PDA

Vis full versjon : Sædinseminasjon i Trøndelag?

Hjenta
06-08-2003, 11:12
Hei!
Min samboer har svært nedsatt sædkvalitet. Vi gjennomgår nå en 3-pack med ICSI forsøk, og er i gang med andre forsøk. Vi ønsker å vurdere andre løsninger hvis vi ikke lykkes med ICSI. Kan noen fortelle meg om St. Olav foretar sædinseminasjon og om det er noen krav som stilles (tenker på f.eks alder)? Hvilke andre sykehus i Norge tilbyr dette, og hva koster det?

På forhånd takk!

Eliin
07-08-2003, 10:34
Hei Hjenta!
Slik jeg har forstått det så er ICSI alternativet når sædkvaliteten er såpass dårlig at man ikke vurderer inseminasjon. Inseminasjon er trinn 1. Dette er et inngrep som ikke koster all verden, men dersom mannen din har svært nedsatt sædkvalitet så er ICSI alternativet og det holder dere jo på med :)
Lykke med forsøkene som står igjen! Håper dere får klaff og at det blir en baby av det!

Hjenta
07-08-2003, 10:44
Hei Hjenta!
Slik jeg har forstått det så er ICSI alternativet når sædkvaliteten er såpass dårlig at man ikke vurderer inseminasjon. Inseminasjon er trinn 1. Dette er et inngrep som ikke koster all verden, men dersom mannen din har svært nedsatt sædkvalitet så er ICSI alternativet og det holder dere jo på med :)
Lykke med forsøkene som står igjen! Håper dere får klaff og at det blir en baby av det!

Takk for hyggelig melding! Det jeg tenkte på, var donorsæd, men vi har en lang vei å gå ennå.......

mvh,
Hjenta