Vis full versjon : Julemiddager
Pernille
17-11-2003, 14:27
Ble så inspriert av en annen tråd her... :sulten:
Lurer på hva SG'erne spiser på julaften.
Her blir det ikke jul uten ribbe! :sulten:
Gleder meg sånn til jul! :hyper:
Ribbe! Mmm.... :nam:
Med øl og akevitt, så klart... :beer: (Ikke i år, da, for jeg har jo bestemt at jeg er gravid! :lol: )
Kan du ikke gjøre om tråden til spørreundersøkelse? Noen forslag til alternativer: Ribbe, lutefisk, pinnekjøtt, torsk, svinestek, Grandiosa.
Ribbe og pølse her også! Vi er østlendinger alle mann - mange generasjoner bakover, både i min familie og svigerfamilien. Jeg hæler ikke pinnekjøtt! :spy:
Ellers spiser vi litt rakfisk i jula, flere sorter sild, sylte og gode greier. På nyttårsaften går det i kalkun.
Pernille
17-11-2003, 14:32
Kan du ikke gjøre om tråden til spørreundersøkelse? Noen forslag til alternativer: Ribbe, lutefisk, pinnekjøtt, torsk, svinestek, Grandiosa.Det var spørreundersøkelse, sjøh..! :blunke: Du var bare så ivrig etter å svare at den rakk ikke å komme ut før du hadde svart... (Tar litt tid fra diskusjonen blir postet til spørreundersøkelsen henger med...)
Ellers spiser vi litt rakfisk i jula
Jaaa! :nam:
Men det går jo heller ikke for gravide... hmm... hvis tante kommer på onsdag som hun ikke skal, kanskje jeg venter med neste prøverunde til i januar?
Det var spørreundersøkelse, sjøh..! :blunke: Du var bare så ivrig etter å svare at den rakk ikke å komme ut før du hadde svart... (Tar litt tid fra diskusjonen blir postet til spørreundersøkelsen henger med...)
Unnskyld da... :blush: Veldig glad i mat, sjø!
Her blir det ribbe for alle penga. Vi samler både min og samboerns familie til felles jul og julemiddag med det hele. Rribbe er noe vi alle forbinder med ekte julemiddag.
Scorpion
17-11-2003, 14:38
Her går det også på ribbe :nam:
med medisterkaker og julepølse og masse godt tilbehør.
Drikke er øl og akevitt :beer:
Etterpå blir vi så mette, at vi knapt greier å stå oppreist :latter:
Åh, som jeg gleder meg!
Det blir pinnekjøtt på oss. Med kokte poteter og kålrotstappe, verdens enkleste mey, men fy **** så godt!! Og multekrem til dessert. Liker ikke akevit og er heller ikke så glad i øl, min favoritt er julebrus........ :rødme:
Men det passer jo bra, for jeg skal jo også være gravid i julen i år.... :lykke:
Her er det ribbe som står på menyen i år..Meeen jeg liker ikke julemat så det blir medisterkaker eller steik på meg. Mamman min er så snill å lager litt ekstra til meg hun vettu:hjerter:
Spiser nesten ikke kjøtt (bare vilt), så det blir vel en fiskerett som går til tilbehøret. (De andre har ribbe)
little my
17-11-2003, 17:02
Vi spiser kalkun både på jul- og nyttårs aften. Med nydelig saus, poteter, rosenkål og nyrørt tyttebær. gleder meg veldig og får vann i munnen når jeg tenker på det!:dubidua:
Håper vi får verdens fineste julegave i år - :lykke: til alle sammen!!!
hmmmm.... no blei jeg sulten!!
Vi spiser både ribbe og pinnekjøtt, sossiser,pølser, bjorlimør og masse til. familien min kommer fra både nord og sør og derfor har vi omtrent alt. fisk har vi dagen etter.
Ååå julemiddagen!! Det er for meg det største med hele jula :nam: Vi har pinnekjøtt med tilbehør, har hatt det i mange, mange år (er tradisjon her hvor jeg bor). Vi pleier alltid å feire jul hos mormor og morfar, men i og meg at dem er østlendinger og vant med ribbe på julaften har vi en avstemming via mobil hvert år om vi skal ha pinnekjøtt eller ribbe. :yiiha: pinnekjøtt :yiiha: vinner hvert år :D
Og så har vi multekrem og riskrem til dessert! Og øl til maten, men jeg foretrekker litt mildere saker, så der har jeg ikke noe problem om vi skulle være heldige!
Vi skal ha pinnekjøtt, noe av det beste jeg vet! Selv om familien min er fra Sørlandet har vi hatt det i mange år...alle i family´en eeeelsker det.
Tilogmed min danske mann er helt vild med det!!! Når vi feirer jul i Norge spiser han ikke annet enn pinnekjøtt og sylteflesk.... Mamma sørger for å kjøpe masse, hvis vi vil ha det 1. juledag også, istedet for torsk.
Gleder meg sånn til jul!
Svenska flickan
17-11-2003, 18:29
Julmat, mums!!
Jag ska hem till Sverige i jul så i år slipper jag ribben (ha ha ha ha)...
Vi äter sill, sill, sill, sill, sill, laxs, korvar, sylter, rödbetssallader, sillsallader, omelett, ägghalvor, köttbullar, prinskorvar, JULSKINKA, lefsor mm mm mm.
Till all den maten dricker vi naturligtvis en (eller flera.....) snaps, öl och julmust.
Jag längtar......
Tjingeling
optimisten
17-11-2003, 18:36
ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, nå ble jeg SULTEN!!!!!!
Ingen jul uten pinnekjøtt (som vi faktisk kaller ribbe!!), rabbestappe (=kålrotstappe :)) poteter, svinemør og varme svisker (!) Drikker faktisk rødvin til, - selv om også øl og akevitt er fantastisk godt...
1.juledag spiser vi lutefisk......nam nam... :sulten:
Gleder meg til jul!!!
Thyresse
17-11-2003, 19:30
Vi har alltid hatt pinnekjøtt som pappan minlager. Tilbehør er svinemør, julepølse, kålrabistappe, poteter og sirup. Kokken bruker også å blande litt sirup sammen med sjyen fra pinnekjøttet og helle det over kjøttet før han griller det i noen minutter rett før servering.
Andre juledag er det kveite...og det er også himla godt!
Må bare nevne til Elinblu at Rakfisk er fy fy for gravide. Det er faktisk tillatt med noen mengder listeriabakterie i Rakfisk og dette er kjempefarlig for gravide.
Håper vi alle kan få en liten julepresang før jul!!! :yiiha:
Hos meg er det ikke jul uten pinnekjøtt og kålrotstappe (godt pepret) og kokte poteter, men vi har ribbe, medisterkaker og julepølser også.
Nå renner sikla her gitt......... vi bruker også multekrem og jordbærkrem som dessert i tillegg til riskrem som er ett must!
Her er det pinnekjøtt, sossier (engletisser) kokt potet og godt pepret kålrabistappe.
Mannen min hadde aldri spist det før vi møttes så vi avtalte å ha annen hvert år med pinnekjøtt og ribbe men... han foretrakk pinnekjøtt :yiiha:
Til dessert er det multekrem.
Og ribbe 1.juledag da!!!
Pinnekjøtt, kålrotstappe, sjy og mandelpoteter:nam:
Åååå jeg gleder meg til jul, masse stearinlys, fyr i peisen, pynta juletre, masssse gaver under treet, godt lukt av masse deilig julemat, godteri, og ikke minst FAMILIEN MIN ER SAMLET:hjerter:
Ribbe med mye deilig stuff på nyttårsaften:)
Må bare nevne til Elinblu at Rakfisk er fy fy for gravide. Det er faktisk tillatt med noen mengder listeriabakterie i Rakfisk og dette er kjempefarlig for gravide.
Takk for advarselen, men ingenting tyder foreløpig på at det blir noe problem... Da må det skje et under denne måneden! (Ellers er det ikke noe stort offer, da jeg uansett må fylle på med store mengder lefse og purre for å få ned denne halvråtne ufisken... :latter: )
Ribbe!! Eller viltkjøtt, for det liker Elisemannen best..
Og så masse masse masse kaker og godis, såklart!!! Pepperkaker med masse nonstop på!!
tyttebæret
17-11-2003, 22:21
...og vi spiser viltsteik (reinsdyr). Det et godt det!
:yiiha:
Å nå gleder jeg meg.
Vi har alltid hatt ribbe på julaften, og heldigvis har mannen min alltid også hatt det, så det har ikke vært noen diskusjon.
Familien hans har tradisjon med pinnekjøtt på 2. juledag, og det er jeg glad for, for det spiser ikke familien min, men jeg elsker det.
Til dessert er det riskrem hos mor og multekrem hos svigermor. Begge deler er like deilig så det er ikke noe problem.
Ellers har vi en juletradisjon at vi samler all familie en helg, og alle venner en annen helg, og så har vi nissefest. Med kalkun, med alt av tilbehør og karamellpudding til dessert. Det er selvfølgelig også pålagt nisseluetvang.
Ribe her, med masse godt tilbehør!
Nå er det jo pappas julemiddag som smaker aller, aller best da, men sivgemors ribbe er helt OK den også. Verre er det med tilbehøret. Familien min har alltid hatt julemiddagen "hellig" og da spares det ikke på noe, mens hjemme hos sambo er det liksom ikke så nøye!
Pappa har alltid de beste råvarene både av kjøtt og tilbehør. Bruker poteter, rosenkål, brokkolibuketter, babygulerøtter, erter, rødkål, surkål, sossiser (som jeg ikke spiser uten å dra av skinnet) pappas deilige "julesaus" og medisterkaker (hjemmelagetselvfølgelig) Åsså mammas riskrem med mandel i til dessert.
Mens hos svigermor er det andre boller: ribbe (stekt på lillejulaften), kjøpte medisterkaker, poteter, erterstuing og grønnsaksblanding. Dessert: Piano karamell og sjokoladepudding.... Så er det om å gjøre å bli først ferdig da... Deretter hopper vi tilbake i sofaen og gjør som vi alltid pleier - ser TV :trist2:
Hjemmefra er jeg vant til at vi tar oss goooood tid ved bordet, hjelper hverandre med å rydde kjøkken, setter oss godt til rette i sofaen med en likør og kjenner at julemiddagen godgjør seg i magen. TV har aldri vært aktuelt hos oss julaften etter middagen. Da er det julefred i familien! Så sitter vi sånn og koser oss og småprater en times tid før vi begynner med gavene. Tar det litt pø om pø, og bruker god tid. Bare dersom familiens gullunge er der, noe som er anethvert år, så blir det litt mer stress med pakkene fordi det er så utrolig mange av de!
Sukk.......vil hjem til mamma og pappa til jul jeg.....men den gang ei. Skal til sambo`s foreldre i år også. (Enda vi var der i fjor også)
Siden vi bare er to søsken tenkte vi å komme inn i "annenhvergang" rutinen siden vi begge (forhåpentligvis) snart har familier. Ikke minst er det greit at mamma og pappa slipper å være alene annethvert år! (Det var de nemlig i fjor, og jeg satt hos sambo`s foreldre med tårer i øynene hele kvelden! Men jeg tror de koste seg litt også da....til tross for at gullungen dems satt laaaangt bort!)
I år skal vi ha torsk - siden vi skal være hos min familie. Det blir liksom ikke jul uten det. (Vi skal ha pinnekjøtt første dag, slik at mannen min også får litt julemat han er vant med fra vestlandet).
Etter en lei episode med oksestek, som vi trodde var svinestek, har vi alltid
ribbe på julaften!!!
Åhhh som jeg gleder meg til jul!!!!!!!
Da jeg gikk med lillegull ble jeg dårlig av pinnekjøtt, og har i ettertid litt
problemer med å greie å spise det! (tålte ikke lukten)
Da jeg gikk med lillegull ble jeg dårlig av pinnekjøtt, og har i ettertid litt problemer med å greie å spise det! (tålte ikke lukten)
Fornuftig, Sissel ;)! (Jeg får ikke ned en bit, og lukten er helt ubeskrivelig grusom...)
Jeg alltid feiret jul med min familie og da har vi ribbe, medisterkaker og julepølse. I år skal jeg og sissmannen feire julen sammen. Vi skal være til manns familie. Tror de også bruker ribbe. Kanskje pinnekjøtt, og det blir verst for meg siden jeg ikke liker det. Men gleder meg veldig til jeg og samboeren min skal feire julen sammen. Til neste jul har vi forhåpentlig vis fått barn så da skal vi være sammen med min familie.
Villevilde
18-11-2003, 13:05
Jeg er ikke så glad i fet mat... så jeg spiser minst mulig ribbe og slikt..., men som regel dukker det opp på bordet. Min familie pleier å ha litt mer spesielle retter ofte (noe jeg er glad for) som ryper, viltstek, fylt kalkun osv... Namnam... Min manns familie er mer tradisjonelle.. spiser ribbe og lutefisk... (som ikke er noe godt..) Så vi får se hva det blir å spise for meg i år... Finner vel på noe... Gleder meg til å begynne med egen tradisjon jeg :)
Hos oss er det bare pinnekjøtt på julaften :)
Jannike_79
18-11-2003, 18:05
Hos oss (hjemme hos bestemor og bestefar..) spiser vi alltid ribbe.. Dette året skal resten av familien til syden i jula så da må jeg spise kalkun sammen med familien til samboeren..
Litt skuffa, men det blir vel jul av det å..
Thyresse
18-11-2003, 18:25
Mens hos svigermor er det andre boller: ribbe (stekt på lillejulaften), kjøpte medisterkaker, poteter, erterstuing og grønnsaksblanding. Dessert: Piano karamell og sjokoladepudding.... Så er det om å gjøre å bli først ferdig da... Deretter hopper vi tilbake i sofaen og gjør som vi alltid pleier - ser TV :trist2: )
Forstår litt hvordan du har det. Jeg er også vant til at man tar seg god tid, og pappas mat er uovervinnelig...Må spørre om han kan lære meg i år. Trodde vi kanskje skulle feire hos svigers i år. Svigermor lager grei mat, men er ingen gourmet. Har begynt å eksperimentere etter at jeg kom inn i familien og fikk endret matvanene til mannen min, og det synes hun er gøy. Har tenkt at dersom jeg må feire jul hos sviger (som sikkert blir koselig) så skal jeg blande meg inn i matlagingen eller tilby meg å lage den...det ror jeg svigermor vil like...hun er nemlig verdens beste svigermor, men ikke en fullt så god kokke...men kommer seg!
Kanskje du skal tilby deg å hjelpe til Mae22? PS! har du vært i Portugal siden du kaller deg for Mae?
Vi äter ribbe eftersom vi firar jul i Norge, men i mellandagarna blir det svenskt julbord! Mmm! Köttbullar, sill, lax, dopp i gryta, jansons frestelse, olika korvar, värmlanskorv...Längta, längta. Nyårsafton blir det god middag, olika från år till år.
Pinnekjøttåt jag för första gång jag kom till Norge och jag älskar det! Vi äter det före jul en gång.
Vi spiser alltid steik, sossisser, medisterkaker, med masse tilbehør (ertestuing som pappa lager, surkål, rødkål, babygulerøtter, poteter, brokkoli, blomkål, goooood saus. Men de 2 siste årene har sambo laget ribbe, og den har vært en skikkelig suksess, farmor og farfar elsker den. Så nå har vi ribbe også sammen med det andre. NAMMMMM NAMMMMM
Elsker maten på juleaften, skikkelig godt.
Vi spiser alltid pinnekjøtt på julaften! Poteter ved siden, og kålrabi-greier som bare ser fælt ut som jeg ikke liker! Men pinnekjøtt er det beste!! :wow:
Hjemme har vi alltid god tid ved bordet, to timer er ingen sak! så er det å kose seg med kaffi, akevitt til de som liker det, baileys til meg! i år får jeg få kakao! Tv er heller ikke aktuelt hos oss!
Gruer meg litt til den dagen jeg ikke får feire jul hjemme, men må til svigers. Jeg har verdens beste svigers, men har smakt pinnekjøtt der før.. :sparke: Det er liksom ikke det samme der heller, for de er ikke så pratsomme som vi er hjemme hos mamsen og papsen min, og tipper tv er inni bildet, ja.. Men det kan jo være jeg tar helt feil at det blir kjempekjekt!! Dessuten blir det lenge til, for vi skal ikke feire jul sammen før det er barn i bildet, og det er det neste jul, og da vil jeg hjem til mamma da også. Flott å få velge først! :fnis:
Bare jeg får julekalender, jeg!!! :dubidua:
adelheid
20-11-2003, 09:10
Vi spiser kalkun og ribbe vi, å nå fikk jeg vann i munnen bare av å tenke på det. Gleder meg til jul jippi.
Hmmmm.....
Her kommer en liten julehistorie.
For meg er lille julaften det beste i verden. Vi har alltid byttet på å være hos bestemor og bestefar på mors og farssiden på julaften. 1. juledag har vi frokost hos oss. Et koldtbord med det en kunne ønske. Derfor steker alltid mamma ribbe lille julaften. Vi tar inn treet og pynter til jul. Det lukter godt av ribben som står i ovnen, grantreet strekker på grenene og lukter friskt og godt. Tv'n er skrudd av, julemusikk strømmer ut av høytalerene. Levende lys blafrer i en hver krok.
Når kvelden sniker seg på og ribben er ferdig setter vi oss med en liten smakebit. En øl og en akkevit. Julefreden er kommet. Dette er en så koselig stund at dBy-mannen tidlig kom med i tradisjonen. .....og mamma må steke dobbelt så mye ribbe som før.
Når det gjelder julaften ....... Hør på denne crazy menyen:
Forrett: Lutefisk (sendes gjerne to ganger!)
Hovedrett: Ribbe
Dessert: Varierer .....og blir ofte utsatt til kaffen.....!
Ønsker alle sg'ere får verdens beste gave i år!! ;)
Ribbe, medisterkaker, medisterpølser, surkål og poteter. Nam, nam.
Men godt det bare er jul en gang i året, hadde blitt lei ellers.
Så nå håper jeg at jeg ikke blir like dårlig som forrige svangerskap for da blir det vel ikke julemat i det hele tatt. :spy:
Tullejenta
20-11-2003, 11:44
Min favoritt julemiddag er uten tvil lammelår i fløtesaus og gjerne fløtegratinerte poteter ved siden av. Og god rødvin... Desserten kan gjerne komme et par timer senere når magen har fått fordøyd seg litt.
Tidligere har jeg spist ribbe til noen slektninger fant ut at de heller ville ha pinnekjøtt. Er ikke særlig begeistra for noen av delene, men liker at mamma steker ribba på lillejulaften slik at vi kan spise litt sprø svor til grevinnen og hovmesteren.
I fjor feiret jeg jul med kommende svigers for første gang og da var det pinnekjøtt. Jeg og et annet "nytt tilskudd" til familien som ikke er så begeistra for det fikk også karbonader, men da følte jeg meg passe teit da...
Gleder meg til å feire jul sammen med min kjære hos min mamma i år :)
Heisann!
Vi pleier å ha ribbe,julepølser,medisterpølser,hjemmelaget surkål,poteter,åhhh,får helt vann i munn jeg.
Pleier å feire jul hjemme hos mamman min,og der er som regel resten av familien også.
gleder meg sånn til jul :woohoo:
Vi spiser pinnekjøtt på julaften og det er det beste jeg vet !!!!!!! Heldigvis spiser familien til mannen min også det på julaften. Men vi spiser ribbe første dag, er godt det også :) Gleder meg så grådig til jul, har fått ordentlig julestemning allerede og har nedtelling til juleferien. Julen er en koselig tid. :juletre:
Blåklokken
21-11-2003, 17:07
Pinnekjøtt her:)
Vet ikke hva vi skulle gjort uten sjømannskirkens import, da hadde vi ikke fått tak i. Ifjor fikk de inn så lite, og vi fikk ikke tak i. Og da var vi helt i villrede, om hva vi skulle spise på julaften.
Det blir grøt (med mandel) på formiddagen og mammas kjøttkaker med poteter, agurker, saus og tyttebærsyltetøy på kvelden.
(Og så verdens beste amerikanske sjokoladekaker!)
Det blir pinnekjøtt på oss. Med kokte poteter og kålrotstappe, verdens enkleste mey, men fy **** så godt!! Og multekrem til dessert. Liker ikke akevit og er heller ikke så glad i øl, min favoritt er julebrus........
:klapp: :tilber: :klapp: Meg også.. heeelt nøyaktig som du.. (MÅ ha julebrus jeg........)
Cathrine
26-11-2003, 20:15
I år blir det Ribbe, sossiser, julepølse og annet tilbehør, skal til svigermor så da blir det det.
Hjemme hos mamma har vi steik i tilegg til ribba.
Drikke blir brus, øl el. l. med akevit ved siden av så klart.
Klem fra Cathrine
I år blir det Ribbe, sossiser, julepølse og annet tilbehør, skal til svigermor så da blir det det.
Klem fra Cathrine
Jeg også Cathrine! Meg jeg er vant til lutefisk jeg da.... Har vært hos svigermor annenhver jul i flere år nå, men savner mammas julemiddag allikavel jeg...
Tidl. bruker
30-11-2003, 21:05
Kryssa av kalkun, men det er bare i år. Vi spiste alltid ribbe da jeg var liten, men jeg og mann har bestemt at vi ikke er noen ribbefolk. Heller mer over mot pinnekjøtt! :nam: Kan godt spise ribbe før eller etter julaften altså!
Callisto
01-12-2003, 21:07
Har alltid spist Pinnekjøtt, kålrabistappe og mandelpoteter og iskake til dessert. Spesielt for meg og søsteren min. De andre spiser multekrem.
Heldigvis er sambo også fra Bergen med samme julemat tradisjon så jeg får Pinnekjøtt hos hans familie også!!
Pepperkake
05-12-2003, 01:17
Skal hjem til foreldrene mine i jula, og der er det tradisjon å spise lutefisk på julaften. Før så kunne jeg ikke fordra det, men nå synes jeg det hører med! Og så drikker vi hjemmebrygget øl til. Nydelig! (Og pappa drikker aquevit.. :spy: )
Hadde nok spist meg mye mer mett, dersom det var f.eks. ribbe jeg fikk servert. Men da blir det jo bare mer plass til riskremen etterpå, og all julegodisen.. Men det hadde ikke vært aktuellt å klusse til julemiddagen, og plutselig servere noe annet et år! :fy:
Ønsker dere en kjempefin jul!! :nissefar: Og håper vi kan få det vi ønsker oss aller mest i gave; :gravid:
På julaften spiser vi pinnekjøtt :nam:
Og 1. juledag spiser vi ribbe! :nam:
Kjempe godt begge deler!
Kanskje du skal tilby deg å hjelpe til Mae22? PS! har du vært i Portugal siden du kaller deg for Mae?Tro meg, har prøvd flere ganger (har feiret jul der tre ganger) men det er ikke så enkelt, spesielt siden vi ikke kommer dit før på julaften - da er maten likssom ferdig da....
Uansett er det TV-kikkinga som irriterer meg mest, det har vi jo søren meg 364 andre dager i året til.....!!!!!
Aldri vært i Portugal jeg nei....
Pleier å spise ribbe på julaften med rosenkål,medisterkaker og pølser, poteter, sukkerpoteter(dansk fenomen siden min far er dansk), gulerøtter og mammas gudommelige hjemmelaga saus...mmmm blir helt gåen bare ved tanken... åsså riskrem til dessert med mandel i da :)
I fjor var vi hjemme hos svigers og da var det pinnekjøtt noe som er liksom heelt ok..
Iår skal vi feire hjemme hos oss sammen med begge familiene og da hadde vi bestemt oss for ribbe men etter masse protester fra hans familie ( noe som irriterte vettet av meg... de kan da vise litt folkeskikk... jeg klagde ikke i fjor) Så ble jeg og mamma enige om at vi kunne ta pinnekjøtt på julaften og vente med "vår" julemiddag til første juledag... Går jo forsåvidt greit... Bare en dag lengre å vente :)
Jeg elsssssssssssssssssssker pinnekjøtt !!! Og ja det har jeg alltid på julaften, meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen i år skal jeg til svigers på østlandet så då blir det ribbe BUUUUUUUUU !! Det er liksom ikke jul da synst jeg, men får vel leve over denne gangen da. :leiseg::trist2: :leiseg: :dunk:
vi spiser ALTID pinnekjøtt på julaften. blir ikke jul uten..
i år risikerer jeg og mokkimannen å sitte alene på et hotelrom i århus. så det blir vel noe hotelmat da...... vi tjuvstartet på pinnekjøttet i går.... deilig.
Vi skal ha både ribbe og lutefisk. Jeg vil ha lutefisk og sambo vil ha ribbe. Hjemmefra er jeg vant med begge deler, så vi gjør d slik. Mamma kommer hit i jula, så hun tar også begge deler :) Synes det er greit jeg, så blir alle fornøyde;)
Uansett er det TV-kikkinga som irriterer meg mest, det har vi jo søren meg 364 andre dager i året til.....!!!!!
]
Helt enig mae22!! i fjor feiret vi hos svigers, og de så på tv hele dagen! i min familie har det alltid vært tradisjon å se disney juletv som begynne 8 om morran for barne og askepott på nrk for alle. men det er tradisjon. kunne aldri falt meg inn å sette meg ned med popkorn på juleaften å se "bad boys" !!! var helt sjokkert jeg!da var det ingen barn i huset heller. eller ei jente på 11. men det er ikke barn lengre i mine øyne.(småbarn altså)
klem fra fiona som gleder seg til en tv fri jul til tross for at det blir 8 små barn i huset!
GOD JUL ALLE SAMMEN :juletre:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.