Vis full versjon : Hvordan eller hvor kan man regne ut antatt befruktningsdato?
titter innom SG
24-04-2005, 18:32
Noen som kan hjelpe meg med det?
Eller kanskje regne ut for meg, hadde siste mens 18. mars :)
Hvis man husker når man hadde sex og den gangen er eneste muligheten for at det skjedde da...(knotete fortalt men...)
og den daton ikke stemmer overens med antatt befruktningsdato i forhold til mens...Hva da med termin, blir den anderledes?
Håper noen sjønte. for det er så vidt jeg sjønte selv hva jeg skrev her... hehe
Enten på Barn i Magen, eller babyverden.no. Lykke til :)
titter innom SG
24-04-2005, 18:55
Takk, fant det på Barnimagen :)
Der regna det ut til at antatt befrukningsdato var 1.april, men jeg vet at det skjedde den 10. Er terminen min senere den da? Det vises vel på UL:hm:
på babyverden.no under verktøy, finner du terminkalkulatoren. Der kan du velge mellom å legge inn dato for første dag i siste menstruasjon, befruktningsdato eller termindato. legg inn 10 april der du, så finner du nok ut av det.
Lykke til
Jeg visste også dagen for befruktning, men legen la til et par dager på denne datoen, som resulterte i at terminen min utifra siste mens, i fht. befruktningsdato, hadde et avvik på 2 dager.
Håper du fant ut av det :)
Pernille
24-04-2005, 20:44
Hvis man husker når man hadde sex og den gangen er eneste muligheten for at det skjedde daSelv om man har sex på kun én dag i syklusen når man blir gravid, så er ikke det det samme som at befruktningen skjedde på den samme dagen. Husk at sædcellene kan leve inni kvinnen i opptil 5 dager, så faktisk kan befruktningen ha skjedd hele 5 dager etter det befruktende samleiet!
Hypotetisk sett så kan du altså ha sex på lørdag, og likevel befruktes først på torsdag. Eller i ditt tilfelle; sex den 10. april, og kanskje ikke befruktet før den 15. april. ;)
Tidl. bruker
24-04-2005, 20:51
Jeg tror de færreste vet nøyktig hvilken dag egget ble befruktet. Selv om man har regelmessige sykluser, kan det ha vært et avvik + - akkurat denne gangen.
Termindato finner legen aller mest nøyaktig på UL i uke 18.
Pernille
24-04-2005, 21:00
Termindato finner legen aller mest nøyaktig på UL i uke 18.Nåååååh... :hm: UL-terminen har ikke større nøyaktighet enn at den har et slingringsmonn på 14 dager i begge retninger fra den datoen den kommer fram til da, så så voldsomt nøyaktig er nå ikke den heller... ;)
Tidl. bruker
25-04-2005, 10:45
Nåååååh... :hm: UL-terminen har ikke større nøyaktighet enn at den har et slingringsmonn på 14 dager i begge retninger fra den datoen den kommer fram til da, så så voldsomt nøyaktig er nå ikke den heller... ;)
Den har vært ganske nøyaktig på de jeg kjenner når det gjelder termin. (Skyldes kanskje en smule flaks?) Men å avgjøre kjønnet derimot, der har de bommet på samtlige .
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.