Vis full versjon : "kjerrringråd" for å bli gravid
Hei alle sammen :mervink:
Leste i et blad i går,at hvis en prøver å bli
gravid,hjelper det om en drikker moderate mengder
med rød vin.
Så til alle som liker rød vin er det bare å ta seg et glass å
håpe at alle :spermie: kommer "lettere" frem :blunk:
:lykketil: til alle sammen.
Klem fra Emilie :findag:
Sto det noe om når i syklusen dette glasset skulle tas? Tenkte jeg skulle prøve forslaget ditt, om ikke annet enn for kosens skyld, men fant ut at jeg kun har hvitvin i hus. Dessuten er det litt dumt å åpne en hel flaske bare for å ta ett glass. Kanskje jeg skal invitere til vinkveld i helga da? :ide:
Hei Teeny!!
Nei det sto ingenting om det.
Men et glass om dagen er jo bra, sier de???
Tenkte jeg å skulle prøve litt,så ingentig er uprøvd mener jeg....
Lykke til :)
Klem fra Emilie!
Vi hadde en ganske livlig diskusjon (http://www.snartgravid.com/plassen/showthread.php?t=1906&highlight=r%F8dvin) om dette her inne for snart to måneder siden :nikker:...
Vil ikke være gledesdreper, men..
Jeg ville vært forsiktig med alkohol, babyene er faktisk veldig sårbare for det selv de aller første ukene - før man vet om man er gravid eller ikke. Nå håper jeg ikke de som drakk før de fikk vite de var gravide fikk veldig dårlig samvittighet (jeg gjorde det selv) - det var ikke meningen!!!!! Men nå som jeg prøver å bli gravid igjen, drikker jeg ikke alkohol i perioden mellom el og mens, for sikkerhets skyld.
Og såklart vet jeg at de fleste fostre tåler noe alkohol - men noen gjør det ikke, og du vet ikke om du får et robust eller et sårbart lite :baby:
Et glass hver dag hørtes litt mye ut etter el, syns jeg. Hva du drikker fø el, er selvsagt noe helt annet.
Lykke til med :kos: , uansett om du velger å drikke rødvin eller ikke!!
Hilsen
Hei, dere
Tror ikke 1 glass vin er veldig skadelig for et foster. Det er ikke mye som evt. tas opp i blodet. Det samme gjelder for øvrig ved amming.
Det blir vel her som alt annet; følg din overbevisning.
Ellers bare en bemerkning; en åpnet vinflaske som er korket holder seg fin i alle fall en uke i kjøleskap.
Et glass hver dag hørtes litt mye ut etter el, syns jeg.
Jeg gjentar meg selv her, men: Hvis det ikke skulle gå an å drikke LITT vin hver dag, ville det ikke vært mange sør-europeere her i verden!
Ut fra det jeg har lest får ikke fosteret næring fra mor før etter noen uker, og som ivrige prøvere har vi jo da for lengst funnet ut at vi er gravide.
Dessuten: Når man har vært prøver lenge nok, innser man at hvis prøvetiden skal være utholdelig, må man leve som normalt – også mellom EL og mens. Og her jeg bor betyr det å leve normalt å ta seg et glass vin eller to stort sett hver dag. Så det gjør jeg med god samvittighet – helt til den dagen jeg tester to blå.
Lykke til alle sammen, hva dere enn velger å gjøre!
Helt enig med deg Mistral:knegg:
:kidoki: for vin! I morgen er det fredag og skal selvfølgelig kose meg litt med et glass eller to.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.