PDA

Vis full versjon : Kjøre attferd!

MrIT
29-03-2005, 22:47
En ting jeg og MissIT har snakket mye om, både i den senere tid og helt i fra et vennepar klinka inn tvillinger!

Kjøre attferd av fedre/mødre!

Dessverre ser vi alt for ofte, som oftest fedre, som kjører idiot med små barn i bilen. Det må da for "#=€("#=€ gå ann å tenke litt lengre enn til å komme frem 10 sekkunder tidligere!
Jeg skal ikke kaste stein i glasshus, for jeg kjører som en tulling selv, men aldri når jeg har barn i bilen.

Det er ikke bare det at man setter barn i unødig fare, men jeg mener at det ikke er heldig for spebarn å bli kastet frem og tilbake i stolen, fordi far leker Schumacker i trafikken!

MEN. Det er ikke bare svinekjøring som plager meg.
Noe som kanskje er ENDA farligere enn å kjøre svin, er når (som regel mor) snur seg bak til ungen for å finne smukken, bladet, gotteriet, ett-eller-anna. På den tiden det tar å snu seg bak, gjøre noe, å snu seg tilbake igjen. Kan det ha kommet en liten unge ut i veien, og bilisten har INGEN sjans til å stoppe! Dette er 100 ganger farligere enn å snakke i mobiltelefonen!!!

Bare tenk på at om du crasher, og forsikrings selskapet finner ut at du fomlet med CD-spilleren... NULL forsikring! OG, er du riktig uheldig! Så får du like så godt all skyld! (Trenger kanskje da ikke å nevne forskjellen på å se ned på Radio/CD-spiller, og det å lene seg bak i baksetet/passasjer setet).

Jeg mener ikke å rise noen her med denne tråden, men heller at den skal være en slags appell for oss bilister med små barn i bilen.

Meg selv, burde bli bedre å kjøre sånn nogen lunde etter fartsgrensene. Men for meg er det mitt dop, å kjøre fort, kjenne hvordan bilen jobber seg igjennom en sving, for å gi gass ut av svingen og full pupp på bremsen igjen, samtdidig som man dobbelt clutcher ned 2 gir før starten på neste sving.
Dette er NESTEN like utrygt, som å gjøre det samme med barn i bilen. Er jeg uheldig, kan jeg treffe en barne-familie-bil.... :mumle:

(Off-topic: Derfor budre vi ha flere kjørebaner her til lands, som var tilgjengelige 24-timer. Slik at man kan få kjørt i fra seg litt på lukket område, i stedet for i trafikken).

EDIT: Jeg må bare spessifisere!!! Jeg kjører ikke svin til en hver tid, som det muligens kan anntydes i tråden. Det hender, en gang i blandt, skjeldent, men av og til. Ikke hver dag.
På det daglidagse kjører jeg faktisk veldig pent men effektivt. Holder ca 10 over fartsgrense, for det gjør alle andre og.

Mannen til majka
30-03-2005, 23:52
Jeg kjører fort, men når barn kommer i bilde så må man kjøre forsiktig.

Helt enig med deg, idag faktisk så jeg en mann med klistremerke bak hvor det stod at barn i baksete, men han kjørte fortere enn meg (ca. 90 i 60 sonen)

Men du gikk litt over grensa med de tingene man skal ikke gjøre, vi kan heller ikke kjøre som roboter uten å ha litt forstirringer i kjøringer.

Trillegutten
03-04-2005, 19:33
.....

Trillegutten
03-04-2005, 19:35
Jeg må nok si meg relativt enig, MrIt!

Myamannen
05-04-2005, 16:10
Jeg kjører til tider litt gris jeg også, men jeg gjør aldri det med passasjerer i bilen. I hvertfall ikke hvis når jeg får meg en liten en eller to.

Fikk faktisk fartsbot første dagen jeg hadde lappen. Ble stoppet på vei fra oslo til Rena, langs Mjøsa i 105 i 80 sonen. Politimannen som stoppet meg bare lo han, og sa "her har du ett forenklet forelegg på 1200kr som en gratulasjonsgave fra oss i Hedmark". :mumle:

Det er min flax det ja...:shock: