PDA

Vis full versjon : Bryllupsdagen

snart?
25-05-2005, 18:30
I lys av at jeg har svart på innlegget om hvordan jeg ble fridd til, kom jeg plutselig på at vi har jo (papir) bryllupsdag til søndag.

Noen tar på seg brudekjolen, andre har en bedre middag, andre igjen gir hverandre gaver osv.
Da vi er rimelig uerfarne på området, lurer jeg på:
Hvordan feirer dere bryllupsdagen???

svisj
25-05-2005, 18:35
Strålende spørsmål! :nikker:

Håper på mange idéer, ettersom vi har vår første bryllupsdag om en drøy måned... :mumse:

Vi skal feire den i eksotiske omgivelser, så romantikken bør være innen rekkevidde... :elsker2:

Amaya
25-05-2005, 18:43
Vi hadde nylig vaar foerste bryllupsdag og hadde ikke masse penger saa planen for dagen var en picnic i parken med tur til museum etterpaa. Det var i alle fall planen, men som under bryllupet ble ogsaa brylupsdagen ganske stormfull. Det regnet masse og hagen ble full av smaa elver saa vi innsaa at det ikke kom til aa bli noen picnic i parken. Vi endte opp med aa aapne vinduene i den ene stua, la en svaer dyne paa gulvet og hadde picnic der inne sammen med alle pusekattene vaare. Vi hadde kjopt snacks til dem ogsaa slik at alle fikk noe de likte. Siden denne dagen er papir ga vi hverandre ett kort hvor vi hadde skrevet dikt til hverandre. Det ble i det store og hele en utrolig romatisk dag og vi syntes begge at regnet minte oss saann om den dagen vi ble gift at det ble mer spesielt av den grunn.

Solstråle
25-05-2005, 18:54
Gleder meg til å les noen forslag :mumse:
Er vel 11 måneder til vår første bryllups dag...

snart?
25-05-2005, 20:29
Kan jo fortelle om noen av planene våre...Vi har sammen bestemt at vi ikke skal gi hverandre noe, men heller legge det i utenlandsturen til sommeren (gjorde dette i morgengaver også). I tillegg har vi planer om å gå ut å spise, muligens på Mr Hong, for deretter å spise toppen av bryllupskaka. Det skal visst bringe lykke, så da satser vi på en :baby: i løpet av året som kommer:heia:

emin
25-05-2005, 22:02
Vi har bare hatt én bryllupsdag foreløpig. Vi lagde oss en bedre middag hjemme men vin og greier. Og så litt :sex1: etterpå da, selvsagt. Hvis jeg ikke husker helt feil så gav jeg han også noe papir i anledning at det var papirbryllup.

Er det forresten noen som har en link til en side med oversikt over hva slags bryllup man har på de forskjellige bryllupsdagene? Jeg vet jo at den 1. er papirbryllup, men hva er de påfølgende?

Grete
25-05-2005, 22:44
1 år:

Papirbryllup 2 år: Bomullsbryllup 3 år: Lærbryllup 4 år: Blomster-/Linbryllup 5 år: Trebryllup 6 år: Sukkerbryllup 7 år: Ullbryllup 8 år: Bronsebryllup 9 år: Pil-/keramikkbryllup 10 år: Tinnbryllup 11 år: Stålbryllup 12 år: Silkebryllup 12,5 år: Kobberbryllup 13 år: Kniplingsbryllup 14 år: Elfenbenbryllup15 år: Krystallbryllup16 år: Måne / Månesten17 år: Ametyst18 år: Marguerit19 år: Granat20 år: Porselenbryllup21 år: Turkis22 år: Alliance23 år: Tulipan24 år: Karat25 år: Sølvbryllup30 år: Perlebryllup 35 år: Korallbryllup 40 år: Rubinbryllup 45 år: Safirbryllup 50 år: Gullbryllup 55 år: Smaragdbryllup 60 år: Diamantbryllup 65 år: Krondiamant 70 år: Jernbryllup 75 år: Atombryllup

Grete
25-05-2005, 22:46
Dette ble mye rot. Kopierte fra en annen side, og da gikk det ikke å ordne slik at det står under hverandre uten å skrive lista om igjen.

Fant en annen også, men der var bomull 1 års bryllupsdag, papir 2.

Tror dette er den rette.

Jeg har iallefall lærbryllup i dag. :dubidua:

Thyresse
25-05-2005, 23:28
I fjor feiret vi papirbryllup og da kjøpte jeg boka "Kama Sutra" til Tyren.
I år er det bommull-bryllup som blir feiret og da må jeg bruke mer fantasi.

Vi hadde faktisk en morsom diskusjon på dette i FF-klubben (http://www.snartgravid.com/plassen/showthread.php?p=171159&highlight=papirbryllup#post171159) for et år siden...

emin
26-05-2005, 05:52
Tusen takk til Grete! :D

Nå gjelder det bare å legge hjernen i bløt og pønske ut noe med bomull til i november. :hm:

Pernille
26-05-2005, 07:31
Den blir feiret med kaffe og kaker sammen med den nærmeste familien, men det er bare takket være at vi giftet oss på husbonds bursdag. Hadde vi ikke gjort det, så hadde det neppe vært noen markering i det hele tatt. :himle:

Tidl. bruker
26-05-2005, 19:05
spise toppen av bryllupskaka. Det skal visst bringe lykke, så da satser vi på en :baby: i løpet av året som kommer:heia:
Den skal vel strengt tatt spares til den førstefødtes dåpsdag for å bringe lykke tror jeg. :hm: Det gjorde vi! :glis:
Ellers er vi så kjedelige at vi stort sett 'bare' går ut og spiser den dagen, uten barn. Var høygravid da jeg gifta meg, så alle bryllupsdager har vi hatt barn. Dermed blir kreativiteten litt mindre mtp sprell vi gjør.
I år vet jeg ikke hva vi finner på.

emin
26-05-2005, 19:43
Den skal vel strengt tatt spares til den førstefødtes dåpsdag for å bringe lykke tror jeg. :hm: Det gjorde vi! :glis:

Hvordan skal vi som har fått barn FØR bryllupet løse det da? :fnis: Vi har 7 ringer fra tårnkaka liggende i fryseren fordi det visstnok skal bringe lykke.

Shanti
26-05-2005, 20:11
Vi giftet oss på min bursdag, og vi pleier å gå ut å spise en bedre middag og/eller ta en liten fest med venner. Sørger for at bestemor kan stille opp den helga som ligger nærmest, og så blir det kaffe med de på søndagen. Men det er vel mer i anledning meg enn oss, ja. For oss blir det jo lær, og kanskje det innen den tid også blir SM:geiper:

Tidl. bruker
27-05-2005, 07:27
Hvordan skal vi som har fått barn FØR bryllupet løse det da? :fnis: Vi har 7 ringer fra tårnkaka liggende i fryseren fordi det visstnok skal bringe lykke.
Er ikkeno' håp for dere! :hehehe:
Får bare leve i håpet og fortsette synden! :knegg: