Vis full versjon : Bryllupsgave
Vi skal i bryllup til et vennepar nå i sommer, og planen er at vi skal gå sammen med en del andre venner om gaven. I går ble det diskusjon på hvor mye hvert par skal gi...:vetikke: Noen mente 500 andre mener 1000???? Det er jo ganske stor forskjell på disse beløpene. Vi snakker om ganske gode venner her. Jeg ble veldig usikker. Noen her inne som har en mening om dette???? :hm:
vi har hatt mamge slike diskusjoner før her, Det som har kommet ut av de er at gaven kommer litt an på hvor gode venner det er og hva slags type bryllupp det er, pluss ens egen økonomiske situasjon. Man bør ihvertfall dekke kuverten for å si det sånn.
Min kusine giftet seg i fjor og da ga vi 750 kr.
Min beste venninne giftet seg og da brukte jeg 1500.
Jeg synes kanskje 500 er litt lite hvis det er snakk om et veldig godt vennepar? det er jo venner av dere begge? tror jeg hadde satset på mellom 700 og 1000.
Vi skal gi gave til et nært vennepar og satser på ca kr 1000,- pr par. Siden dere er bedt i bryllupet og det er nære venner, er vel 250,- pr person litt lite.. Men: veldig individuelt også.
Da samboer var forlover for en venn, kjøpte vi noe på gavelisten deres til kun 500,- Syns ikke det var for lite, men det var kanskje det? :vetikke: Det kommer vel egentlig an på hvor "dyr" gavelisten er. Med gaver er det fortsatt tanken som teller, mener nå jeg.
Et godt råd er å holde dere til gavelisten! Ikke prøv og vær kreative akkurat der :humre:
Vi skal gi gave til et nært vennepar og satser på ca kr 1000,- pr par. Siden dere er bedt i bryllupet og det er nære venner, er vel 250,- pr person litt lite.. Men: veldig individuelt også.
:hm: Det er slik vi også har tenkt. Problemet er jo dette at vi har planlagt å kjøpe gave sammen med flere andre venner. Tipper vi havner på midten, 750. 250 pr person er lite, helt enig i det.
Jeg synes kr 500.- er nok til et vennepar!!
Sjå på gavelista. Sølvtøy er ofte varig og populært, pris, ein stad mellom 800 - 1200 synes eg, kunne passe.
FruLilla
06-06-2005, 21:18
Eit godt vennepar?? Ca 750 synst eg...
Men det variera sånn.. Alt etter om ka dere er vande til liksom...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.