PDA

Vis full versjon : Er det vanlig å bli innkalt til kontroll etter utskrapning?

Tidl. bruker
17-11-2003, 21:01
Hei
Her kommer nok et spørsmål fra Ma Larkin.
Er det vanlig å bli innkalt til kontroll etter en har fått utskrapning (etter MA)?
Synes jeg har hørt at noen har fått det..
Klem fra Ma Larkin

Elise
17-11-2003, 21:08
Jeg ble ikke innkalt til kontroll etter MA/utskraping. Hvis du føler behov for det, kan du kanskje ringe legen? Tror sikkert du får kontroll hvis du ønsker det?

Kitt
19-11-2003, 07:57
Hei igjen MaLarkin!

Tror ikke man blir innkalt til kontroll etter MA. Jeg hadde min MA 22.10.03 og har vært 2 ganger hos legen min etter det. Men det har vært pga psykiske reaksjoner og sykemeldinger i forbindelse med dette.

Elise
19-11-2003, 23:42
KIT: Håper du snart blir gravid igjen!! Jeg vet hvor vondt det er å miste... Lykke til :lykke: Håper du snart kommer deg ovenpå igjen.

Stor klem fra

Missy
15-12-2003, 15:00
Jeg skal inn til kontroll igjen men ikke på sykehuset med til min egen lege. Han ville det for å se at alt var i orden.....og som han sa "kanskje du er gravid igjen da også :)"

Så 14 januar er jeg kalt inn.

Jomfru80
15-12-2003, 19:53
Hei der du!

Jeg hadde en utskrapning etter en MA og fikk da spørsmål på sykehuset om jeg ønsket en sjekk etter en uke eller to. Siden jeg ønsket å ha underlivet mitt "for meg selv" en stund, takket jeg nei. Og fikk da med meg telefonnummer til avdelingen slik at jeg kunne ringe sykehuset direkte hvis det oppsto noen komplikasjoner.
Anbefaler deg å ta en telefon til legen din hvis du ønsker en liten sjekk for å sjekke om alt er som det skal.

Lykke til videre!

Tidl. bruker
16-12-2003, 21:23
Jeg har ikke blitt inkalt noen av de gangene jeg har mistet. Men jeg har frivillig gått til oppfølging hos legen på grunn av psykiske reaksjoner.

Julie
17-12-2003, 08:01
Jeg ble ikke innkalt etter min MA i sommer (men det er sikkert ikke så dumt å få en slik kontroll for å sikre at alt er ute)

Tidl. bruker
17-12-2003, 22:03
Takk for mange svar.Da jeg spurte legen min om jeg burde bli kontrollert nedentil for å se hvorvidt alt så OK ut,så han bare dumt på meg.Det er noe som er så vanlig at sålenge det ikke var noen spesielle symptomer,så var det ingen grunn til sjekk,sa han.
Men det er jo delte meninger om dette,også.Det beste er vel å selv ta kontakt og si fra dersom en føler behov og er urolig.

Klem fra Ma Larkin ;)