Vis full versjon : Om mensblod (advarsel ekle detaljer)
Jeg synes mensblodet er så anderledes nå enn da jeg gikk på p-piller og like etter jeg fikk mensen tilbake etter fødsel. Det er så slimete liksom, og renner ut i lange, tykke tråder. Før synes jeg mensblodet var mer som en blødning fra kutt.
Er dette et dårlig tegn på et eller annet?
Hei. Dette var ikke lett å svare på. Jeg har ikke brukt p-piller på mange år.
Kanskje det har noe å gjøre med at du har fått eggløsning igjen? Man har jo ikke det når man går på p-piller. Men eggløsning følger jo mye slim og det kan kanskje være rester av det?
Er akkurat ferdig med min tante og har akkurat det samme som deg - slimete og rød blødning. Har igrunnen ikke tenkt noe over det. Tror det er normalt.
Men, bare en teori. :kryss: for at vi er "normale".
Hei (advarer mot flere ekle detaljer...)
Jeg har alltid opplevd det samme som du beskriver, også før jeg begynte på hormonprevensjon (bruker p-ringen). Men jeg har også innimellom litt store levrede klumper - ikke alltid like festlig når man bruker tamponger...:nervøs: Men som kvinne er man alltid klar for utfordringer! :hyper:
€Anonyma€
01-05-2005, 16:14
P-piller bryter ned livmorslimhinnen (de svarte klumpene) slik at et befruktet egg ikke skal kunne feste seg. Når den da bygges opp igjen endres blødningen.
Dette er altså et godt tegn på at livmoren nå styrkes igjen slik at den klarer å bære fram et barn.
Takk for beroligende svar damer!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.