PDA

Vis full versjon : da har jeg hatt min første behandling,og det var...

yvma78
28-10-2003, 16:28
...........VONT..........

Hei alle sammen.

Kom for en stund siden tilbake fra min første behandling.(fotsone)
Må si jeg grudde meg ganske så mye til jeg skulle dit,men var jo ingenting å grue seg for da ;)
Hadde med meg sambissen,tengte det var greit første gangen.
Først kom vi inn i en ganske så spesiel resepsjon,er ett par som driver ett medisinsk senter hjemme hos seg selv.Det var bare så koselig der da :nikker:
Så kom vi inn på behandlings rommet.Hun pratet ganske lenge med oss først,så ville hun gjerne at jeg skulle legge meg på benken så hun kunne begynne å kjenne på føttene mine.Hun begynte å trykke og klemme på forskjellige pungter som går til forskjellige steder på kroppen.
Sier ikke dette for å skremme andre altså,men fy i hel....og det gjorde vont :cry:
Men tror nok det var fordi hun fant veldig mye ubalanse i kroppen,ble helt overasket jeg :sjokk:
Fikk ikke så vont når hun trykket på livmor og eggledere,men litt så.
Men så begynte hun på nakke,skuldre,hodet,øyne...og herregud å vont det gjorde.Ble sykmeldt forige uke pga den høyre skuldern min,og det merket hun ja,for den var ikke bra sa hun.
Og hun kjente noe rart med øynene mine,jeg jobber tre skift,og er veldig anspent i kroppen hele tiden,og det kjente hun også.
Hun spurte mye med om søvnen min,om jeg sov godt og slikt,og jeg sa at jeg nesten sover for mye.Men det kunne hun ikke skjønne,for søvnen min var heller ikke bra sa hun.Men det som er rart er at uanstt hvor mye jeg sover er jeg like sliten og anspent i kroppen enda,og det merket hun,Var skikkelig vont på det pungtet.Så begynte hun på lymfe systemet...au,au,sier jeg bare,det var heller ikke bra.Og til slutt nyrene og leveren...ikke helt bra det heller,så jeg måtte begynne å drikke mere vann.Men hun sa jeg ikke skulle bli redd,for det var ganske vanlig alt dette,og nå skal jeg jo få behandling for det.Når jeg var ferdig måtte jeg reise meg forskiktig opp,og det merket jeg ja,ble helt surrete og svimmel.Hun sa at det kunne hende jeg begynte å blø litt i etterkant av behandlingen,men da skulle jeg ikke bli redd,det var isofall en positiv reaksjon.
Også kunne jeg bli litt grinete og sliten noen timer etter behandlingen,merker at jeg er litt tappet for krefter nå ja.
Skal tilbake neste torsdag,og må si jeg gleder meg,selv om det gjorde utrolig vont.Syns det var VELDIG interesant,og ble så overasket over at så mye stemte.
Så får vi håpe at behandlingen hjelper på sikt,og at jeg snart kan få ett lite nurk i magen.Hun var veldig flink,og en utrolig koselig å hyggelig dame.Hun har drevet på i 18 år,og har hjulpet mange barnløse par.

Men jeg lurer på en liten ting til slutt...dere som har hatt fotsone behandling,fikk dere også vont under behandlingen? er så nyskjerrig på det.

Er det noe dere lurer på er det bare å spørre i vei.

Klems fra yvma

rih
29-10-2003, 04:10
Joda, jeg har begynt med dette jeg også..... Etter siste IVF, følte jeg behov for litt egenpleie og tenkte på massasje og bestilte time hos en som drev med både soneterapi og massasje (kombinere velvære med behandling :)). På første time ble hun litt frustrert når hun knadde beina mine - jeg syntes bare det var skjøøøøøønt - helt til hun begynte med livmor og eggstokk-punkter. Det var vondt. Ikke uutholdelig, men klar forskjell fra det behagelige. Så jeg har fortsatt å gå der - får ca. 3 kvarter med fotsone og 3 kvarter med ryggmassasje.
Det hun sa til meg var at mensen ville bli forskjøvet med ca en uke når jeg fikk behandling. Det stemte. Ellers om dette virker vet jeg ikke - tiden vil vise...

Er helt ør når jeg går derfra.

Skal i hvert fall fortsette til jul med dette.

Krepsejenta
30-10-2003, 19:07
Hei

Jeg er også i gang med både øre akupunktur og fotsone... Og ja, det var vondt, men fikk høre at det er værst de første gangene. Jeg hadde nåler i øra samtidig som jeg fikk fotsone, skal gå på dette så lenge jeg føler behov.

Går på dette primært for barnløshet og mensen plager... Jeg fikk beskjed om at jeg nå har blokkeringer i eggstokker/eggleder, livmor og milt. Hun sa også at jeg hadde stive skuldre, (noe som jeg har) Er veldig fonøyd og synes absolutt det er verdt pengene.

Hvor mye betaler dere? Jeg betaler 400,- for 60 min, og da er det med nåler og fotsone.

Synes det var virkelig deilig å slappe helt av, men noen ganger var det så vondt at jeg nesten gikk i bue..

Jeg var helt svett i nakken og hendene når jeg var ferdig, det var helt normalt sa hun, og jeg blei også veldig sliten og slapp etter på.

Hun sa ikke noe om at mensen blir forskjøvet... Så jeg venter IKM onsdag.. Får se om blokkeringene åpner seg for en liten en snart :vibba:

Lykke til :kryss:

yvma78
30-10-2003, 22:29
HEI IGJEN!

Så fint at noen ville svare.
Jeg betalte 520 kr første gangen,så skulle jeg betale 420 di neste gangene.
Jeg går dit også i forbindelse med barnløshet,har vært uten prevansjon i 7-8 år nå,og har prøvd i fem.Har ikke funnet noe galt på utredningen,så jeg tengte det var vært å prøve noe alternativt.
Jeg hadde ikke akupungtur i tilegg,men mulig di ville bruke det etterhvert.
Vet egentlig ikke om hun fant noe på livmor og eggstokker,for hun ville ikke trykke så mye på di stedene når jeg var der denne gangen.Hun skulle jobbe med di stedene når jeg hadde mensen og uka før eggløsning.
Men jeg har virkelig trua på slik behandling,og får håpe det kan hjelpe etterhvert.

Ser at di fant noe blokkeringer på deg krepsejenta,får håpe di får åpnet opp di blokkeringene etterhvert,noe di helt sikkert gjør.
Spennende å se hvordan det går med dere fremmover.

Har dere prøvd lenge forresten?

Lykke til videre med behandling og bebis laging,og håper det lykkes snart.

Klems fra yvma

Phoebee
02-11-2003, 19:02
Hei jenter
Tenkte å dele mine erfaringer fra de første 2 behandlingene med fotsone med dere. I motsetning til noen av dere synes ikke jeg det var noe vondt i det hele tatt. Mer som en litt kraftig fot-massasje og faktisk ganske så deilig. Men så sier også soneterapauten at hun ikke kjenner noen blokkeringer og at jeg virker veldig frisk og uten problemer. Og det stemmer jo i grunn bra utifra sånn jeg føler meg. Det er jo bra i utgangspunktet, for da sier hun at hun kan jobbe mer konkret på nettopp livmor etc som kan øke sjansen for å bli gravid. Samtidig er det kanskje vanskeligere med å jobbe med noe konkret for øke sjansene mine...ikke vet jeg...

Jeg betaler 350 kr per gang og hun tok øreakupunktur i tillegg 2.gangen. Det var litt vondt akkurat når hun satte nålene, men skal vissnok forsterke effekten av fotsone. Siden min terapaut også er Homeopat, skal jeg nå også begynne på et kosttilskudd som hun anbefalte.

Blir også skikkelig ør og trøtt etter behandlingen. Skikkelig susete de første 15 min. Sist følte jeg meg helt susete og måtte faktisk vente litt før jeg turte å kjøre hjem... Soneterapauten sa også at man ikke bør trene hardt samme dagen man har fått fotsone fordi det kan bryte prosessene som er satt igang i kroppen..

Synes ihvertfall dette er kjempe-spennende og kommer ihvertfall til å fortsette med det en stund fremover for å se om det gir noen effekt. Deilig med en fotmassasjen uansett :)

Anbefaler dere å gi det et forsøk!

Klem
Phoebee :kryss: :kryss:

lykkelit
02-11-2003, 19:19
Joda, jeg har begynt med dette jeg også..... Etter siste IVF, følte jeg behov for litt egenpleie og tenkte på massasje og bestilte time hos en som drev med både soneterapi og massasje (kombinere velvære med behandling :)). På første time ble hun litt frustrert når hun knadde beina mine - jeg syntes bare det var skjøøøøøønt - helt til hun begynte med livmor og eggstokk-punkter. Det var vondt. Ikke uutholdelig, men klar forskjell fra det behagelige. Så jeg har fortsatt å gå der - får ca. 3 kvarter med fotsone og 3 kvarter med ryggmassasje.
Det hun sa til meg var at mensen ville bli forskjøvet med ca en uke når jeg fikk behandling. Det stemte. Ellers om dette virker vet jeg ikke - tiden vil vise...

Er helt ør når jeg går derfra.

Skal i hvert fall fortsette til jul med dette.
Hei rih!

Jeg ser du er fra Bergen, og lurer på hvor du går til behandling og hvor mye du betaler?

Jeg har selv vurdert å begynne med alternativ behandling, evt fotsoneterapi, så hører gjerne hva du har å fortelle om dette:)