Vis full versjon : Wild Yam
Heisann..
Kjøpte Wild Yam på helsekosten i går fordi det var anbafalt til folk som prøvde å bli gravide; men eg fikk veldig lite informasjon om kosn den virker.. Noen som kan svare på det??
Pernille
06-08-2003, 12:08
Heisann..
Kjøpte Wild Yam på helsekosten i går fordi det var anbafalt til folk som prøvde å bli gravide; men eg fikk veldig lite informasjon om kosn den virker.. Noen som kan svare på det??
Wild Yam kalles også "naturlig progesteron". Det "skal" visst inneholde "progesteron" slik at progesteronnivået i kroppen blir forhøyet, tror jeg... (Progesteron er viktig for at egget skal klare å feste seg og mensen holdes tilbake.) Av den grunn skal det visst også være viktig at man tar det bare fra EL og fram til mens. Tar man det fra mens og fram til EL, så kan EL bli forhindret/forskjøvet av progesteronet.
Wild Yam kalles også "naturlig progesteron". Det "skal" visst inneholde "progesteron" slik at progesteronnivået i kroppen blir forhøyet, tror jeg... (Progesteron er viktig for at egget skal klare å feste seg og mensen holdes tilbake.) Av den grunn skal det visst også være viktig at man tar det bare fra EL og fram til mens. Tar man det fra mens og fram til EL, så kan EL bli forhindret/forskjøvet av progesteronet.
Jeg har fått tips om å ta dobbel dose WY i lutealfasen(sto i et kjerringråd på barnimagen.com), vet du noe om det? Det kan ikke være skadelig å få for mye??
Pernille
06-08-2003, 14:32
Jeg har fått tips om å ta dobbel dose WY i lutealfasen(sto i et kjerringråd på barnimagen.com), vet du noe om det? Det kan ikke være skadelig å få for mye??
Jeg vet ikke, jeg er ikke så inne på dette med helsekost og naturpreparater.
Det jeg ville gjort er å ta kontakt med en naturterapeut (ikke bare en helsekost-butikkdame) for å finne ut hva jeg trenger av forskjellige preparater. Jeg har lest før at naturpreparater kan virke mot sin hensikt hvis personen som tar dem, ikke trenger tilførsel av det.
De kan jo nesten ses på som medisiner, for hensikten med dem er jo å "behandle" noe. Og ingen - ihvertfall svært få - tar medisiner uten å være sikker på hva det er, virker mot og at man trenger det.
Forøvrig så har jeg også lest at de gamle indianerne brukte Wild Yam som abortmiddel i gamle dager...vet ikke om det er noe i dette eller ei...
Jeg vet ikke, jeg er ikke så inne på dette med helsekost og naturpreparater.
Det jeg ville gjort er å ta kontakt med en naturterapeut (ikke bare en helsekost-butikkdame) for å finne ut hva jeg trenger av forskjellige preparater. Jeg har lest før at naturpreparater kan virke mot sin hensikt hvis personen som tar dem, ikke trenger tilførsel av det.
De kan jo nesten ses på som medisiner, for hensikten med dem er jo å "behandle" noe. Og ingen - ihvertfall svært få - tar medisiner uten å være sikker på hva det er, virker mot og at man trenger det.
Forøvrig så har jeg også lest at de gamle indianerne brukte Wild Yam som abortmiddel i gamle dager...vet ikke om det er noe i dette eller ei...
Leste forresten nettopp at også salviete ble brukt til å "drive ut fostre" i gamle dager. Så det er ikke lett å bli klok på dette her.
Men takk for svar!
Takk for svar..
Men da var det ikkje som eg håpet... Eg hadde håpet på at de kanskje kunne hjelpe meg i fraværet av slim.. Liksom enklere med kapsler i skapet enn juice og te og hostesaft i alle retninger..
No tør eg ikkje ta noe eg da...:trist2::trist2::trist2:
Blir ikkje klok på ke som er skummelt eller ikkje. Får bare sette Wild Yam'en min på hylla. De kunne ikke forklare noe mer hos helsekosten; bare at det stod i boka om kapslene:- for ufrivillig barnløse og voksne kvinner..:???::???:
Får bare håpe slimet kommer av seg sjølv. Er så fryktelig redd for å ødelegge noe.... Kanskje litt grapefruktjuice hvis eg får tak i det.. Fikk en mld. i går om det det hadde hjulpet.. Men da tror mannen :hjerter: sikkert at det har tørna for meg.. Drikke juice for å bli gravid liksom :bonk:... Og så vi som skulle ta det så rolig.. Ikkje mykje rolig inni her nei.. Psyken min jobber i 490 døgnet rundt..
Klem Klem; begynner å bli lei no:leiseg:. VIL HA SLIM SÅNN AT DET KAN BLI :baby:
Pernille
06-08-2003, 16:11
Det man tar for å øke slimmengden er slimløsende hostesaft. De to best kjente er Solvipect og Bisolvon, jeg har best erfaring med Solvipect.
Pernille
06-08-2003, 16:14
De kunne ikke forklare noe mer hos helsekosten; bare at det stod i boka om kapslene:- for ufrivillig barnløse og voksne kvinner..:???::???:
Det er ofte sånn, de bare står der og selger ting uten å vite stort om det de selger. Noen glimrende unntak finnes selvfølgelig, men det er nok langt mellom dem.
Det er derfor jeg anbefaler alle å ta kontakt med en naturterapeut først for å finne ut hva man trenger og ikke trenger av alle disse naturmidlene, for det er ikke tilrådelig å "selvmedisinere" seg.
Tusen takk for svar...:):):):)
Blei endelig litt klokere :bonk:
Klem Sissi
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.