PDA

Vis full versjon : Pergo & småblødninger

Karla
27-10-2003, 21:19
Har fått to pergokurer i forbindelse med clomifen test. Etter første kur i april fikk jeg småblødninger som begynner etter mens og varer til et par dager før EL. Så har jeg kanskje 7-8 dager "fri", før det er på`n igjen. Føler at jeg har mensen mer enn halve syklusen ihvertfall. Tok en ny kur nå, tror jeg hadde EL i helga. I dag har jeg kjempevondt i magen, + har fått brunlig utflod. (ny rekord!) Er det noen andre som har vært plaget med disse småblødningene ? Har dere funnet noe som hjelper på det ?

Katrinemor
27-10-2003, 22:20
Jeg vil vel anbefale deg å ta en tur te legen så snart som mulig for å sjekke hva dette kan være. Jeg hater å si det, men det ser ikke lyst ut siden du nevner at du har fått kjempevondt i magen + at du har fått brunlig utflod. Det kan tyde på at kroppen prøver å kvitte seg med fosteret. Grunnen til at kroppen gjør det er at det ikke utvikler seg som det skal, eller at det er noe galt så kvitter heller kroppen seg med det i stedet for at du skal få komplikasjoner senere. Jeg vil ikke skremme deg i det hele tatt når jeg skriver dette, men få sjekket ut det. Jeg krysser fingrene for deg og :lykketil:

Jeg har selv hatt disse plagene før og da gikk det galt dessverre. Men det trenger ikke å gjøre det til deg. Jeg har hatt 2 spontanaborter før verdens kjekkeste gutt kom til verden.

Elinblu
27-10-2003, 22:52
Hei Karla!

Mine erfaringer med Pergotime har dessverre vært dårlige så langt. Jeg har tatt to enkle kurer nå, i håp om at de ville gi meg høyere progesteronnivå og redusere de h"&€&%#s småblødningene før mensen. Tvert imot! Vanligvis har jeg begynt å blø 9-10 dager etter EL, men den første pergomåneden startet det allerede 7 dager etter EL. Denne gangen gikk det noe bedre: 8 dager... Det er skikkelig irriterende og føles som et aldri så lite tilbakeslag. Har også lagt merke til at utfloden har vært svært gul etter EL. Mine småblødninger/blodblanda utflod er ikke forbundet med smerter, kanskje bare noen svake murringer. Har dessverre ingen formening om hva det kommer av eller hvordan man kan stoppe det. Nå er jeg bare glad for at jeg skal ha en måned fri fra pergo neste syklus. Håper de pokkers kvisene forsvinner også :sur:!

:kryss: for at du finner ut av det!

Hilsen Elinblu

Karla
28-10-2003, 21:57
Takk for svar ! Men tror ikke at jeg er gravid. Mannen var bortreist under EL. Så Pergoen var kun for å sjekkke FSH prøvene mine.
Men kjenner igjen det du beskriver , Elinblu. Har også veldig gul utflod etter EL. Før den lumske fetter brun kommer luskende etter.
Gynekologen sa at Pergo "klusset" med hormonene, og at et svangerskap ville nullstille kroppen igjen. Så det er vel bare å vente på et mirakel, da !

Klem,