PDA

Vis full versjon : Delte opplevelser om egg innsetting. Fra "snartpappas" dagbok.

Mannen til Ønskemamma
17-03-2005, 20:05
Hei & he, he.
I natt sov jeg ganske dårlig, for i dag var den store dagen for innsetting av eggene som hadde ligget å ventet på sykehuset siden mandag.
Jeg dro på jobb til vanlig tid, og timene frem til jeg skulle hente kona, sneglet seg avgårde.

Jeg entret sykehuset med trofe i armkroken rundt kl. 10.30 og 2 egg skulle tilbake kl.11.00. Må si at vi var veldig spendte når vi gikk inn døra. Vi husket godt hvor vondt det var med uttaket og vi hadde også lest mye om smertene ved innsetting. Ett av parene som var der på mandag var ikke der i dag og det gjorde ikke situasjonen noe bedre for meg. Den ene tanken etter den andre for gjennom hodet mitt om hvorfor. Trofe ble ropt opp å gikk inn døra til hvilerommet, for å gjøre seg klar.

Legedama som jeg kaldte slaktern ved uttaket gikk forbi oss to gutta som satt å ventet, smilte å sa: Det blir mye se & hør på dere. Jeg tar finansavisen, så hastet hun inn på kontoret sitt. Vi ventet i ca. 20 minutter før jeg ble ropt inn.

Trofe var alt plassert på kanten av benken med et laken rundt seg å var alt igang med å spørre om alt mulig. Vi hadde forberedt en huskelapp på ting vi lurte på å legedama svarte villig ivei. Vi fikk en god forklaring på hva som kom til å skje å hun fortalte at hun skulle sette inn to egg. Det ene var delt i 6 og det andre i 4. Hun fortalte også at de hadde ett til som var 6.delt, men ikke så fint som det 4-delte. Hadde lest at noen hadde fått sett dem før de ble satt inn og jeg hadde gledet meg til det. Hadde også lyst til å ta bilde for "lille prøves dagbok" Trofe fikk beskjed om å legge seg til rette. Så ble hun gjort klar for innsettingen og inn kom et langt plastrør eller noe sånt.

Trofe tok ett godt tak i hånden min for nå ventet vi på den intense smerten. Det gikk 30 sekunder, trofe og jeg så på hverandre. Jeg så på legedama som satt dyptkonsentrert på hva hun gjorde. 15 sekunder senere så hun opp. smilte å sa det var det. Nå er de på plass. Hun hadde fått de inn på under 1 minutt og trofe rapporterte at hun ikke hadde kjent noen ting. Vi hadde lest oss til dette med full bære, så det gikk med noen glass vann før vi gikk inn. Hadde ladet opp med bind, smertestillende og det meste, men hadde ikke brukt for noe. Nå så vi på UL ved uttaket at det var "fri bane" rett opp og legen bemerket at det skulle gå veldig greit på mandag.

Må si jeg nesten var litt skuffet, for jeg hadde ventet meg mye mer, siden uttaket var så vondt. Må si jeg er litt imponert over damene på Ullevål. De gjør en utmerket jobb, er grundige og hyggelige. Gleder meg til testing 4 april - ikke før.

Nå går vi inn i påsken som rugere på to flotte egg.