PDA

Vis full versjon : Hva er din holdning til homofili?

Teeny
29-10-2003, 23:51
Etter å ha sett onsdagsfilmen ( :lei_seg: ) begynte jeg å tenke over dette med homofili. Ikke at det er helt ukjent for meg, jeg har bare aldri visst at det kan oppleves så tøft for homofile å møte alle holdningene folk har.

Jeg for min del syns homofili er helt greit. Kan absolutt ikke forstå dem som har så sterke meninger om homofile at de ønsker dem vondt, eller henger dem ut av samfunnet av den simple grunn at disse menneskene forelsker seg i personer av samme kjønn. Like lite fins der vel folk som ikke kan forstå hvordan jeg kan akseptere homofili på lik linje med heterofili.

Jaja, det er jo godt at vi har ulike meninger, bare synd at noen folks meninger er så sterke og sårende at det går utover andre menneskers selvbilde. :trist2:

Hva mener dere?

Lillekos
30-10-2003, 01:24
Jeg så også onsdagsfilmen og jeg var helt skremt over holdningen til folk. Både før i tide og nå. Homofile er mennesker på lik linje som oss andre. Har tenkt på det mange ganger at "jeg skulle vært lesbisk"...en tanke som detter innom når jeg og typen krangler og han rett og slet ikke forstår meg. Hvem forstår vel ikke bedre enn en av samme kjønn? Og en annen ting...hvorfor hører vi oftere at det er fyfy med to gutter enn om det er to jenter? Med tanke på at det faktsik skjer og at menn er av de som liker to jenter...så kan man jo begynne å lure.... er fortsatt verden dominert av menn???

Ble mektig provosert av den filmen der....! Men så klart folk har foskjellig syn på ting...:)

Nattinatti!

Ginger
30-10-2003, 01:25
Enig med dere.. Utroli mange folk som rett og slett prøver å støte folk med homofil legning ut av samfunnet. Mange som mener at en velger å bli homofil, at det er en sykdom!! Herregud.. Man bestemmer vel ikke det selv! Jeg har selv en del homofile venner og ser absolutt ikke på dem noe annerledes enn på de heterofile.. Litt rart i begynnelsen spes med han ene som jeg har kjent leeenge og som bestandig har vært populær hos damene.. Plutselig stod han fram og sa han hadde fått seg gutt og greier! :) Hadde liksom aldri kunne forestillt meg han som homofil! Men tenk som han må ha slitt i mange år med å vite men ikke tørre å si..
Det er kanskje spesiellt eldre mennesker som mener homoseksualitet er en "styggedom"? Bestemor synes hvertfall det... :uff:

Det er nok mer akseptert nå enn det var før, men det er fortsatt mange med barnslige holdninger.. (Jeg så ikke Onsdagsfilmen forresten)

Ingen som kan bestemme hvem man forelsker seg i!!!! :elsker2:

Mae22
30-10-2003, 07:25
Enig jeg også!
Jobber sammen med en som er homofil og har ingen problemer med det. selvfølgelig er det lit rart når han snakker om samboeren sin og slike ting, men det er bare fordi det er uvant - ikke fordi jeg synes der er rart!
Han er skikkelig ålreit, og ville absolutt ikke vært han foruten!

Epp
30-10-2003, 09:24
Jeg får gåsehud av at man i det hele tatt må snakke om "de homofile", som om de er en homogen gruppe. Får litt følelsen av at de blir plassert i en "undergruppe" - det burde ikke være nødvendig. Synes nesten det er like fordomsfullt og uvitende å si at " de homofile er nå ganske snille".. Skal folk grupperes slik, er faktisk det eneste "de homofile" har til felles at de trekkes mot det samme kjønn. Personlighetsmessig er de på lik linje med resten av verden, like forskjellige som det finnes antall mennesker. Så det er håpløst å tillegge gruppa egenskaper som er felles!:mumle:

Jeg kjenner mange mennesker. Noen er flotte, greie og gode, andre er ikke så snille, flotte og greie. Noen er homofile andre er bifile, og atter andre er heteroseksuelle. Men jeg legger meg ikke opp i sexlivet deres (bortsett fra den ene som byttet kjønn, da MÅTTE jeg spørre og be om å få se..:latter: ). La oss la være å måle folk etter sånne dumme ting! Det blir så dumt å si at "de homofile er så greie"! Det er vel mange drittsekker der også! "De heterofile er litt innpåslitne og fordomsfulle" blir akkurat like lurt. :snill:
Farg hverdagen - vær en god venn og få 10 tilbake!

De som grupperer og trakasserer "de homofile" trenger å bli møtt på uttalelsene sine, men ikke med like mye uvitenhet. Still spørsmål. Hva er det de ikke liker? Hva baserer de sine uttalelser på? Føler de seg invadert? Eller ligger kilden til deres fordommer i deres eget hode? -Det siste er nemlig veldig skummelt, for det som er "ekkelt", "avskyelig" eller hva vet jeg, har de som regel ikke sett. Det er noe de ser for seg i sin egen fantasi, egenproduserte bilder helt ned på sex og stillings-nivå, og det blir for mye for dem. Er de redde for seg selv? :hake:
Nei, samme kan det være. Jeg liker folk. Ferdig med det.

Klem

Mistral
30-10-2003, 11:55
Jeg får gåsehud av at man i det hele tatt må snakke om "de homofile", som om de er en homogen gruppe. Får litt følelsen av at de blir plassert i en "undergruppe" - det burde ikke være nødvendig. Synes nesten det er like fordomsfullt og uvitende å si at " de homofile er nå ganske snille".. Skal folk grupperes slik, er faktisk det eneste "de homofile" har til felles at de trekkes mot det samme kjønn. Personlighetsmessig er de på lik linje med resten av verden, like forskjellige som det finnes antall mennesker. Så det er håpløst å tillegge gruppa egenskaper som er felles!:mumle:

Jeg kjenner mange mennesker. Noen er flotte, greie og gode, andre er ikke så snille, flotte og greie. Noen er homofile andre er bifile, og atter andre er heteroseksuelle. Men jeg legger meg ikke opp i sexlivet deres (bortsett fra den ene som byttet kjønn, da MÅTTE jeg spørre og be om å få se..:latter: ). La oss la være å måle folk etter sånne dumme ting! Det blir så dumt å si at "de homofile er så greie"! Det er vel mange drittsekker der også! "De heterofile er litt innpåslitne og fordomsfulle" blir akkurat like lurt. :snill:

De som grupperer og trakasserer "de homofile" trenger å bli møtt på uttalelsene sine, men ikke med like mye uvitenhet. Still spørsmål. Hva er det de ikke liker? Hva baserer de sine uttalelser på? Føler de seg invadert? Eller ligger kilden til deres fordommer i deres eget hode? -Det siste er nemlig veldig skummelt, for det som er "ekkelt", "avskyelig" eller hva vet jeg, har de som regel ikke sett. Det er noe de ser for seg i sin egen fantasi, egenproduserte bilder helt ned på sex og stillings-nivå, og det blir for mye for dem. Er de redde for seg selv? :hake:

Klem
Amen!

Robyn
30-10-2003, 12:04
Epp fikk sagt det veldig bra.

Tilfeldighetene vil det sånn at jeg faktisk ikke kjenner noen homofile (tror jeg), men uansett så er de som meg og deg.

Syns det er helt utrolig at dette er noe som kan få folk til å støte de fra seg.

Og tenk at foreldre har kappet hånda av barna sine fordi de var homofile. Hva får mennesker til å oppføre seg sånn? :sinna:

Ida
30-10-2003, 17:21
Signerer Epp sitt innnlegg

Nuta
30-10-2003, 17:34
Har ingen problemer med homofile:)

fiona
30-10-2003, 18:02
Signerer også epp sitt innlegg! godt skrevet!

mokki
30-10-2003, 18:15
vil bare :klapper: :klapp: :tilber: til Epp!!!!!

vinter
30-10-2003, 18:25
Hvilke seksuelle legning en har, spiller ingen rolle. Det som gjør det derimot er; de som for enhver pris skal vise hele verden de er og sånn. Jeg klarer verken å se hetrofile i sin beste alder som råkliner offentlig, 40 åringer som kler seg som om de var 14, eller homofile gjøre seg til slik at alle skal se hvem hun/han er.

Alle er like mye verdt. Vi har alle et ansvar for at de rundt oss skal ha det bra. Vi har også endel sosiale normner og regler som skal og burde følges.

Teeny
30-10-2003, 20:10
Jeg heller er ikke særlig begeistret for å se homofile par råkline i utide, like lite som jeg er begeistret for å se hetero par, fjortisser, voksne, hvite, svarte - ja, til og med eldre par stå og råkline i utide! Om et hvilket som helst par råkliner i en setting som "tillater" det skal ikke bry meg. Her handler det (for meg) om anstendighet - ikke hvilken legning vedkommende har. :kyss:

Jeg har en del guttevenner av meg som kler seg kjempefint - dessverre har det seg sånn at mange trekker forhastede konklusjoner og tror at dem er homofile. Det leie med det er ikke at de blir tatt for å være homofile, men at folk skal legge seg oppi hvilke klær andre velger å gå med. Hadde vedkommende visst at disse mannfolka ikke var homofile, ville de aldri ha reagert i utgangspunktet.
Jeg bryr meg med andre ord ikke om homofile velger å kle seg slik at alle får et hint om at dem er homofile. Noen føler seg støtt av det, som de sikkert føler seg støtt av fjortisser som viser tangaen over bukselinninga, eller 40-åringer som kler seg som fjortisser. Det er nå godt vi er forskjellige - lenge leve mangfoldet!

Forresten et kjempeflott innlegg du skrev, epp!

Jannike_79
30-10-2003, 21:17

Klem

Jeg bare skriver under på dette her jeg.. Vanvittig bra skrevet!!

Babe
30-10-2003, 21:34
Signerer Epp's innlegg jeg også.

Ser ut til at det representerer det flesteparten av oss mener, Epp. Bra skrevet.:blunke:

Hjolto
30-10-2003, 21:38
Epp :nikker:
Kloke ord!

rumle
13-03-2004, 23:37
Signerer Epp sitt innlegg.

Har venner i forskjellige aldersgrupper, hudfarger, legninger og kjønn.De jeg velger som venner, har ett fellestrekk alle sammen og det er at de er mennesker, koselige mennesker som er individuelle og har både gode og dårlige sider.Pga at de er mennesker.
:klemme:

solveig
14-03-2004, 00:04
Holdning til homofile..? Merkelig spørsmål...
De jeg kjenner med homofil legning er mine venner, gode venner. Alle de andre homfile kjenner jeg ikke, vil ikke uttale meg/ha noen holdning om noe/noen jeg ikke har hatt kontakt med eller kjennskap til!

Må si at både spørsmålet og mange av svarene her har en provoserende effekt på meg. Huff!

Pepperkake
14-03-2004, 00:52
Hei! Jeg har ingen som helst problemer med homofile! Jeg har faktisk en veldig god venn som er det, og mange bekjente. Men det som er så forferdelig synd, er at kompisen min ikke tør fortelle det til så mange, ikke til foreldrene sine engang. Han er redd for å bli "foreldreløs"..
Skjønner ikke hva som er så galt i å være litt "annerledes"! Da er det vel heller verre å være helt A4, spør du meg!

Hadde faktisk en diskusjon med foreldrene mine om dette, for en stund siden, om hvordan de hadde reagert om jeg kom hjem med dame. Dette var etter bruddet med x'en. Hadde nemlig store planer om å "skifte fil" etter dèt.. :flau: De ble enige om at det hadde blitt litt av et sjokk, men det viktigste var at jeg var lykkelig! Tenk om alle hadde en sånn holdning!!
Men nå er jeg faktisk heterofil, og kan ikke bare bestemme meg for å bli lesbisk sånn over natten! Like lite som lesbiske og homofile kan bestemme seg for å bli heterofile! Men så lenge folk, uansett legning er lykkelige, så forstår ikke jeg problemet! Fatter ikke at noen kan føle avsky på grunn av andre menneskers seksuelle legning!

Jeg så dessverre ikke denne filmen som gikk på onsdag, som omhandlet dette..
Ellers vil jeg bare bøye meg i støvet for Epp. Flott innlegg! :klapp:

Anette
14-03-2004, 07:58
Jeg tror det er viktig å ikke kategorisere så mye her i livet. Min gode venninne lever i et lesbisk forhold og min beste venn er homofil, men det er rett og slett ikke noe jeg tenker på såfremt vi ikke diskuterer dette.

Altså ser jeg på de som mine venner, ikke som mine homofile venner.:yiiha:

Babysyk
14-03-2004, 08:48
Jeg har to vennepar som er lespiske, og har overhodet ikke problemer med det.

De er kjempe greie jenter alle sammen.:nikker:

Leophee
14-03-2004, 09:18
Supert innlegg, Epp! :klapp:

Vil bare henge meg på det du skrev, og si at jeg heller ikke kan forstå hvorfor homofile skal grupperes på denne måten. Har vi noengang gruppert de som forelsker seg i dem som er yngre enn seg, eller dem som er eldre enn seg? Det blir samme sak. Vi er alle forskjellige mennesker, og forelsker oss i forskjellige mennesker. Men jeg må tilføye at mange homofile også sørger for denne grupperingen. Sjelden jeg går i gaten, eller på nett eller hvorsomhelst og roper ut for verden at jeg er heterofil. Mange homofile roper gjerne ut sin legning, på en måte som får meg til å lure på om de mener det er deres viktigste egenskap. En del homofile bygger også under fordommer som går på at homofili handler mest om sex. De provoserer bevisst, bryter en god del normer for anstendighet, og sørger for at fordomsfulle mennesker bare kan nikke og si: "Ser du, de oppfører seg så uanstendig." Dette gjelder NOEN homofile, slett ikke alle, akkurat som mange heterofile nesten får meg til å rødme over deres opptreden f.eks ute på byen. Av en eller annen grunn finnes det ikke like mange fordommer mot provoserende, kåte ungdommer som lever ut sine lyster i all offentlighet. Det blir avskrevet på kontoen for samfunnets umoral eller ungdommelig opprør, uten at f.eks. kirkeledere ser dette som et stort problem om en av disse skulle ende opp som prest. Eller kronprinsesse for den delen.
Homofile har også gruppert seg i interesseorganisasjoner osv. Demonstrasjoner og parader hjelper også til å vise homofile som en ganske ensartet, annerledes gruppe. Det er vel kanskje ikke bare samfunnet ellers som dytter dem inn i gruppen homofile? Fryktelig synd for dem som bare vil leve som seg selv, med sin make av samme kjønn, uten å tillegge dette noen større vekt enn at de fleste av oss ønsker oss en livspartner.

abraxas
14-03-2004, 13:30
Homofili har jeg ingen problemer med. Kjærlighet er kjærlighet, uansett hvilket kjønn man forelsker seg i!

barn av regnbuen
14-03-2004, 13:42
Som homofil selv vil jeg si at jeg heller ikke syns noe om verken homofile eller heterofile som bokstavelig talt slikker hverandre på drøvelen i all offentlighet eller som legger ut klinebilder av seg selv på hjemmesidene sine etc. Å gå i parade kunne ikke fall meg inn for jeg er en av dem som bare ønsker et godt liv sammen med jenta mi, og jeg ønsker ikke gjøre noe stort nummer av at jeg er homofil. Men jeg er ærlig om det at jeg er det, for da slipper jeg som regel spørsmål etterpå.

Men så har du de menneskene som likevel må spørre: "blir du tent når du skifter bleie på ungene?" og så ser du at de holder ungen litt tilbake, usikre på om du seksuelt kan være en trussel for barna sine. Og så har du de som ikke sier det men som tenker det og finner tusen unnskyldninger om hvorfor du ikke kan passe barna deres den helga. Og så har du de som tar dette helt naturlig og ikke sammenliker oss med pedofile bare fordi vi deler seng med en av samme kjønn.

Jeg liker ikke å bli katalogisert i en gruppe, selv om det hender jeg gjør det selv fordi jeg nærmest forventer at folk rundt meg vil gjøre det. Må si jeg føler meg veldig godt ivaretatt her på SnartGravid sidene for det er ikke en eneste som har skrevet noe negativt til meg om at vi ikke burde få barn etc.
Og det takker jeg dere alle sammen for.

For jeg har ingen ordentlige venner på "utsiden" og derfor blir slike sider viktige for meg. :klemme:

Stjernemix
14-03-2004, 13:45

Klem

:klapp: :klapp:

Sunny
14-03-2004, 13:52
Har selv har gamle venner som det viser seg nå er lesbiske.. (gamle klasse kamerater osv.) Jeg har ingenting i mot dem. Når noen spør meg om det så svarer jeg: Jeg respekterer de så lenge de respekterer meg... De lesbiske som jeg kjenner prøver seg jo ikke på oss andre venner.. De vet jo at vi ikke er lesbiske-og derfor prøver de seg ikke på oss, slikt som mange tror.. Min mening er iallefall det at jeg respekterer de som en av oss. Og når hun ene venninna mi fortalte at nå akulle ho bli samboer så spurte vi like mye ho om hvordan sabo så ut osv. Akkurat som vi spør vennene våres om når de får kjærester.. (hvem er de? Hvordan ser de ut?Jobber med? osv.) Men ang sex livet spør vi ingentig om..

Mille Pernille
14-03-2004, 13:57
Har heller ingen problem med homofili. Henger meg på det SunShine_Hope sier om gjensidig respekt. Har selv noen venner som er lesbiske og synes det er helt greit. Synes de er et fint par ilag liksom jeg synes andre hetrofile par passer sammen :nikker:

Mille Pernille
14-03-2004, 14:00
til barn av regnbuen: mener du at folk er skeptiske til at du/dere skal passe på barna deres siden dere er lesbiske. Det er jo helt sykt!!!!!! At en deler kjærligheten med det samme kjønn eller ikke gjør jo ikke en til pedofil fordet!! Hm, verden er ikke så enkel....

Teeny
14-03-2004, 14:48
Vil bare presisere at spm her var "Hva er din holdning til homofili", altså legningen, ikke homofile som personer ...

Elinsen
14-03-2004, 16:01
EPP er en klok dame, ergo er jeg enig med henne!

Marianne
14-03-2004, 16:04
Signerer EPP sitt innlegg.
:nikker:

Maria-B
14-03-2004, 21:53
Som homofil selv vil jeg si at jeg heller ikke syns noe om verken homofile eller heterofile som bokstavelig talt slikker hverandre på drøvelen i all offentlighet eller som legger ut klinebilder av seg selv på hjemmesidene sine etc. Å gå i parade kunne ikke fall meg inn for jeg er en av dem som bare ønsker et godt liv sammen med jenta mi, og jeg ønsker ikke gjøre noe stort nummer av at jeg er homofil. Men jeg er ærlig om det at jeg er det, for da slipper jeg som regel spørsmål etterpå.

Men så har du de menneskene som likevel må spørre: "blir du tent når du skifter bleie på ungene?" og så ser du at de holder ungen litt tilbake, usikre på om du seksuelt kan være en trussel for barna sine. Og så har du de som ikke sier det men som tenker det og finner tusen unnskyldninger om hvorfor du ikke kan passe barna deres den helga. Og så har du de som tar dette helt naturlig og ikke sammenliker oss med pedofile bare fordi vi deler seng med en av samme kjønn.

Jeg liker ikke å bli katalogisert i en gruppe, selv om det hender jeg gjør det selv fordi jeg nærmest forventer at folk rundt meg vil gjøre det. Må si jeg føler meg veldig godt ivaretatt her på SnartGravid sidene for det er ikke en eneste som har skrevet noe negativt til meg om at vi ikke burde få barn etc.
Og det takker jeg dere alle sammen for.

For jeg har ingen ordentlige venner på "utsiden" og derfor blir slike sider viktige for meg. :klemme:

Alle som kan tilby ett barn en trygg oppvekst og masse kjærlighet har rett til ett barn..det er min mening :)

Leophee
14-03-2004, 21:55
Helt på siden, dette, men har noen virkelig rett til et barn? Er ikke barn en gave vi får, ikke en rettighet vi har?

Adina
15-03-2004, 00:01
Leophee: Helt på siden, dette, men har noen virkelig rett til et barn? Er ikke barn en gave vi får, ikke en rettighet vi har?

Med mine ord...alle som har nok kjærlighet og muligheten til å gi et barn en trygg oppvekst fortjener å få barn. Være seg hetro, homofil, enslig eller hva det skulle være!

Maria-B
15-03-2004, 01:44
Helt på siden, dette, men har noen virkelig rett til et barn? Er ikke barn en gave vi får, ikke en rettighet vi har?

Er en sammen med en av samme eller motsatt kjønn, og kan en gi ett barn det jeg nevnte ovenfor..så fortjener man ett barn...jeg skrev RETT fordi det ikke er like lett for de som er sammen med en av samme kjønn å få barn...forstår?