PDA

Vis full versjon : Ukas mål: Uke 45

Tullejenta
04-11-2003, 16:22
Hei alle sammen!
Er dere her fremdeles eller er dere gravide og slanke??

Jeg er fremdeles veldig ugravid. Og har ikke klart å motivere meg selv til å gå ut i det kalde været.

Jeg gjør likevel et nytt forsøk.. alle gode ting er tre er det ikke det de sier? Dette blir i alle fall tredje gangen jeg bestemmer meg for at NÅ skal noe gjøres. Men jeg tror medisinen (tyroxin) min virker så jeg har litt mer energi enn før og er definitivt litt mer våken.. så jeg er så sikker på at dette skal gå bra.
Jeg skal klemme med låra på den skumbelagte vinkelen min minst en time hver dag mens jeg sitter foran dataen og jobber.. Jeg skal gjøre mine yoga/styrkeøvelser hver morgen mens min kjære er i dusjen. Jeg skal holde meg unna sjokoladen helt til lørdagen selv om skåla står på bordet.. tomater er sunt er det ikke??Er dere med eller??
Oppdateringer herfra kommer fortløpende :)

Tirsdag (dag 1)
Begynte i ettermiddag så jeg har nok "synda" litt allerede med tanke på sjokoladen, men har vært flink i kveld! Bare se men ikke røre :D
Har skvist sikkert en time og har vært gjennom det yogastyrkeprogrammet en gang i dag. Får se om jeg tar en liten omgang like før sengetid også siden det er første dagen :)

Onsdag
Ferdig med morgentrimmen som ble formiddagstrim!
Tok noen knebøy også - det var ganske tungt det gitt! Må nok spre spisinga ut over dagen så jeg ikke blir altfor sulten til middag..
Bortsett fra sukkerspinn på tivoli så var det ganske sunn spising på meg igår..

Torsdag
(har bare synda mot sjokoladekravet litt - fire tviststore sjokolader...)
Har vært gjennom programmet og skviser nå litt på dingsen min :lol: høres nesten litt skummelt ut, men det er ikke det altså!
Ganske fornøyd med dagen i dag også, bortsett fra at jeg prøvde et skjørt som passet i fjor jul, men som jeg overhodet ikke har sjans til å gå dradd igjen glidelåsen på nå, eller lukket knappen..:leiseg: Det er nok noen kilo som bør bort. Motivasjon å se på det?? Men jeg vil jo gå ned i vekt NÅ!
Litt senere på torsdagskvelden: wok til middag er vel bra eller? masse grønnsaker og svinekjøtt.. også har jeg tatt noen knebøyer så det kjentes godt og prøvd å bruke setemusklene selv om jeg sitter foran dataen og glor (prøver å tenke, men det er pokker ikke lett!)

Fredag
Jeg er ganske fornøyd så langt i dag (bortsett fra at butikken der jeg skulle kjøpe meg en badevekt stengte pga datatrøbbel så jeg måtte gå hjem med uforetta sak). Men jeg har hatt sunn frokost (sesam ryvita knekkebrød med salat og skinke på må jo være bra eller?) også har jeg vært gjennom treningsprogrammet mitt som er litt yogainspirert. Den eneste øvelsen jeg gjør hittil er Solhilsenen (http://www.klikk.no/showstream.asp?article=4866) som er en del av treningsprogrammet som det er en link til på den siden. Også har jeg jo vært på mislykka handletur, men jeg gikk ganske raskt så jeg kjente jeg ble varm...
Til middag i dag hadde jeg en aldeles nydelig salat med kylling. Også var vi på skikkelig punkkonsert etterpå og en times hopping foran scenen medførte at jeg var klissvåt i håret etterpå. Toppen var våt og jeg var døsliten.

Lørdag
Jeg er fremdeles sliten etter i går.. kjenner det godt i beina. Men guuur så godt da :) Har fått kjøpt badevekt i dag så nå er det konstantert at jeg har passert nok en magisk grense (80kg) men bare med 300g... gleder meg til jeg kommer ned på 70-tallet:) Her er det små skritt om gangen, men jeg er skikkelig gira nå for dette skal jeg klare! Hadde vært veldig kjekt om jeg klarte å komme ned til 75 før jul... vi får se...

Søndag
Fremdeles sliten i beina.. men har vært flink og spist etter planen (dvs ikke snop) og klarte å ligge unna colaen selv om min kjære ville ha det til maten.
Etter at jeg hadde skrevet ferdig oppgaven min klokka ett i natt så gjorde jeg øvelsene mine og kjente det godt :)

Jannike_79
06-11-2003, 12:50
Jeg får bare skrive opp det jeg har gjort hittil denne uka..

- Tirsdag: Sykla tur med lille søstra mi, høyt og lavt.. :)
EN liten halvtime i boblebadet..
- Onsdag: Satt en time i boblebadet..
- Torsdag: Gikk en tur på ca 35 min..
- Fredag: Jeg begynner å bli syk.. Uff.. Orker ikke å gjøre stort..
- Lørdag: Da kom feberen.. Gikk på jobb allikevel.. (flink?) Takket nei til bursdagsfest pga. feberen og det sparte meg for utskeielser.. Har tilbragt mye tid i senga.. Kjedelig!!!!

Får se hva jeg får gjort resten av uka..

Klemmer :klemmer:

Tullejenta
06-11-2003, 13:29
Boblebad høres digg ut!

Må tilstå vi havnet på tivoli i går kveld og når min kjære ville ha sukkerspinn så måtte jeg jo smake litt...

Solsikke
06-11-2003, 14:58
:rs:

Sender dere litt lykkestøv, jeg! Selv om jeg er gravid får jeg lov til å fortsette her i kilo-krig-klubben, som for meg er en komme-i-form-i-svangerskapet-klubben. Som takk sender jeg dere litt mer babystøv
:bs: (Flere er absolutt velkomne inn i "min" klubb!!!!)

Målet mitt er som før tur 1/2 time hver dag eller 3 1/2 time i uka. Prøver stadig å dytte inn litt styrketrening, men der er det et forbedringspotensiale. Har i tillegg som mål å spise minst 5 frukt/grønnsaker hver dag, samt drikke masse vann. Dette går greit nå :D

Kanskje et lite tips til dere som har ikke-spise-godteri som mål, og heller ha et positivt skal-spise-grønnsaker som mål? Det er fryktelig vanskelig når fokus er på hva man ikke skal gjøre..... F.eks. angående sjokoladeskåler kan de fjernes fra bordet og erstattes med fruktfat, grønnsaker e.l. Det er ikke nødvendig å øve "motstandskraften" samtidig som man prøver å bli sunnere. (Hmm, et tips jeg har fått, og som jeg til min samboers fortvilelse følger på vegne av hele familien...).

Her er min uke til nå:

Man: tur 1 time
Tirs: tur 20 min
Ons: tur 30 min
Tors: tur 10 min, styrke 30 min :D
Fred: tur 15 min
Lørd: tur 45 min
Sønd: tur 30 min

Jeg synes denne uka har gått fint, jeg! Dere andre er jo også i full fart på veg
mot målet - vi står på videre fram mot jul!!!!

Hilsen Solsikke :vink: og :baby:-frøet

Jannike_79
06-11-2003, 15:06
Tivoli er gøy!!

Boblebad er digg, og kroppen kjennes ut som om du har trent i flere timer dagen etterpå.. Mamma og pappa kjøpte boblebad som ett trinn i behandling av sykdom.. Det er jo bra for meg som kan nyte godt av det når jeg er hjemme hos de!!

Klemmer

Tullejenta
06-11-2003, 15:39
Her om dagen da jeg tenkte jeg skulle ha noe sunt ved siden av sjokoladeskåla så kjøpte jeg kirsebærtomater som er så gode. Men problemet er jo bare at de forsvinner fortere enn svint.. sjokoladen er der fremdeles, nesten like mye som før da. Tenker som så at det er ikke mega krise om jeg tar en bit, men det er når skåla tømmes at det ikke er så bra lenger..Nå har det kommet stor bolle med appelsiner på bordet og litt riskjeks og ekstra light filadelfiaost som kan tas fram når suget etter "noe" blir for stort. Ryvita knekkebrød med salat og skinke er ganske godt det :)
Nå skal jeg forresten kjøre gjennom "programmet" mitt og så skal jeg jobbe litt effektivt :)

Ha en flott dag!

Tullejenta
08-11-2003, 15:38
Nå er uke 45 snart over og min generelle oppfatning av min uke har vært positiv. Nå har jeg skrevet en hel masse om hver dag, men bare det å skrive det inn og se at jeg har vært flink (i mine øyne iallefall) hjelper.

Solsikke og Jannike: hvordan har det gått med dere? Er dere med på en uke til?
HanneG: du kommer vel tilbake til oss?

Klem fra Tullejenta

Jannike_79
08-11-2003, 21:52
Tullejenta: Jeg er med enda en uke jeg vet du.. Hadde vært knall å gå julen i møte med noen kilo mindre ja.. :)

Det høres ut som om du iallefall prøver så godt du kan nå.. Det er det med å ha noe å snaske på om kvelden til tv - kosen jeg sliter mest med.. Riskjeks og ost hørtes ut som ett alternativ..

En stor :klemmer: til alle.. Vi kan klare dette sammen!!

Tullejenta
09-11-2003, 11:19
:yiiha: Vi kan klare dette :yiiha:

Hadde vi hoppa like mye og energisk som disse to luringene så hadde vi kanskje nådd målet enda raskere??

Det er bra du blir med en uke til Jannike :) God bedring forresten - håper du blir frisk fort!

Jannike_79
09-11-2003, 15:11
Takk for det!!

Måtte la være å gå på babybesøk pga. sykdommen idag!! Dumme sykdom.. Kusina til samboeren fikk akkurat en gutt.. (tirsdag..) Og når jeg skal på første besøket klarer jeg å bli syk!!!! Irriterende ja!!!

Imorra er det en ny uke med nytt mot!!! Klemmer :klemmer: