PDA

Vis full versjon : Noen som kjenner til Progesta Care?

Trylte
27-10-2003, 14:37
Hei, er det noen som har prøvd kremen Progesta Care, har den noen funksjon?
Lurer på om bruk av den gjør det lettere for ett befruktet egg å feste seg?
Trylte.

Pernille
27-10-2003, 15:04
Jeg brukte det i flere sykluser og den hjalp ikke i det hele tatt, ikke engang da jeg tredoblet dagsdosen... :sur:

Har lest om andre som har vært hjulpet av den også da...

Pepperkake
26-01-2004, 05:03
Heisann! Drar opp denne tråden jeg, i tilfelle det er flere som vil dele sine erfaringer! Håper dèt, vurderer nemlig å kjøpe..
Leste nemlig dette her (http://www.khonsu.no/ProgestaCare.asp)

Progesta Care
Den amerikanske legen dr. John R. Lee
har etter mer enn 30 års forskning
på kvinner og hormonubalanse,
kommet frem til at årsaken
til mange plager hos kvinner
skyldes en østrogen-dominans.

Det er flere årsaker til dette ...

- dels skyldes det inntak av syntetiske hormoner gjennom P-piller og andre hormon-preparater, dels skyldes det at vi får i oss en del stoffer som kroppen oppfatter som "østrogen-hermere" og dels skyldes det kanskje stress. Løsningen på problemet er i flg. Dr. Lee å tilføre kroppen mer av det andre kvinnelige kjønnshormonet progesteron.

Østrogen finnes ikke naturlig i naturen, men det gjør progesteron som finnes i store mengder i Yamsroten. Dr. Lee fant også at kroppen tar opp hormoner 70 ganger mer effekt via huden, enn via munnen og fordøyelsessystemet. Dr. Lee anbefaler Progesta-Care, og garanterer at den inneholder 1440 mg progesteron pr. flaske, som gir de anbefalte 20 mg pr. dag.

Dr. Lee har utgitt 2 bøker om emnet, og hvis du vil lære mer om dette anbefaler vi at du leser en av disse bøkene. Han skriver blant annet:

Naturlig progesteron kan hjelpe mot:
PMS; oppblåsthet, vektøkning, hodepine, ryggsmerter, irritabilitet, depresjon, hovne bryster, tap av sex-lyst, tretthet.
Menopause-/overgangsalderplager; hetetokter, nattsvette, humørsvingninger, tørrhet i skjeden.
Kuler i brystet, muskelsvulster i livmoren.
Betennelse i livmoren, skjedekatarr.
Cyster i eggstokken.
Nedsatt fruktbarhet som skyldes uregelmessige sykluser eller sykluser uten eggløsning

Høres jo veldig flott ut da! Men om det virkelig virker, er jo en annen ting..

Aurora E
26-01-2004, 17:05
Jeg kjøpte mange slike pumpeflasker.....:uff: De virka ikke på meg heller. Det er så lite progesteron i denne kremem, tror jeg, at det er billiger å bruke DYRE reseptpliktige progesteroner. Kremen er jo svindyr den også :negativ:

Elinblu
26-01-2004, 19:36
:nikker: Jeg har samme erfaring som de andre; den virket ikke på meg. Lutealfasen forble like kort som før, og det skjedde heller ingenting med mine småblødninger før mens.

Pepperkake
26-01-2004, 21:45
Okay.. Tusen takk for svar! Kikket på en slik flaske i dag, men konklusjonen min ble at det var alt for dyrt.. Kanskje senere? Får se hvor desperat jeg blir, hehe..
Stå på jenter!! :vibber:

Cathrine
05-02-2004, 20:20
Hei

Ser at det er en stund siden temaet har vært oppe men.
Jeg har brukt Progesta Care kremen, da jeg har hatt en mens som kom når den ville og kunne vare 3 uker i strek, ble jeg anbefalt å bruke dene kremen. Og for meg hjalp den, nå kommer mensen på samme dato hver måned. Men om den hjelper til med å bli gravid tror jeg neppe.

Hilsen Cathrine som håper på :baby: i magen snart.