PDA

Vis full versjon : hjelp meg fikk mensen 2 uker for seint

kakleguri
31-10-2003, 12:03
hei over sjokket nå ,men uff det var tøfft trodde helt sikkert at det var noe ,men testet negativt og mandag kom tanta kort og heftig så er jeg ikke :gravid: . men nar kan jeg begynne å teste for å ssjekke etter :egg:
Vil så gjerne.

Det værste var at jeg ringte veninna mi å fortalte at vi prøver
og hun var :gravid: i tiende uke.
jeg ringte den dagen tanta lagte overflod,der var det ikke mye tgrøst å få begynte å føle meg gammel 34 år har en på 9

det værtste er at jeg føler meg hysterisk og dum

for jeg har symtomer ennå ,men kan jeg virkelig utsette mensen i to uker
har hatt regel messig mens nå lenge 28 dager

er jeg helt på tur?
kakleguri

Mistral
31-10-2003, 12:08
Det kan hende alle, selv den mest regelmessige, at mensen kommer for seint en gang imellom. Det er kjempekjipt, en blir jo så spent, og skuffelsen desto større! :cry: Ikke noe hysterisk eller dumt ved det, da er det i så fall en mengde hysteriske og dumme jenter inne på SG, og det tror jeg ikke! ;)

Siden tiden mellom EL og mens (lutealfasen) er rimelig stabil hos den enkelte kvinne, betyr forsinket mens at EL var forsinket i den syklusen. Det kan skyldes spesielle forhold som sykdom, stress e.l., men noen ganger bare skjer det uten noen åpenbar grunn.

Mest sannsynlig vil syklusen din være som vanlig igjen neste gang. Begynn med EL-tester ca 16 dager før forventet mens, og test én gang pr dag til du får positivt resultat.

Lykke til!