PDA

Vis full versjon : Har forandring noe å si...?

Cae
04-04-2005, 19:19
Jeg har nå vært p.sprøyte-fri i 2år og 4 mnd.Det tok tid før jeg fikk tilbake mensen, lang tid før den ble regelmessig og da var den ikke "som før"...

Tidligere hadde jeg 6-7 dager med blødning, og den var kraftig i ca 4 dager.
Så når jeg fikk regelmessig mens igjen(28 dagers syklus), varte den kun 2-4 dager og det var veldig lite...
Siden august har jeg har fått 3 dobble pergokurer, uten resultat.
Nå de to siste syklusene har mensen forandret seg...den har blitt kraftigere! Blør mye i 1-2 dager.Men fortsatt varer den i ca 3-4 dager.
Noen som vet om dette kan tyde på at ting begynner å bli "på plass" igjen? Noen med erfaring kanskje?
Blir så usikker på dette..
Vil så gjerne vite hvorfor vi ikke får "det" til...

Tidl. bruker
04-04-2005, 21:00
Heisann!! Vet ikke om jeg har noe fornuftig svar og gi deg, men tenkte jeg kunne si litt om hvordan det har endret seg til meg..:rødme:

Jeg hadde skikkelige kraftige blødninger og mens som varte i 7-8 dager før jeg ble gravid med min datter i 98.
I ettertid ble det mindre mens, og jeg hadde hormonspiral en liten stund og var da helt uten blødninger.
Etter at den ble fjernet har jeg hadd regelmessige menstruasjoner men forskjellig i styrke og varighet.
Jeg fjernet spiralen i februar 01 og har ikke brukt prevansjon siden. Og noen perioder har jeg hatt lite blødning med få dagers varighet og med lite menssmerter. Men plutselig har det forandret seg og det har blitt kraftigere blødninger og lengere varighet og mye smerter, og så tilbake til lite igjen. Har aldri tenkt på at dette kunne ha hatt noe å si for fruktbarheten, og har heller ikke fått inntrykk av noen gyn om at dette spiller inn.. Mulig det er noen som har et fornuftig svar å gi deg på dette altså. Hadde jo vært interesant å visst om det faktisk spiller inn på muligheten til å bli gravid.

Nå er jo jeg blitt gravid med disse uregelmessighetene i blødningene , men sykluslengden har jo vært stabile hele tiden.. Jeg ble gravid ved tredje rundes bruk av pergo.. Så det hadde ikke noe å si for meg tror jeg, selv om vi brukte over tre år før det ble klaff da men.....:mumle:

Vil ønske deg lykke til vidre og håper det snart blir full klaff for dere...:klemme: