PDA

Vis full versjon : Hvem skal lage middag hjemme hos dere i dag?

Carina83
14-06-2005, 12:21
Jeg skal lage middag i dag og på menyen i dag er det : Biff, fløtegratinerte poteter m /urter & rose pepper saus:sikler: . Gleder meg til middag ja. Og siden jeg er arbeidsleidg for tiden så er det som regle bestandig jeg som lager middagen og styrer i heimen.. Hvordan er dette hos dere?

LilleSoll
14-06-2005, 12:25
Likt her også! Jeg lager middagen klar til sambo kommer hjem. jeg tar meg av det meste av husarbeide.Men det skulle vel egentlig bare mangle siden jeg ikke jobber. Har ingen problemer med å ha det sånn. Faktisk så liker jeg veldig godt å ha det sånn:glis:
Foressen; middagen din hørtes kanon god ut:sikler: men jeg foretrekke peppersaus i steden!:himle:

Frøken Verpesjuk
14-06-2005, 12:26
Vi bytter på, vi er glad i å lage mat begge to. Har ingen fast avtale på hvem som lager når. Dersom den ene har hatt fri hele dagen så er det som oftes den som lager mat. I dag skal jeg på kveldsvakt så da må nok gubben lage mat til seg selv. Har egentlig veldig lite lyst til å dra på jobb i dag kjenner jeg. Blir vær sjuk, vil helst ligge hjemme i senga å lese bok, det er det slike gråværsdager bør brukes til.

Flubberworm
14-06-2005, 12:31
Her er det som regel jeg som lager middag, men det betyr at jeg slipper å dekke bord og stable inn og ut av oppvaskmaskina ;)
I dag tror jeg vi skal grille siden det er så fint vær, blir sataykylling, ris og peanøttsaus på oss i dag, nam-nam.

Humlesnurr
14-06-2005, 12:35
Vi bytter på vi også, men er det noe litt "større" greier, så er det stort sett jeg som kokkelerer, og trives med det. Men når det kommer til grillen, og steking av biff, da er det sambo som er og blir eksperten (mener han nå selv), og da får han lov til å overta! :snill:

Men på grunn av litt ulike døgnrytmer til tider og mye overtidsjobbing for han sin del, blir det mye sånn "suppe hver for oss"-middager også, dessverre!

Carina83
14-06-2005, 12:38
:mumle: Grilling ja, det er noen som har det!! Her er det grått, kjedelig og trist og jeg blir så værsjuk:dulte: .

Det hørtes kjempegodt ut:klemme: . Kos dere masse da.

tiriltitt
14-06-2005, 12:43
haha.. idag er det nok sambo som må lage maten selv, jeg skal på kveldsvakt, men må antakelig ordne istand middagen der.. :mumle:

naomi
14-06-2005, 12:49
Som regel er det mannen i huset som står for matlagingen..men i dag blir det meg. Skal ha kjøttkaker og det kan ikke han :himle: men ellers er han superflink på kjøkkenet..med maten altså, ryddingen må jeg ta meg av:mumle:
:ropert: "Jeg vil også ha biff i dag..."

Carina83
14-06-2005, 12:59
Naomi si til mannen at du ønsker biff til middagen:klemme: han vil nok glede deg og diske opp med noe godt til deg:blunke:

Arachnida
14-06-2005, 13:06
Sambo jobber borte hele uka, så jeg gidder ikke å lage middag til meg selv.
Jeg spiser meg som regel veldig mett på jobben, så slipper jeg å spise hjemme... (unntatt godterier da...:rødme: )

Men i helgene, så lager vi middag ettersom vansklighetsgrad...hihi.

Er det noe som trenger mer enn èn kjele, så må jeg lage den... :geiper:

Frøken Snupp
14-06-2005, 13:08
Jeg skal spise ute i dag, så han får nok klare seg selv. Han er veldig flink til og lage mat, så vi bytter på, men som oftest er det meg da :)

Carina83
14-06-2005, 13:19
Du får kose deg ute i dag da Frøken Snupp:klemme: . Er veldig greit å ha mannfolk som er flinke på kjøkknet da kan mann jo dele litt på matlaginga. Vi deler på det i helgene men i ukedagene er det jeg som er cheff her i huset:glis: .

jenta83
14-06-2005, 13:28
...........................

Carina83
14-06-2005, 13:38
Jenta83 så bra at du trives med lage mat :glis: . Tror vi har ganske så normal mat i ukedagene, men hender vi unner oss litt exstra god mat midt i uka:klemmer: . Er ikke så flink til å bruke poteter vi men sødnagene er potetmiddag da.

Nøtteliten
14-06-2005, 14:19
mannen min er så flink å lage mat! I dag skal han lage middag og på menyen står laks m/poteter og smørdampede ( :rødme: ) grønsaker.
Ble sulten nå ja!!!

Carina83
14-06-2005, 14:45
mannen min er så flink å lage mat! I dag skal han lage middag og på menyen står laks m/poteter og smørdampede ( :rødme: ) grønsaker.
Ble sulten nå ja!!!

Nøtteliten det hørtes jo bare kjempenam ut:sikler: . , og skjønner du ble sulten nå:glis: .

Nøtteliten
14-06-2005, 14:55
:sikle: Det er kjempenam- og fort gjort å lage, så det anbefalest på det sterkeste!!! Laksen vår er helt fersk, men det går an å kjøpe gode ferdi-renskede stykker i butikken (tror f.eks Findus Laksefilèt er gode)...

Ha en god middag jenter!!! :sulten:

Spiralis
14-06-2005, 14:56
Hos oss er det :bryn: som lager middag til vanlig når han ikke er ute og reiser. Han har stort sett fri om dagene, og da er det jo bare rett og rimelig at han lager mat til jeg kommer hjem fra jobb :nikker: Det er kjempedeilig å ha det sånn! Når han er ute på reise, derimot, må jeg nok lage middagene selv :sukk: :blunke: I helgene bytter vi på å lage mat.

Fia
14-06-2005, 15:01
Sånn til hverdags er det nok stort sett jeg som står for middagen her i huset.
I helgene koser vi oss ofte på kjøkkenet med å lage mat sammen. Det syns jeg er kjempekos. Er heller ikke TV på kjøkken, så da får vi pratet litt om alt og ingenting samtidig. Finbeck har en tendens til å MÅTTE ha på tv hvis vi sitter i stua.
Akkurat i dag skal jeg ut og spise med en venninne, Finbeck er i Nordsjøen. Og da blir det ikke mye matlagingen på meg gitt, så kjedelig å lage middag til bare meg selv...

Nøtteliten
14-06-2005, 15:03
Kan jeg få anbefale Teeny's dessert (http://www.snartgravid.com/plassen/showthread.php?t=50886&page=1&pp=10) etter middag? :sikler:

Carina83
14-06-2005, 15:27
:hm: ja tror vi her inne er ganske glad mat.. Og det er jo bare topp:hyper: . Da kan man :mumse: med god samvittighet på treffene:glis: .

Didi74
14-06-2005, 16:04
Jeg. Min kjære er på møte, så jeg mikset sammen en kylling- og pastasalat som jeg nettopp har stappet i meg. Nå blir jeg såååå frisk og sunn! :glis:

PrøvePus
14-06-2005, 16:15
Vi bytter på vi også, men er det noe litt "større" greier, så er det stort sett jeg som kokkelerer, og trives med det. Men når det kommer til grillen, og steking av biff, da er det sambo som er og blir eksperten (mener han nå selv), og da får han lov til å overta! :snill:

Men på grunn av litt ulike døgnrytmer til tider og mye overtidsjobbing for han sin del, blir det mye sånn "suppe hver for oss"-middager også, dessverre!

Signerer denne jeg:klemme: Vi har det også slik hjemme.

PrøvePus
14-06-2005, 16:18
Må legge til at for tiden er jeg sykelmeldt, og da vil jeg gjerne skjemme bort samboeren min med sunn god norsk middag til han kommer hjem! Ikveld skal vi i middagsbesøk, men imorgen tenkte jeg at jeg skulle lage hjemmelaget lapskaus med flattbrød..mmmm...den er skikkelig digg!

Carina83
14-06-2005, 16:46
Honpusen det hørtes godt ut & Didi det hørtes ut som eng do og sunn middag ja:snill: . Har fått i oss middagen vi også så nå sover han en liten ettermiddagslur, så da passer jeg på å sitte her .. For han gjorde det ganske klart han trengte dataen litt i kveld så da får jeg se på tv:shock: .

ell80
14-06-2005, 22:56
I dag lagde me middagen sammen siden me var likt ferdi på jobb... Hadde laks, må vel innrømme at det var han som gjorde mesteparten da... e måtte jo følge litt med på serien min å.. home & away:rødme:

Mya
14-06-2005, 22:58
Jeg skulle egntlig lage fiskeboller etter jobb i kveld, men jeg var så sliten og skrubbsulten at vi kjøpte oss hver vår kebab i stedet! :sikler:

Vi får ta fiskebollene i morgen i stedet..

Amaya
14-06-2005, 23:05
I dag tror jeg vi skal grille siden det er så fint vær, blir sataykylling, ris og peanøttsaus på oss i dag, nam-nam.

Det hoeres godt ut. Har du foresten proevd Beer Butt kylling paa grillien? Det er kjempegodt :jupp:

Hjemme hos oss er det alltid jeg som lager middag. Mannen min er flink til aa ta sine tak med husarbeid, men han hater aa lage mat saa derfor gjoer jeg det

abigael
15-06-2005, 18:06
Vi bytter på. Lager ofte middag sammen.. synes det er litt kjekkere enn å stå alene på kjøkkenet!

Popsinune
15-06-2005, 18:11
Sjefen står ute på verandaen å griller i skrivende stund !

Jeg venter spent på resultatet :glis:

Starlight
15-06-2005, 19:28
Blir nok meg som må lage mat i dag.
Det er stort sett jeg som gjør det faktisk, men det hender han glimter til innimellom!
Blir enkel mat i dag, kjøttdeig og potetmos i en form, ost på toppen og inn i ovnen til osten er smeltet. Lettvint og godt :hyper:

Gravidada
15-06-2005, 19:34
Jeg er vanligvis først hjemme alle ukedager, og siden jeg holder på å dø av sult da, er det naturlig at jeg lager maten. I dag hadde vi fersk pasta med carbonara, ikke akkurat spennende, men, men...

Moms82
15-06-2005, 20:19
I dag har jeg laget meg grandiosa :rødme:

Samboeren min jobber sent, så da gjør jeg det enkelt.. Men det er vanligvis han som lager middagen, for han er kokk! Jeg er ikke så flink, holder meg til enklere retter..

Carina83
15-06-2005, 22:05
Moms82 det må jo være utrolig godt å ha en mann som er utdanna kokk. De kan ji lage så mange gode retter:snill: . Er ganske kjedelig å lage middag til seg selv når mann er alene, men mat må mann jo ha:jupp: . Blir ofte laget lettvinn mat når jeg er alene hjemme også:klemme: .

Moms82
15-06-2005, 22:44
Carina83: Ja det er veldig greit at han er flink til å lage mat. Men som han selv sier noen ganger: det er ikke alltid så kjekt å ta med seg jobben hjem..
:latter:
En ulempe med å ha en kokk til sambo er vel at jeg selv ikke utvikler mine kokkekunster så mye, men men.. :himle:

snups
15-06-2005, 22:47
blir meg som vanlig det:glis:

Carina83
15-06-2005, 23:00
Moms82 nei kan jo skjønne at det ikke er like gøy å ta jobben med seg hjem bestandig, men han liker vel å lage mat og desserter siden han utdanna seg den veien?:klemme: .

Snups hva står på menyen i dag da? Her ble det MC dnonald mat siden jeg har guida min kjære rundt i Oslo i hele dag siden han skulle i møter med forhandlere:glis: .

Moms82
16-06-2005, 00:03
Carina83: Joda, han liker godt å kokkelere på kjøkkenet :nikker:
Det er som regel han som lager middagen her hjemme, så sant han ikke jobber sent.. Da blir det grandiosa e.l på meg.. (ikke kjekt å stresse med middag kun til seg selv :himle: )

Lill@
24-06-2005, 08:46
Jeg er kjempeheldig - jeg får servert middag hver dag jeg. Har en herlig kjæreste som eeelsker å lage mat!

RoseJenta
27-06-2005, 12:09
Vi bytter litt på hvem som lager mat, og hvem som gjør husarbeidet sånn generelt.. Vi jobber begge to, så da blir det å dele likt på arbeidsoppgavene :)

RoseJenta
27-06-2005, 12:46
Vi bytter litt på hvem som lager mat, og hvem som gjør husarbeidet sånn generelt.. Vi jobber begge to, så da blir det å dele likt på arbeidsoppgavene :)