PDA

Vis full versjon : Hvilken resturant liker dere best?

Carina83
14-06-2005, 11:50
Siden jeg er det nyskerrige hjørnet i dag så lurer jeg på om dere har en favoritt restaurant? Jeg selv trives veldig godt på Egon. De har god mat & gode desserter . nr 2 må bli Peppes Pizza:glis: . Og lurer da på siden jeg skal være guid for min kjære i morgen inn til tigerstanden at jeg skal foreslå middag på Egon :geiper: .

LilleSoll
14-06-2005, 11:56
Jeg elsker Dolly pizza!:sikler: Fikk så lysst på det etter at Mue sa de skulle ha det på jobben i går! Men liker veldig godt Burger King også!:nam:

Carina83
14-06-2005, 12:18
:jupp: Dolly Dimpels her også god pizza, men synes Peppes har best pizza da.

Emmy20
14-06-2005, 12:25
husker ikke hva dn heter :rødme: hehe den ligger på akerbrygge,er visst italiensk, dem har god mat der. ellers så er jo en kyllingkebab på egon bare nam nam

Bobbelur
14-06-2005, 12:28
I Oslo:
- Dinner.
- Bombay Brasserie
- Curry n Ketchup
- Den som er/var i kjelleren på XO
- Onkel Donald er også helt ok.

Ikke Oslo:
- pokker'n - har ikke vært på noen supre restauranter utenfor Oslo. Den indiske i Tønsberg er jo god da. Og Damperiet i Bø i V.ålen serverer knalle hvalbiffer. Spist pizza et sted i Tromsø så jeg holdt på å sprekke - aldri spist så god pizza før eller siden. Zia Teresa i Tr.heim har også god mat - i alle fall til studentpriser. Og Benito's som ligger rett ved siden av og er eid av samme mann har også god mat. Hm. Kom visst på ganske mange etterhvert. ;)

Thyresse
14-06-2005, 12:44
Dinner er min favorittrestaurant. Det er der Tyren og jeg går når vi skal feire noe.

Bobbelur
14-06-2005, 12:53
Dinner er min favorittrestaurant. Det er der Tyren og jeg går når vi skal feire noe.

Hvorfor tror du jeg satte den først? :glis: Dersom jeg får det til, har jeg lyst til at mannen og jeg spiser der når vi har bryllupsdag.

Thyresse
14-06-2005, 12:56
Dersom jeg får det til, har jeg lyst til at mannen og jeg spiser der når vi har bryllupsdag.
og hvor tror du at Tyren og jeg skal feire vår bryllupsdag :fnis: Det var her han fridde (eller vi spiste middag der først, og så fridde han) og så spiste vi der på ett prs bryllupsdagen vår. Tyren bestiller vel bord der nå igjen.

Har tom vært på treff på Dinner jeg...og det kan man jo gjenta. Vi fikk sitte ved det runde bordet i det ene avlukket, litt avskjermet, og det var deilig.

Carina83
14-06-2005, 13:03
:hm: Dinner hvor ligger den hen i Oslo da? Den har ikke jeg lagt merke til de 16åra jeg bodde i tigerstaden:rødme: .

Bobbelur
14-06-2005, 13:07
:hm: Dinner hvor ligger den hen i Oslo da? Den har ikke jeg lagt merke til de 16åra jeg bodde i tigerstaden:rødme: .

Stortingsgata 22. Lenger opp mot slottet enn Peppes Pizza og Frascati.

Carina83
14-06-2005, 13:17
:takker: da skal den prøves ut . Gøy å prøve nye ting:klemme:

Didi74
14-06-2005, 15:59
Indisk mat! Samme hvilken restaurant, vel? Det er endel gode indiske i Oslo, og begge i Stavanger har god mat.

Elinblu
14-06-2005, 16:01
Dinner er min klare favoritt her i Oslo :sikle: - og det er jeg åpenbart ikke alene om. :blunke:

Er ellers svak for det meste innen thai-mat for tida.

Spido
14-06-2005, 19:40
Mange bra, her er noen favoritter i Oslo:
- Dinner (Husk å bestille bord!!!!)
- Palace Grill
- Ylajali
- Mother India
- Basilico
- Mink
- Brasserie Hansken
- Bankok Thai (men av og til dårlig service)
- Lille Asia (tror den heter det)
- Baltazar

Og så er det helt fantastisk mat på Sjøbua i Ålesund!

Sybil
14-06-2005, 19:47
hmm her i bergen er dinner en billig baguettsjappe på kløverhuset. eller dinner time heter den vel. så jeg regner med det ikke er i samme kjede?

Jeg går ofte på harbour, eller på den kinarestauranten over champions. føler for å utvide horisonten.

Min aller aller beste restaurant opplevelse var MARIUS CARNE i rio de janeiro. har aldri vært med på noe lignende. I hele restsuranten, som var i rustikk stil, hadde de sekker med korn og kanelstenger liggende på gulvet, og en kjempebuffet med alt av tilbehør sushi, østers, spekemat, alle typer salater. ALT. når vi satt oss ned, kom det en kelner med grillet kjøtt som han skjærte av til de som ønsket. "ja takk" sa jeg, men plutselig var det ti andre kelnere som kom med andre typer kjøtt. En kelner gikk rundt med ferdiglagede drinker vi kunne bare forsyne oss. Etterpå var det den mest gigantiske dessert buffeten ever, med puddinger, iskrem, konfekter, kaker og frukt. trenger jeg si at jeg rullet ut derfra?!???????
På do var det strødd tørkede roser over gulvet, det var helt rent og ganske mørkt, med steiner i vasken, og søe små avlukk. tror de vasket en gang pr halve time for det var så rent. sukk. vil tilbake!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

her er bilder helt nederst på siden av marius carne (http://www.marius.com.br/html/carnes.htm) får helt vann i munnen bare av å tenke på den restauranten

Amaya
14-06-2005, 20:23
Jeg liker mye etnisk :jupp:

Persisk
Thai
Tex-Mex
Brasiliansk
Gresk

Amaya
14-06-2005, 20:28
når vi satt oss ned, kom det en kelner med grillet kjøtt som han skjærte av til de som ønsket. "ja takk" sa jeg, men plutselig var det ti andre kelnere som kom med andre typer kjøtt. En kelner gikk rundt med ferdiglagede drinker vi kunne bare forsyne oss. Etterpå var det den mest gigantiske dessert buffeten ever, med puddinger, iskrem, konfekter, kaker og frukt. trenger jeg si at jeg rullet ut derfra?!??????? av å tenke på den restauranten

Hoeres veldig ut som en restaurant vi har her i byen som heter Fogo de Chao (brasiliansk)- det er en av mine favoritter, men man klarer jo knapt aa gaa derifra saa mett som man blir. Saa vi gaar kun til spesielle anledninger

Sybil
14-06-2005, 20:30
Hoeres veldig ut som en restaurant vi har her i byen som heter Fogo de Chao (brasiliansk)- det er en av mine favoritter, men man klarer jo knapt aa gaa derifra saa mett som man blir. Saa vi gaar kun til spesielle anledninger

sukk, skulle ønske det var en sånn restaurant her!!!

PrøvePus
14-06-2005, 20:48
I Bergen: Yang Tse Kiang - Verdens beste kinarestaurant!!!! Uten tvil!!

I Oslo: Alex Sushi, Raymonds(i Vika), Sult, Sushi & Wok, Santinos, La Såda....men Panchetta har verdens beste italiensk pizza!!!

Josephines Hampus
14-06-2005, 20:53
Trugstad gård (http://www.trugstad.no/) i Nannestad er bare helt...VOILÀ.

Ellers liker jeg veldig godt:
Dinner
Arcimboldo
Chiang Mai
Magma
Nippon Art
TGI Fridays
Mother India

Anikka
14-06-2005, 20:54
I Tigerstaden:

- Dr Kneipps
- Dinner
- Brasserie Hansken
- De indiske på Egertorget og i Vika som jeg ikke husker navnet på akkurat nå...
- Basilico

Mmmm....fikk lyst til å gå ut og spise jeg....:hyper:

HanneG
14-06-2005, 21:35
Ikke Oslo:
- pokker'n - har ikke vært på noen supre restauranter utenfor Oslo. Den indiske i Tønsberg er jo god da.

:nikker: Bombai Thandorii - nydelig indisk mat i Tønsberg ! (aner ikke hvordan det skrives...)

Puspersille
14-06-2005, 21:41
Slenger inn et spørsmål her,jeg. :-) Noen som vet om noen gode restauranter på Romerike?? Tenkte oss ut å spise i helgen nemlig.

Carina83
14-06-2005, 23:31
Puspersille jeg synes Dolly Dimpels på Jessheim har god pizza om dere ønsker pizza da:snill: . Ellers er det ikke så mange jeg kommer på i farta.

Lykkex3
14-06-2005, 23:34
Aller best liker jeg Dinner og Bagatell. Siden sistnevnte blir for dyrt å gå på i lengden, har jeg investert i alle bøkene til Eivind Helstrøm. De er kjempe bra og morsomme, men man skal like å stå flere timer på kjøkkenet!

Snuppelure
16-06-2005, 13:23
Det må bli Alex Sushi det.... :-) Kunne spist der hver dag om det ikke hadde ført til så ensidig kosthold :-)

snups
16-06-2005, 13:24
big horn i trondheim...mmmmmmmmmmmm:mumse:

Englemor
16-06-2005, 13:49
Bergen:
Smauet

Oslo
Noas Ark på Grünerløkka

To vidt forskjellige restauranter men med med god mat og best av alt en utrolig god service.

snart?
16-06-2005, 13:55
Her i huset har vi en knapp på Mr Hong i Oslo...billig og god mat :glis: