kjempemorro med kalender :woohoo: