Vis full versjon : blått kryss1
Det er nå ca 70 dager siden forrige besøk av tanta, jeg har hatt en rar og lang syklus. På lørdag morgen tok jeg en test for å bekrefte at jeg ikke var gravid (har testet flere ganger og alle har vært negative...) men i går morges var det et klart blått kryss. Jeg trodde ikke noe på det da jeg ikke har noen symptomer eller noe, og jeg har spottet i 13 dager i strekk. Jeg tok en til på lørdag kveld, igjen blått kryss og en til i dag morges. Jeg spotter fortsatt beig-rosa utflod. Jeg skjønner ikke hvorfor det! Er den noens om har opplevd noe lignende? Jeg tør liksom ikke tro at jeg kan være :gravid: men etter tre blå kryss kan det vel ikke være noe feil....? Skal bestille legetime for å få det bekreftet. Tror jeg kjenner sympromer nå, men jeg tør ikke tro at jeg faktisk er det. Er jo livredd for at noe galt skal skje, men uansett må jeg bare :danser: :yiiha: :lol: ..
Pha
Jannike_79
26-10-2003, 18:31
Kryss skal være kryss det.. Så da drister jeg meg til å si Gratulerer!!
Husk å si ifra hvordan det går etter legetime da.. :)
:lykke: Lykke til!! :lykke:
Klemmer :klemmer:
optimisten
26-10-2003, 19:00
Hei!!
Dette er ikke for å skremme deg altså, men du må gå til legen raskt og sjekke at alt er ok!! Positiv gravi-test + blødninger kan nemlig, dersom du er uheldig, bety graviditet utenfor livmor... Det gjorde det i alle fall med meg, - så få legen din til å sjekke at HCG stiger som det skal!!
Men mest sannsynlig er du gravid og alt er i orden, altså!!! Det er ikke så vanlig med graviditet utefor livmor, - og oftest har man i så fall smerter og mye luft i magen i tillegg til blødningene.
Ønsker deg masse lykke til!!!!
Pernille
26-10-2003, 19:03
Gratulerer!
Åj åj åj :D
Gratulerer så mye! Ta deg en tur til legen du og få bekreftet svangerskapet, så du kan nyte resten av det!
Lykke til videre, håper du får etproblemfritt svangerskap!
:blomst: :yiiha: :heia:
:sladre: Men gå, sånn for sikkerhets skyld, til legen da.
Prøvekanin
26-10-2003, 19:27
Gratulerer!!!! :yiiha: :yiiha: :yiiha:
Håper alt går bra! Ønsker deg masse lykke til!
Gratulerer så mye:klem:
Alt kommer til å gå bra vet du:)
Gratulerer :klapp::klapp::klapp:
Lykke til i tiden fremover !!
Gratulerer!! :klapp: :klapp:
Er det lenge siden du tok forrige test, før du tok den som nå var positiv? Med et såpass tydelig kryss kan det jo hende at du er et godt stykke på vei allerede..! Mange blør jo litt etter at de er gravide uten at det er noe som helst galt, men det er jo alltid kjekt å få det sjekket opp hos legen.
Nennemor
26-10-2003, 20:10
Gratulerer så mye! :)
Tidl. bruker
26-10-2003, 21:30
Gratulerer så masse!
:lykketil:
Gratulerer så mye !! Kos deg med :baby: i magen :)
Villevilde
27-10-2003, 08:54
Gratulerer så mye!!
Tusen takk for alle tilbakemeldingene. Jeg har fått legetime på onsdag, så jeg er veldig spendt. Jeg kjenner mye rar murring i magen, og puppene mine er større og veldig såre. Jeg er bare litt redd for denne spottingen, og håper at det ikke er farlig. Jeg kommer med tilbakemelding torsdag...gulp!
Pha
Gratulerer og lykke til :) :kryss:
Gratulerer! :danser:
:lykke: til og kos deg med spiren!
Kjære deg!
Gratulerer!
Dersom noe hadde vært fryktelig galt hadde du nok hadd smerter i tillegg, -de jeg kjenner som har hatt graviditet utenfor livmoren har iallefall det. Bortsett fra det kjenner jeg flere som har blødd og spottet gjennom hele graviditeten, så det trenger ikke bety noenting.
Fortell hva de finner ut på onsdag!
Skal krysse fingrene for deg, håper alt er som det skal og at du får et deilig svangerskap!
Klem
Tusen tusen takk for trøstende og betryggende ord :klem: . Jeg skriver hva som skjer hos legen med en gang jeg kommer hjem onsdag.
Tuneland
27-10-2003, 15:01
Gratulerer!:klapp:
xantippe
27-10-2003, 16:49
GRATULERER!!! :blomst:
Mathilde74
28-10-2003, 15:36
GRATULERER så mye og lykke til videre !!! :yiiha:
Lille Maur
28-10-2003, 17:09
gratulerer!!!:yiiha:
Callisto
28-10-2003, 17:49
Gratulerer så mye :danser:
Dette var kjekt å høre!! :yiiha:
Gratulerer så mye! :yiiha:
Gratulerer, håper det har gått bra hos legen..
:kryss: for deg. Masse :nuss:
optimisten
30-10-2003, 12:25
Hvordan gikk det hos legen i går, Pha???
:kryss: for deg!!!!!!
Hei,
Takk for at du spør. Tirsdag kveld fikk jeg en del smerter i den ene siden av magen, og begynte å blø. Jeg blødde en del, og skjønte at det gikk galt. På legetimen dagen etter fikk jeg bekreftet at jeg hadde hatt en SA. Det var tomt, og bare blødde og blødde. Jeg slipper utskrapning heldighvis. Jeg vet ikke hvor langt på vei jeg var, men legen tippet 6 uker. Jeg er kjempelei meg :trist: , og skjønner ikke helt hvorfor dette skulle skje. Må lese meg opp på SA. Har fortsatt en del smerter og blør en del fortsatt. Hvor lenge blør man etter SA?
Tusen takk for gratulasjonene...kanskje den sitter neste gang...
Pha
Huff da Pha :leiseg:
Dette var trist :stakar: Håper du kommer kjapt i rute igjen og at du blir velsignet med en :baby: om ikke så lenge :kryss:
Huff da Pha :leiseg:
Dette var trist :stakar: Håper du kommer kjapt i rute igjen og at du blir velsignet med en :baby: om ikke så lenge :kryss:
Tusen takk! Jeg håper det ikke tar for lang tid før jeg får besøk av tanta. Legen sa jeg måtte vente en mens før vi kunne prøve igjen, men jeg har lest så mye forskjellig. Psykisk er jeg klar for det, men jeg vet jo ikke om kroppen er det. Så jeg får vel vente til neste syklus. Det som irriterer meg er at syklusene har vært helt ustabile etter pilleslutt i juni, og jeg har ikke kontroll. Skal ta temp, men jeg må inrømme at jeg ikke er keen på å vente en "måned" men bare kjøre på. Har forresten ganske intense smerter (føles som klassiske menssmerter) nå, men det er vel bare normalt vil jeg tro.
Jeg ante virkelig ikke at det var så normalt med SA og MA (hva er forskjell på MA og SA?), så det er en "trøst". Selvom jeg bare viste om det i 4 dager er jeg trist fordet... uff, jeg må bare holde haken opp og ikke deppe, men bare være glad for at jeg kan bli gravid, også være litt tålmodig. Bla bla bla, nå sitter jeg bare og prater og prater, synes det er litt tøft....takk for støtte!
Hei du!
Så leit å høre at du mistet! Forskjellen på MA og SA er at ved en MA stopper embryoet opp utviklingen inne i deg (dør altså) men kommer ikke nødvendigvis ut av seg selv. Da må man foreta en utskrapning på sykehus. Ved en SA kommer det ut av seg selv. Jo lenger på vei jo vondere er det antagelig. Jeg har selv både en MA og en SA bak meg. Det positive er jo at vi vet at vi kan bli gravide og mange mener også at det er lettere å bli gravid igjen etter en SA/MA. Det er nok lurt å vente en syklus for at kroppen skal bli klar for en ny graviditet.
Prøv å legg det vonde bak deg og start opp med ny frisk ved nest syklus :heia:
Julie :lykketil:
Tusen takk, det er nettopp det man må. Det er bare å komme seg vidre. Jeg skal vente til neste syklus slik at jeg tilrettelegger alt best mulig! Vi får bare stå på... he he.
Jannike_79
01-11-2003, 19:11
Veldig trist :leiseg: å høre at du mistet!! Det virker som du er lei deg (daa..) men allikevel ved godt mot og det er bra!!! Bare å vente på at kroppen kommer i gjenge og fortsette prøvingen...
Vil gi deg en :comfort: !!
Klemmer
Tidl. bruker
01-11-2003, 20:51
Uff, så leit at har måttet oppleve en SA.
Det er tungt, men jeg ser at du har hevet hodet og er ved godt mot!
Og det er bra! :comfort:
Det er desverre så allt for mange som er igjenom akkurat det du er nå!
Men vi kommer oss videre... :klemme:
Legene sier ofte at en bør vente en eller to sykluser. En venninde av meg mistet også i uke 6, hun fikk ikke igjen mensen og oppdaget snart at hun var gravid igjen!
Hun er i dag 15 uker på vei!
Vil ønske dedg lykke til videre fremover.
Og du, det er lov til å deppe og være lei seg! :klemmer:
optimisten
02-11-2003, 10:17
Vil bare gi seg en STOOOOOOOOOOR :stakar: , og ønske deg lykke til videre!!!
Legene sier ofte at en bør vente en eller to sykluser. En venninde av meg mistet også i uke 6, hun fikk ikke igjen mensen og oppdaget snart at hun var gravid igjen!
Hun er i dag 15 uker på vei!
Vil ønske dedg lykke til videre fremover.
Og du, det er lov til å deppe og være lei seg! :klemmer:[/QUOTE]
Tusen takk! Det er så utrolig bra å kunne være her inne å få snakket om dette. Det er liksom et tabu-emne (jeg synes ikke det selv, men de jeg har fortalt det til nesten hvisker til meg når vi snakker om det... teit). Men men, jeg blåser i det, men det er utrolig fantastisk å kunne bare snekke med alle dere.
Men er det noen som vet hvordan det er med bruk av tampong når jeg blør etter en SA? Jeg blør ganske mye, og føler liksom at tampong nå er litt galt, men hater å bruke bind....
God søndag!
Pha
Prøvekanin
02-11-2003, 13:11
:comfort: Uff, det var virkelig trist at det endte slik! Håper det klaffer i neste prøveperiode!!!! :kryss: :kryss: :kryss:
Scorpion
02-11-2003, 15:54
Men er det noen som vet hvordan det er med bruk av tampong når jeg blør etter en SA? Jeg blør ganske mye, og føler liksom at tampong nå er litt galt, men hater å bruke bind....
God søndag!
Pha[/QUOTE]
Hei pha :comfort:
Du bør ikke bruke tampong rett etter SA. Viktig å la det være "åpent" sånn at alt får komme ut på naturlig måte.
Noen dager med bind takler du fint når du må (selv om det er ekkelt..), tenk bare på infeksjonsfaren!
Ikke lurt å stenge rester og blod inne.
Ønsker deg lykke til med videre prøving, når du er klar for det :lykke:
Klem fra
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.