Vis full versjon : Planleggings samtale
(Går over til norsk nå, da det jo var lenge siden unionsoppløsningen ;) )
Er det noen som har haft "planleggingssamtale" med sykehus mht nytt svangesrskap etter å ha fått et døfødt barn?
Hva ble dere enige om og hva slags tilbud finnes det? Tenker på ekstra ul, prøver m.m.
Estrella
11-08-2005, 23:33
Vi har vært det. Nå var jo ikke Nicholas dødfødt, han døde i krybbedød 2 år gammel.
Vi fikk veldig god støtte og overlegen var veldig forståelsesfull. Hvis jeg blir gravid igjen kommer jeg til å ta alle kontroller der, det vil bli en del flere enn normalt og mange ultralyd. Jeg vil også få fostervannsprøve. Så det er godt å vite. Det her er på Ahus.
:klem:
Hei:)
Jeg fikk masse god oppfølging etter ha mistet Odin.
Jeg fikk tidlig Ul, kontroller på AHUS og igansatt fødsel.
Jeg tror de er veldig åpne for dine ønsker for at du skal føle deg trygg.
Hallo.
Vi hadde en slik samtale med seksjonsoverlegen på poliklinikk for fostermed. på Ullevål (han er professor, spes. på misdannelser og ul) etter at Alexander døde.
Der avtalte vi forløpet, hvis jeg skulle være så heldig å bli gravid igjen og det ble jeg. Fikk beskjed om å ta kontakt når jeg hadde testet positivt for så å starte med ul fra uke 6. Derfra ble det ul omtrent hver 14 dag, morkakeprøve i uke 10 og oppfølging med ul, hver 4 uke, resten av svangerskapet (normale kromsomsvar).
Vi fikk også planlagt keisersnitt uten å måtte utdype hvorfor vi ønsket det (hastesnitt 1 gangen). Tobias ble født 240402 etter et nydelig planlagt k-snitt.
Nå venter jeg nr. 2 etter Alexander og vi kjører samme løpet igjen.
Hadde aldri i verden klart å gjennomføre noe nytt svangerskap hadde det ikke vært for den fantastiske oppfølgingen vi har hatt.
Skal inn og ha vår siste ul for denne gangen på mandag og så skal jeg snittes om 2 uker og 4 dager.
Anbefaler deg virkelig å ha en slik samtale for å avtale en evnt. oppfølging ved neste graviditet. Det er så ufattelig betryggende å få komme jevnlig på ul og ikke minst det at man kan ringe når som helst for enten kontroll eller innleggelse.
Ønsker deg all verdens lykke til og håper du snart er gravid igjen!!!! :klemme:
Hei,
Vi fikk ikke spesielle samtaler for nytt svangerskap, men ba heller ikke om det. Derimot så ble siste del av svangerskapet fulgt fra sykehuset og en helt fantastisk jordmor. Selv om første fødsel gikk fryktelig galt så ville jeg vel helst føde vanlig, men siden 2dre damen var like stor som første så ble det planlagt keisersnitt og hele slekta var veldig fornøyd med det, meg selv innkludert.
Håper vi får samme mulighet denne gangen.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2009, Jelsoft Enterprises Ltd.