PDA

Vis full versjon : Ska kanske bli gravid igen...

Kalinka
13-05-2005, 09:03
Vi mista vår lille Erik 8 mars -05.
Det är tungt och ofattligt, gruvsamt och smärtfullt. Mycket jag kan säga om det, men nu vill jag prata om min önskan att bli gravid igen.

Det är med blandade känslor vi går mot en prövetid. Vi är livrädda för vad som kan hända, och mannen är väl mer eller mindre pressad :rødme: till att bli med på detta en gång till. Jag känner att jag "måste" bli med barn igen för att få tillbaka något av livsglädjen. Att få en levande baby i mina armar, och se liv växa upp. All den lycka vi hade innan detta hände, hade vi ju oavsett... Så den här nya lyckan, den har blivit viktig för mig.

Men visst är jag livrädd att något ska hända med den nya babyn och den oron kommer nog följa mig hela graviditeten. SA eller MA eller allvarliga fel...
Vi ska börja pröva på allvar i augusti. Och blir vi gravida med en gång kommer det att vara hemskt jobbigt att gå med ett nytt liv i magen över alla Stora-dagar. Och tar det tid att bli med barn, kommer det vara en stor besvikelse varje månad. Med Erik tog det 2 1/2 år att bli gravid, så det kan ju ta sin tid. Jag har hunnit bli 36 år och det ökar ju risken för det mesta. Orolig är jag som ni förstår.

jimc
13-05-2005, 09:50
Kjære deg så trist å høre,vil bare gi deg en stor :klemme: og håper du blir gravid litt raskere denne gangen.
Masse lykke til.
:kryss: for deg.Håper du kan finne litt trøst og oppmuntring her inne.

lemoen
13-05-2005, 09:56
Hei Kalinka.

Det var vondt å høre at du mistet lille gutten din.
Ønsker deg alt godt og lykke til med videre prøving.

:klemme:

susanna
13-05-2005, 09:56
Sender deg en klem og ønsker deg lykke til.
Jeg vet hva det vil si.......

susanna
13-05-2005, 10:07
...........

Spiralis
13-05-2005, 10:17
Huff, så trist å lese :comfort:

Skjønner at det er med blandede følelser dere begynner å prøve igjen. Ønsker dere lykke til videre :lykke:

:klemme:

Thyresse
13-05-2005, 10:26
Forstår godt redselen din og savnet ditt. Håper av hele mitt hjerte at dere slipper å slite lenge for å bli gravide igjen, og at du får ekstra god oppfølging under svangerskapet. Det er ikke godt å gå rundt å være redd. Til slutt håper jeg at Erik får bli storebror :hjerter:

Kalinka
13-05-2005, 16:54
Hej,
tack för svar och omtanke! :klemme: Jag var här inne som Tjorven förut, men det känns som ett helt annat liv så därför har jag bytt nick. Det var otroligt märkligt (och lite skrämmande) att läsa gamla inlägg jag skrivit!

Tossi
15-05-2005, 12:07
Kjenner jo til deg og historien om Erik fra Englesiden, og synes det er så uendelig trist at dere ikke fikk beholde ham! :trist:

Men må si jeg ble overrasket da jeg så at du tidligere var Tjorven, deg husker jeg jo..! Du var ganske aktiv da jeg var her inne sommer/høst 2003, rett etter at jeg mistet min lille gutt og prøvde å bli gravid med lillebror.

Skjønner godt du synes det var rart å lese gamle innlegg du har skrevet - er rart også for meg å tenke på at nå har også du måttet gå den tunge veien og opplevd hva det vil si å miste et barn... Hvem skulle ant det da vi begge var her inne for snart to år siden? Noen ganger er det vel kanskje til det beste at vi ikke kjenner hva fremtiden bringer...

Kjenner meg veldig igjen i frykten for skuffelsen som uunngåelig vil følge med dersom det tar mange prøvemåneder før spiren sitter igjen. Skrev dagbok om det her inne da tankene stormet som verst, men var heldig og brukte bare tre prøvemåneder (som føltes som år...). Håper inderlig det tar kortere tid for dere denne gangen enn sist! Lykke til i jakten på en lillebrøster til Erik og de to andre storesøsknene! :klemme:

Kalinka
15-05-2005, 21:05
Takk for hyggelig svar Tossi! Ja, lite visste vi hva som skulle komme. Tiden før Erik er så langt unna, og jeg husker nesten ikke hvordan jeg følte inni meg.

Er du på englesiden iblant? Kanske du har annet nick der...?

klem Karin

Tossi
16-05-2005, 15:29
Er innom Englesiden omtrent daglig, men skriver ikke nødvendigvis så ofte. Bruker mitt egentlige navn der inne, som også begynner på T, og er moderator. Da finner du meg kanskje..? :blunke:

HanneG
16-05-2005, 17:11
Jeg føler så inderlig med dere! :comfort:

Håper dere slipper å vente så lenge som sist, på å bli gravide igjen når prøvinga starter igjen i august. Jeg husker deg godt fra forrige periode du var her inne, :klemme:

Kalinka
17-05-2005, 18:34
Takk HanneG, og jeg fant ut hvem du er Tossi!

Har det ganske tungt nå, så...