PDA

Vis full versjon : Har du husdyr? Hvilke?

Solan
06-06-2005, 19:45
Isåfall hvilke?

Jeg har hatt alt fra hest på fòr til katt, hund, marsvin, fulg osv,....

Jeg har sååå lyst på en liten pusi...elsker å kose med katter...og høre at de mæler og koser seg. har en beroligende vrikning på meg.....:glis:

Typen er ikke bare MIKE men stor motstander av dyr i fangenskap også, så det blir ikke nå små nøster på meg heller :mumle: Men drømmer jo om det da! :glis:

Arachnida
06-06-2005, 19:49
Å...hei du!
Hmmm...dette var et spørsmål jeg likte...hihi...
Jeg ELSKER dyr og er et utrolig dyremenneske.

Jeg har en treåring dølahest, en hannkatt, en geitebukk og en liten kaninunge.

Så kommer det en liten valp til høsten...han er bare en uke gammel nå...hihi.

Lurer på åssen jeg skal få tid til alt dette PLUSS baby...? :undrer:

Popsinune
06-06-2005, 19:54
Jeg har en snill kastrert hannkatt på 6 år - :hjerter: Timian :hjerter:

Jeg hadde en pus til, men han døde brått av akutt nyresvikt (tror dyrlegen) i februar. Han rakk ikke bli 2 år.

Lillemy
06-06-2005, 19:55
Vi har 2 nyyyydelige katter som er av rase Maine-Coon :) Utrolig pene rasekatter! Anbefales!

Turbomamma
06-06-2005, 19:58
Ja, det har jeg!

Har to katter som er litt oppi åra (hatt dem en stund, med andre ord..)
Og i dag fikk vi en fire uker gammel kaninunge...!:elsker:

Har tidligere hatt marsvin, rotter, akvarium og en del kaniner..

Fia
06-06-2005, 20:07
Jaaaaa. Har omtrent alltid hatt hund, akkurat nå har vi en Chihuahua som vi hentet i februar. Den elsker å sitte på fanget når jeg er inne på SG. Kanskje fordi det er eneste gangen omtrent jeg sitter rimelig lenge i ro??:glis:

Mari
06-06-2005, 20:12
Nå har vi bare ei lita hamsterpie, men tidligere har jeg hatt 4 rottegutter og en hamster til...

Savner gutta mine så masse :leppe:

Jeg har lyst på en liten stuegris, men det sier :bryn: er helt uaktuelt :mumle:

Kybele
06-06-2005, 20:14
Har en liten pusekatt som venter kattunger om noen uker (så om noen i bergen vil ha, send PM), og så har jeg to haner, en høne, en kylling, og låner to høner av min søster frem til jeg får skaffet meg flere selv... hadde et lite dverghamster, men sambo glemte å mate det da jeg var vekke 4 dager.. sukk...

Tidl. bruker
06-06-2005, 20:15
Vi har hund og katt:glis:.holdt på å glemme hybelkaninene...:fnise:

Sybil
06-06-2005, 20:15
Jeg har verden skjønneste katt, hun ble tre år i forrige måned!

Amaya
06-06-2005, 20:17
5 nydelige pusekatter (eller er det en familie paa fem pusekatter som eier to mennesker):geiper:

T&T
06-06-2005, 20:17
Skal du ha heile dyrehagen:

ein varmblodshest, vallak 6 år, ei kaldblodshoppe, 11 år, ein kaldblodsvallak, 12 år, ein pointer, 5 år, ein gordon setter hann, snart 3, ein pointer, snart 1 år, ein ilder, 7 katter, ein papegøye og to hetterotter..

Lita
06-06-2005, 20:19
http://www.stud.ntnu.no/%7Eidakrij/BukseshoppingLITE2.jpg

Har ei pusi vi..på 7 mndr :) Er så glad i å vise henne fram :sparke: :rødme:

Lillemy
06-06-2005, 20:20
Jeg har lyst på en liten stuegris

Jeg har en stuegris du kan låne, jeg - han er 2 meter høy da, vel og merke... Eller var det sofagris det het? :hm:

Arachnida
06-06-2005, 20:21
LITA:
Åssen fikk du bilde inn her???

Lita
06-06-2005, 20:25
Du kan enten bruke "landskapsikonet" når du skriver mld, da må du ha bilde(ne) liggende ute på nettet en plass, og bruke bildeadressen (du får bildeadressen ved å høyreklikke på bildet og trykke "kopier bildeadresse").

Eller du kan bruke "Behandle vedlegg" under Legg ved filer som du finner UNDER meldingen når du skriver. Da velger du bildet fra en plass på maskina di. Bildet vil ikke vises før en moderator har godkjent det.

sitronis
06-06-2005, 20:32
JEg har akvarie jeg, oppi der har jeg flere forskjellige fisker:
2 sugemaller (ansistrus)
2 Praktbarber
3 Glødebåndstetra
5 Neontetra
5 Kileflekksrasbora

Noen andre med akvarier???

Arachnida
06-06-2005, 20:35
Jeg og har akvarium... :glis:

Har maaange fisker...
De bare formerer seg hele tiden... :undrer:

Moniq
06-06-2005, 20:38
Endelig skulle vi få oss en bitteliten katte pus sommeren 2004.. Hun var 5 uker da vi fikk henne pga at moren plutselig stakk av fra kullet sitt, og de trengte desperat et nytt hjem... Det var dumt.. kattungen var jo tatt fortidlig fra mor, så den har gått glipp av all oppdragelse fra mor.

Vi har nå funnet ut at Frida (katta!!) har både ADHD og Downssyndrom.... Så et råd til alle som skal skaffe seg kattunge.. la de for guds skyld være hos sin kattemor til de er godt over 8 uker!!!

mumfie
06-06-2005, 21:07
Ildere, marsvin og rotte.

Har hatt katter, marsvin, hamster, kanin, fisker.

T&T
06-06-2005, 21:09

Har maaange fisker...

Alle våre akvarie fiske prosjekter dør.... med rein vampumpe og varmekolbe, til og med gullfisker spiser vår katt om han har ein slik sjanse...

Gode råd der ?

PrøvePus
06-06-2005, 21:14
:geiper: Vi har to nydelige hann skogskatter!! Den ene er "baby" og den andre en ordentlig ringrev:himle:

Arachnida
06-06-2005, 21:18
Alle våre akvarie fiske prosjekter dør.... med rein vampumpe og varmekolbe, til og med gullfisker spiser vår katt om han har ein slik sjanse...

Gode råd der ?

Ehhh...hørtes rart ut.
Her er det ingen som dør...hehe.
Jeghar to maller da...så har jeg mye planter (som også bare blir større og større).
Har du planter?
Du kan sjekke om du har noen form for "farlige" bakterier i vannet...det kan forårsake en utrydning av fisker...

Starlight
06-06-2005, 21:20

Har maaange fisker...

Har også akvarium, men det er ikke mye formering der. Vet du om noen spesielle fisketyper som har lettere for det enn andre?

I tillegg til disse fiskene har vi en hund og 2 undulater.

Arachnida
06-06-2005, 21:26
Har også akvarium, men det er ikke mye formering der. Vet du om noen spesielle fisketyper som har lettere for det enn andre?

Guyppier og Platyer formerer seg best, men her hjemme har sebrafiskene også formert seg...
Merkelig... :undrer:

Solstråle
06-06-2005, 21:37
Har to ildre. Emil og Dennis.. lever opp til navnene sine..

Starlight
06-06-2005, 21:38
Guyppier og Platyer formerer seg best, men her hjemme har sebrafiskene også formert seg...
Merkelig... :undrer:

Får prøve noe sånne da, hadde jo vært morsomt med noen fiskebabyer :)
Da vi kjøpte noen av fiskene fikk vi beskjed om at den ene var gravid. Den hadde stor mage, men det kom aldri noe ut av den.
Etter en stund døde hun, og jeg var nysgjerrig på hva som var inne i denne store magen, tenkte kanskje ungene ikke kom ut og at det var derfor den døde.
Så jeg... obduserte den:flaut:
Var ikke noen barn der inne, så kanskje den bare var syk :hm:

Arachnida
06-06-2005, 21:55
...hehe...obdusere en fisk?
Ja...nå har jeg hørt alt tror jeg... :fnis:

Jeg har fått tre kull (som jeg vet...siden februar), men de er fra forskjellige fisker da.
Jeg har bare tre guyppier og fire platyer (utenom babyene), så det har gått ganske fort, synes jeg. Ikke har jeg stort akvarium heller...40 liter...

Fia
06-06-2005, 22:09
Ja vet at noen ikke liker at en bytter avatar, men det har jeg gjort nå. Fikk plutselig lyst til å ha min hund der. :glis:
(og så fikk jeg kalde føtter og måtte tilbake til den gamle igjen. )

ønskemamma
06-06-2005, 22:14
Vi har ingen dyr. Dvs. jeg har en katt som jeg flyttet fra da jeg begynte å studere. Den bor hjemme hos foreldrene mine. Det er en nydelig, grå hunnkatt som er 11 år gammel. Vi hadde hund for tre år siden. Det var en hittehund fra Foreningen for omplassering av dyr. En hvit huskey med blå øyne, en hvalp. Vi måtte levere den tilbake. jeg orket ikke å ha den mer fordi den spiste opp album, brudebuketten, sandaler osv. og den ville være ute å løpe flere timer per dag.

Arachnida
06-06-2005, 22:16
Hvorfor skulle det være så ille?

Taien
06-06-2005, 22:29
Vi hadde hund for tre år siden. Det var en hittehund fra Foreningen for omplassering av dyr. En hvit huskey med blå øyne, en hvalp. Vi måtte levere den tilbake. jeg orket ikke å ha den mer fordi den spiste opp album, brudebuketten, sandaler osv. og den ville være ute å løpe flere timer per dag.

Ja sånn ER det å ha valp i huset!! De spiser på det de får tak i..derfor er det noen mnd der alt blir flyttet opp i høyden. :glis: :glis:

Jeg har en nyyyydelig blandingsvalp på 9 mnd som er bebissen i huset!! Nå ligger han å slapper av etter en times springing på marka her utfor. Det er også noe en må regne med når en skaffer seg hund...De trenger mosjon!! Det er mine herligste øyeblikk...når vofsen min springer og du ser at han koser seg.Da har jeg det godt!!!
(Det er forresten hans navn jeg har her inne)

:klemme: :klemme: fra Taien

Supermam
06-06-2005, 22:32
Har dessverre ikke dyr, for samboeren hevder han er allergisk. Ja, jeg høres kanskje litt bitter ut.
Jeg er oppvokst med katt, og unner virkelig barnet mitt det samme. Det er fantastisk å være liten (eller stor) og ha et dyr som venn! :jupp:

Humlesnurr
06-06-2005, 22:38
Eneste husdyret jeg har er samboeren min! :fnise:

Men har hatt fugl da, og ønsker meg veeeldig en hund!

Arachnida
06-06-2005, 22:46
Eneste husdyret jeg har er samboeren min! :fnise:

...hihi...

Pinki
06-06-2005, 22:49
:tøff: hybelkaniner :tøff:

:fnise:

Luttmo
06-06-2005, 22:55
Har ei hundefrøken på snart 5 år. Ekte bygdemix:smask:

Victoria_
06-06-2005, 23:00
Vi har en 14 uker gammel liten pusejente...er utrolig leken, og bare sååå søt..:blunke:

Kaosa
06-06-2005, 23:04
Vi hart katten Geir, GordonSchæferen Docksy, slørhallen Broren til Tante Sofie og kampfisken Batman ... i tillegg er huset til tider innvadert av enorme stammer med hybelkaniner... :geiper:

Orkidea
06-06-2005, 23:04
Vi har en katt, valp som jeg angrer på at jeg ikke kalte "Terminator".. og to dverghamstere. Når hamstera dør skal jeg ha kanin istedenfor.

Tidl. bruker
06-06-2005, 23:18

Eneste vi har også - akkurat nå. :knegg:
Har nettopp omplassert 2 marsvinjenter, mot min vilje, men det var liten interesse for dem i resten av huset. :( Dessuten går vi med flytteplaner, mannen har starta studier og greier. Når ting roer seg skal vi ha hund. :nikker:
Før har jeg hatt gullfisker, kanin, undulat, nymfeparakitt og 2 kaniner. Mann er vokst opp med hund.

mooly
06-06-2005, 23:45
Vi har to katter, et marsvin, Og to fugler. Er veldig glad i dyr, og har altid hatt minst et husdyr. Der er jeg og :bryn: veldig like.

pippi
06-06-2005, 23:50
Vi har ei schæfertispe på seks år.

leneska
06-06-2005, 23:52
1hund, 2katter,3marsvin, og 2 akvarium m x-antall fisker
elsker dyr, kunne ikke tenke meg et liv uten!!

Humlesnurr
07-06-2005, 00:34

...har forøvrig nok av dem vi også! Merkelig, de ser vitterlig ut til å formere seg som...ja, nettopp kaniner! :mumle:

Gurin
07-06-2005, 07:16
Jeg har katt og akvarium, og fikk en 8,5 år gammel Samojed hann på fredag... Så det begynner å bli litt dyrehage her og... :lol:

lillefi
07-06-2005, 08:47
Vi har en liten minigris-gutt som datteren min på 9 måneder har overraskende mye glede av, utrolig gøy å se. Veldig stas å ha en gris i familien!:smask:

Flubberworm
07-06-2005, 09:58
Har 3 katter. Gutten vår er en "pensjonert" og kastrert omplasseringskatt som før gikk i avl, han er en mørkebrun burmeser (http://www.nrr.no/Raser/burmeser.html), deilig korthåret silkepels og uslåelig gemytt! Jentene våre er kastrerte, korthårete huskatter. Alle 3 er utekatter, men bare jentene jakter :)

Carina83
07-06-2005, 12:35
Vi har en kastret hannkatt på 6 år som heter Tigern:hjerter: . Er veldig glad i dyr , hadde hund før & ønsker meg så veeeldig en voffs igjen. men det kommer ikke noe bikkje i hus føre katta er borte.. Han er ikke villig til å dele sitt territorium.. :mumle: .

mumfie
07-06-2005, 12:49
Har to ildre. Emil og Dennis.. lever opp til navnene sine..

Ildere er superkule pøbler.:mhmm:
Mine er og skikkelige rakkere, men vi har en gutt og ei flott frøken. Begge omplasserings ildere.

Pyret
07-06-2005, 13:04
En herlig hund på 4.5 år :hjerter: , og en blå kampfisk.....

Marit_k
07-06-2005, 13:13
:tøff: hybelkaniner :tøff:Jepp, jeg også! :glis:
Og en sofagris...:himle:

naomi
07-06-2005, 13:16

her også:knegg:

Men samboeren har samværsordning med sin hund da...men det blir mindre og mindre fordi han syns det er så fælt å levere den tilbake..( tro om vi kunne gjort det med ungene??? bare redusert samværet altså fordi det er ille å levere dem tilbake:vetikke: )

Ellers har vi hatt Hest, nydelig araberhoppe
2 kaniner der den ene døde av testikkel kreft..den andre husker jeg ikke hvor ble av..antagelig død den også.
Vi har hatt katt..som ble overkjørt
en undulat som viste seg å være blind og endte sitt liv i vinduskarmen etter å ha kræsja i vinduet.
Vi har hatt gullfisk, blipp og blopp..som låg på ryggen etter at vi hadde vært borte et par dager..kokt antagelig..

Så her blir det ikke flere dyr..for de ender som regel opp i en pappeske eller i toalettet...

UmaPuma
07-06-2005, 14:02
Vi har 6 katter :rødme:
Sånn går det når man bor sammen med en som er like glad i dyr som man selv er, men nå har vi mer enn nok katter.
Vist dere vil kan dere lese om våre katter på min hjemmeside (http://www.home.no/memorexi/kattene.html) som aldri ble ferdig!

Wikkii
07-06-2005, 15:30
Jeg elsker dyr, men har ingen no:leiseg:

Har hatt varmblods traver, hund, ilder, kaniner i bøtter og spann, chinchilla og en hetterotte som het Arthur:glis:
Nå strekker liksom ikke tiden til. Går på skole osv, men har heldigvis muligheten til å ri når jeg vil:jippi: + at mamma har en pus som av og til godtar litt kooooz:himle:

Kaosa
07-06-2005, 17:48
...aaaahhh... jeg glemte å nevne at vi har hatt to kaniner; Hare Hopp og Unni Ulv. Docksy så det som sin soleklare oppgave å jakte på disse to, og en vakker vårmorgen overrasket jeg vår kreative hund på vei ut av buret med Unni Ulv i kjeften. Aldri har vel jeg løpt så fort etter bikkja, og aldri har vel naboene fått så mye å snakke om som da jeg løp halvnaken oppover veien med hammeren i hånda... (jeg skulle knerte kaninen, ikke bikkja... selv om bikkja også hadde lagt tynt an om jeg hadde fått tak i henne....)

Unni Ulv fant jeg aldri, men ettpar uker etterpå da vi skulle spre ut jordhaugen som skulle bli plen fant vi Hare Hopp død og godt begravet i bunnen av haugen...

Aldri mer kanin her i huset mens det er liv i Docksy... hun er for vant til å jakte hare på fjellet til at det er trygt...

MMS
07-06-2005, 19:24
Vi har briardene;
Emma ( 4 år)
Cherry (10 mnd)
Avy (8 år)
Fonsie (9 år)
Diesel (12 uker)

og kattene
Murre (1 år)
Mizzan (4 mnd)

I tillegg skal vi ha en hest og noen sauer når huset bare blir bobart

Håpende ria
07-06-2005, 21:14
Nå har vi en liten hund og 2 katter... det er mye trøst og terapi i dyr...

http://smileys.smileycentral.com/cat/36/36_1_67.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_ZNxmk570YYNO)

Lilje
07-06-2005, 21:40
Vi har akvarium :)
Har fire platy'er, de har formert seg for andre gang på 1 mnd :himle: , så nå har vi rundt ti småttiser (har ikke hatt opptelling på siste "kull").
Ellers har vi en slørhale, to algespisere og fem neontetraer.

:bryn: har veldig lyst på en hund etterhvert, men her i huset er både han og poden disponert for allergi (er astmatikere), så vi blir nok neppe å skaffe oss hund med det første....

ell80
07-06-2005, 22:21
Eg og som mange andre her er veldi gla i dyr. Har to kastrerte ho katter på snart 2 år som eg er kjempe glad i, men som eg må prøve å kvitte meg med fordi eldste gutten min på 5 år viser seg å vere allergisk (snufs.. ha ikkje lyst å avlive dei.. nokon som vil ha dei e det berre å seie ifra ja..) Har 4 løvehodet dvergvedder kaniner som vi har ute, dei heite Hermine, Mia, Pippi og Shakira.. e so gode att.. So har me akvarie da.. der me ha skalarer som legge masse egg sånn innimellom..

siwhm
08-06-2005, 01:34
Jeg er veldig glad i dyr, spesielt katter. Vi har to søte hunnkatter som er litt over 1 år (født i samme kull).

Maja68
08-06-2005, 08:39
Har 3 kattepuser som er verdens herligste :D :D

Holdt på med akvarium før også, men det ble for mye så de solgte vi unna.

jenta83
08-06-2005, 10:19
..............

Sunny423
08-06-2005, 12:33
Hei hei...

Jeg har for tiden 1 voksen siameser og hennes fire unger på 8 uker. Skal levere tre av dem om 4 uker, så da blir det bare to igjen (sukk).

Frøken Verpesjuk
08-06-2005, 12:36
HEi!

Er så heldig å ha en katt på 2,5år og en hund på 11mnd. Neste sommer blir det nok en hund til. Har alltid vært glad i dyr, nesten mer glad i dyr enn mennesker. Litt snål er jeg jo da :) Dyr er 100% ærlige, også er de på ingen måte onde. Vær morgen blir jeg vekt av at hunden min står ved siden av sengen å sleiker meg litt forsiktig i ansiktet, blir våken av det for å si det sånn. :)