PDA

Vis full versjon : Stress i kroppen?

Solstrålen
05-11-2003, 16:10
Jeg var til akupunkturbehandling for en uke siden. Hun som behandlet meg trykket da på forskjellige punkter. (Var der for å få hjelp til å bli gravid).
Stresspunktet mitt var utrolig ømt, så hun mente hele kroppen var helt "gira", selv om jeg ikke føler meg stressa.
Hun behandlet meg derfor spes. for stress.

Har i uka som har gått faktisk følt meg stressa. (Har hatt uvanlig mye å gjøre på jobb også). Kanskje hun løste opp i noe/satt prosesser igang.

Spørsmål til dere:
Har noen noen liknende erfaringer med "stress i kroppen"?
Har hørt at man kan ta blodprøver for å måle stressnivået. Stemmer dette?
Kan dette være årsaken til at jeg (+ mange andre) ikke blir gravid?

Kjempehjelp hvis dere svarer!

:heia:

Hilsen

Ida
05-11-2003, 17:58
jeg har ikke så veldig mye peiling på dette, men tror nok at stress kan innvirke ganske mye på kroppen ja, så absolutt.

Denne måneden har jeg ikke tatt å målt temp hver morgen, for jeg stresset mye med det., og jeg må jo si at det ser ut til at det kan ha virket...charten min har aldri vær så bra før....

Men jeg har prøvd å bli gravid i over 1 år nå, og den forige arbeidsplassen min var skikkelig stressende og mye støy, skiftet jobb på august, og det er jo mulig at det kan ha hjulpet...

little my
05-11-2003, 19:02
Jeg var til akupunkturbehandling for en uke siden. Hun som behandlet meg trykket da på forskjellige punkter. (Var der for å få hjelp til å bli gravid).
Stresspunktet mitt var utrolig ømt, så hun mente hele kroppen var helt "gira", selv om jeg ikke føler meg stressa.
Hun behandlet meg derfor spes. for stress.

Har i uka som har gått faktisk følt meg stressa. (Har hatt uvanlig mye å gjøre på jobb også). Kanskje hun løste opp i noe/satt prosesser igang.

Spørsmål til dere:

Hilsen

Jeg var til min første akupunktur behandling i går. Jeg fikk bla. nåler på stresspunktet. Men jeg opplyste selv om at jeg er temmelig stresset i min jobbsituasjon og at jeg tenker endel på dette med ufrivillig barnløshet.
Akudama mente at stress er en medvirkende årsak til at man ikke blir gravid. fysisk og psykisk henger som kjent i hop!

Kjente du noen symptomer etter behandlingen?
Akudama sa at jeg trolig ville bli trøtt/sliten, men jeg følte meg ikke mer sliten enn etter en vanlig arbeidsdag.
Jeg kombinerer akupunktur og reflexologi behandling - nå går jeg virkelig gå inn for :mage:

Ønsker deg masse :lykke: til med behandling og :baby:

yvma78
05-11-2003, 23:04
Hei solstrålen :mervink:

Jeg har også satt i gang med alternativ behandling,men jeg driver med fotsoneterapi,og ikke akupungtur.Hadde min første time forige uke,skrev litt om det inne på alternativt hvis du vil titte.Skal ha min neste time i morgen.
Jeg går dit også pga barnløshet,har sliti i fem år.
Hun fant VELDIG mye stress og ubalanse i kroppen min,og det var utrolig vont :cry:
Jeg tror så absolutt at stress,ubalanse og blokkeringer rundt om kring i kroppen kan ha noe med barnløsheten å gjøre.Jeg har vært ut og inn av sykehuset for utredning,uten at noen har funnet noe galt med oss.
Så jeg syns det er veldig interesant og spennende å se om slik behandling kan hjelpe.
Hun dama sa til meg sikkert 30 ganger når jeg var der at jeg måtte slappe av,jeg var så anspent atte fy,hadde hun hatt mulighet skulle hun følgt med meg en hel dag for å be meg slappe ta,hehe.

Men må si jeg er ganske så forvirra i dag,er på syklus dag 27,og venter liksom mensen om ett par dager.Men jeg har ikke merket noe til el denne mnd,men i dag vøttø så har jeg skikkelige el smerter å masse slim :undrer: :???:
Kan virkelig behandlingen utsette el så lenge?
Noen som vet noe om det?

Vil ønske dere lykke til med videre behandling og håper det hjelper så vi snart kan få et lite nurk.

Fluffi
06-11-2003, 13:04
Spørsmål til dere:

Hilsen
Hei!
Ja, det er en kjensgjerning at stress og uro i kroppen kan forhindre graviditet - stresshormoner kan også måles med blodprøve.
Jeg er selv i den situasjonen hvor jeg har vært "nede for telling" psykisk (utbrent), og vært sykmeldt i 2 måneder. Har ikke brukt prevensjon siden april, og fortsatt ikke blitt gravid. Imidlertid har homeopaten min sagt rett ut at hun er glad for at jeg ikke har blitt gravid i denne perioden da et svangerskap krever mye av kroppen. Nå begynner jeg absolutt å bli mye bedre, så om to uker skal jeg begynne med øreakupunktur.
Har vært hos gynekolog som har påvist at alt er helt supert, eggene ligger i kø! Derfor tror jeg det er veldig viktig å være i harmoni med seg selv - og at kroppen bestemmer selv om den orker en graviditet eller ikke. Jeg vet det er så mye lettere sagt enn gjort - sliter selv med både søvn og tanker rundt dette.
Vi får prøve å ta hensyn til oss selv, gjøre ting man har lyst til - og se fremover.
Tvi-tvi til oss alle!:vibba:

gulle
06-11-2003, 17:57
Hei Solstrålen. Stress er absolutt en faktor som gjør at det kan være vanskelig å bli gravid. Selv er jeg en meget aktiv person, og har en "stressende" jobb, og på mine blodprøver til IVF avdelingen var det for mye av stresshormonet Prolactin. Dette betyr at jeg MÅ ta det roligere og ta nye blodprøver etter 5 uker, hvis alt er ok blir det IVF neste, hvis ikke blir det tabelettkur i 3 mnd. PÅ sykehuset sa de at disse hormonene gjør det nesten umulig å bli gravid, derfor nye prøver ol før IVF. Så nå er blodprøvene tatt og jeg venter spennt på svar.......
Lykke til selv, klem fra Gulle =)

Solstrålen
06-11-2003, 20:56
Takk for at dere delte tanker og erfaringer med meg!

Jeg håper at jeg en gang får stresset ut av kroppen. Mange år med stress kan vel være vanskelig å få vekk. :lykketil: med det til dere også!

Tror nesten jeg skal ta en sånn blodprøve for å måle prolactin. Kan ikke huske at noen har nevnt noe om at de har målt dette på meg. Har vært gjennom 1 IVF og 1 fryseforsøk. Det burde vel være rutine å måle dette på folk som skal igjennom en slik behandling. Kanskje jeg egentlig ikke burde satt inn eggene hvis kroppen var i så dårlig fatning.?. Har dere noen tanker om det?

:lykke: Tvi, tvi alle sammen :lykke:

gulle
26-11-2003, 21:46
Hei Solstrålen.
Hvordan går det med deg og den alternative behandlingen?
Er egentlig litt skeptisk til sånnt, men i dag har jeg selv bestillt time til BIOPAT og FOTSONE ( ble anbefalt dette!!). Har ikke fått time før uti desember, så jeg både gleder og gruer meg...........
Mitt problem er som sagt for høyt innhold av stresshormonet prolactin. Har prøvd i 3 1/2 år å få barn, og det er først de siste mnd at vi har fått vite om stresshormonet!??!
Noen andre med erfaringer fra biopat og fotsone????

Kochi
27-11-2003, 17:05
Hei gulle.:vink:

Ser at problemet ditt er for høyt innhold av hormonet prolactin.
Har lest flere plasser at vitamin B6 skal hjelpe mot det.
200mg er anbefalt dagsdose til behandling. Det er vanskelig (om ikke umulig?) å få tak i større dose enn 40mg i Norge, men du kan bestille fra USA. De har ihvertfall B6 som inneholder 50mg.
Tenkte bare jeg ville gi deg dette tipset...:lykketil:

Fluffi
27-11-2003, 19:48
Mitt problem er som sagt for høyt innhold av stresshormonet prolactin. Har prøvd i 3 1/2 år å få barn, og det er først de siste mnd at vi har fått vite om stresshormonet!??!
Det var jo veldig rart du ikke har fått vite om det med Prolactinet tidligere. Jeg tok selv hormonprøve for kort tid siden for å sjekke om det kunne være noe der. Og da tok de automatisk prøve av Prolactinet (jeg sjekket siden det har vært snakk om det her inne). Men nå vet du jo det, så da får vi håpe du snart får et normalt hormonnivå.
Biopat kjenner jeg ikke til, men jeg vil vel tro de gjør noe av det samme som homeopater; får kroppen i balanse så den kan hjelpe seg selv hvis den blir syk. Fotsoneterapi har jeg selv fått anbefalt av homeopaten min - spesielt mente hun det var bra samtidig med akupunktur. Tror det er mange som har hatt gode resultater med det.
Selv har jeg nå begynt med akupunktur hos en som også er utdannet jordmor. Hun anbefalte meg å bruke en progesteronkrem (naturlig hormon) fra dag 12 i syklusen til dag 27, eller når mensen kommer. Jeg ar akkurat begynt med akupunktur, og skal begynne med kremen til lørdag. Så det blir jo veldig spennende å se hva som skjer!

Lykke til alle sammen!:vibba:

Solstrålen
27-11-2003, 20:40
Hei Solstrålen.
Hvordan går det med deg og den alternative behandlingen?
Er egentlig litt skeptisk til sånnt, men i dag har jeg selv bestillt time til BIOPAT og FOTSONE ( ble anbefalt dette!!). Har ikke fått time før uti desember, så jeg både gleder og gruer meg...........

Hei Gulle

Vi har prøvd omtrent like lenge. Er irritert på at ingen har målt dette prolactinnivået hos meg. Nå for tiden er jeg så opptatt av mange andre ting enn babylaging, så jeg drøyer litt med å gå til legen (gidder bare ikke!). Men akupunktur holder jeg på med da. Akupunktøren min har vært veldig opptatt i det siste hun også, så jeg har ikke hatt så mange timer. Det er litt synd, for det er så herlig med den behandlingen. Føler meg så avslappet i kroppen etterpå.

Hvordan går det med deg da Gulle? Føler du at fotsonen har noe for seg? Hva gjør egentlig en biopat? Lykke til!

Også lykke til til alle dere andre som har skrevet her og holder på med alternativ behandling! Jeg har stor tro på dette. (Tro kan jo flytte fjell....!)
Ja, også er det godt for kropp og sinn uansett!
Og takk til Kochi som tipset om B6 mot stress. Prøver for tiden B-total, men kanskje jeg går over til ren B6 snart.

:lykketil:

gulle
02-12-2003, 17:47
Hei Solstrålen. Prolactin nivået mitt ble først målt da vi ble søkt til prøverør i Tromsø. Kan ikke få IVF før nivået er normalt. Siste blodprøver gikk rett vest...... Så derfor alt beh, før nye prøver i januar. Hvis det fortsatt er for høyt prolactin, blir det medisin mot dette, så IVF. Skal ikke til Biopat før den 10 des, så du skal få høre da. 2 timer konsultasjon, irisanalyse, levere urinprøve, kosthold og urtemedisin, finne ut hvor ubalansen sitter i kroppen min, alt har en sammenheng sier de!!??! Står litt om Biopat på nettet, er egentlig ukjent for meg også. Blir nok fotsone eller akupunktur også på samme plass. Spennende.
Her er det bare å smøre seg med tålmodighet og stå sammen. Synes dette er et GLIMRENDE forum........