PDA

Vis full versjon : Gravid, men fall i temperaturkurva!

Fredslilja
04-11-2003, 11:56
Hei! Er gravid 6+0 (tror jeg). Har målt temperaturen hele tiden og etter at jeg ble gravid har den vore på rundt 37,10 grader, men i dag fall den til 36,80!! Hva betyr det? Produserer jeg ikke nok progesteron tror du? Bør jeg kontakte lege, eller bare ta det med ro og se det an noen dager...

Håper noen kan svare meg.

Pernille
04-11-2003, 13:03
Ett enkelt fall trenger ikke bety noen verdens ting. Det hender rett som det er, og skremmer ofte vettet av gravide. Opplevde det selv, jeg... Man blir ofte anbefalt å legge bort tempmåleren når man har blitt gravid, for å unngå å bli unødig skremt på denne måten.

Men hvis tempen faller og HOLDER SEG LAV, så er det grunn til å være mistenksom...

Fredslilja
04-11-2003, 13:41
Takk for svar.

Syns du jeg bør slutte å måle temperaturen no? Har tenkt på det, men det har bare blitt en vane....

Eller skal jeg forsette for å se om tempen stiger eller synker?

Pernille
04-11-2003, 13:49
Siden du har fått et tempfall så kan du følge med et par dager til for å se om den tar seg opp eller fortsetter nedover. Men hvis den tar seg opp igjen, så anbefaler jeg deg å kutte ut temping, ja. Måtte gjøre det selv da jeg ble gravid, for jeg ble vettaskremt og hysterisk av sånne enkeltstående tempfall...