PDA

Vis full versjon : Hvordan eller hvor kan man regne ut antatt befruktningsdato?

titter innom SG
24-04-2005, 18:32
Noen som kan hjelpe meg med det?
Eller kanskje regne ut for meg, hadde siste mens 18. mars :)

Hvis man husker når man hadde sex og den gangen er eneste muligheten for at det skjedde da...(knotete fortalt men...)
og den daton ikke stemmer overens med antatt befruktningsdato i forhold til mens...Hva da med termin, blir den anderledes?

Håper noen sjønte. for det er så vidt jeg sjønte selv hva jeg skrev her... hehe

Lillemy
24-04-2005, 18:42
Enten på Barn i Magen, eller babyverden.no. Lykke til :)

titter innom SG
24-04-2005, 18:55
Takk, fant det på Barnimagen :)
Der regna det ut til at antatt befrukningsdato var 1.april, men jeg vet at det skjedde den 10. Er terminen min senere den da? Det vises vel på UL:hm:

Pinki
24-04-2005, 19:42
på babyverden.no under verktøy, finner du terminkalkulatoren. Der kan du velge mellom å legge inn dato for første dag i siste menstruasjon, befruktningsdato eller termindato. legg inn 10 april der du, så finner du nok ut av det.

Lykke til

Lille
24-04-2005, 20:37
Jeg visste også dagen for befruktning, men legen la til et par dager på denne datoen, som resulterte i at terminen min utifra siste mens, i fht. befruktningsdato, hadde et avvik på 2 dager.
Håper du fant ut av det :)

Pernille
24-04-2005, 20:44
Hvis man husker når man hadde sex og den gangen er eneste muligheten for at det skjedde daSelv om man har sex på kun én dag i syklusen når man blir gravid, så er ikke det det samme som at befruktningen skjedde på den samme dagen. Husk at sædcellene kan leve inni kvinnen i opptil 5 dager, så faktisk kan befruktningen ha skjedd hele 5 dager etter det befruktende samleiet!
Hypotetisk sett så kan du altså ha sex på lørdag, og likevel befruktes først på torsdag. Eller i ditt tilfelle; sex den 10. april, og kanskje ikke befruktet før den 15. april. ;)

Tidl. bruker
24-04-2005, 20:51
Jeg tror de færreste vet nøyktig hvilken dag egget ble befruktet. Selv om man har regelmessige sykluser, kan det ha vært et avvik + - akkurat denne gangen.

Termindato finner legen aller mest nøyaktig på UL i uke 18.

Pernille
24-04-2005, 21:00
Termindato finner legen aller mest nøyaktig på UL i uke 18.Nåååååh... :hm: UL-terminen har ikke større nøyaktighet enn at den har et slingringsmonn på 14 dager i begge retninger fra den datoen den kommer fram til da, så så voldsomt nøyaktig er nå ikke den heller... ;)

Tidl. bruker
25-04-2005, 10:45
Nåååååh... :hm: UL-terminen har ikke større nøyaktighet enn at den har et slingringsmonn på 14 dager i begge retninger fra den datoen den kommer fram til da, så så voldsomt nøyaktig er nå ikke den heller... ;)
Den har vært ganske nøyaktig på de jeg kjenner når det gjelder termin. (Skyldes kanskje en smule flaks?) Men å avgjøre kjønnet derimot, der har de bommet på samtlige .