PDA

Vis full versjon : Juleverksted

Lilleengel
01-10-2005, 10:17
Hei på dere!

Jeg planlegger å lage et lite juleverksted her i slutten av november. Det inviterer jeg venners barn, nabobarn, og selvfølgelig min egen stesønn! Vi skal sitte og lage julegaver og julepynt, er det noen som kan gi meg små tips til fine ting som de små kan lage uten at det blir for vanskelig?

Jeg synes det er viktig at de små føler at de mestrer det de skal gjøre. de øker jo slvtilliten, og da blir de så stolte!:ktorn:

Tøyseklumpen
01-10-2005, 10:28
Dersom de er ganske små så er det å "lage" honninglys kjempegreit, kjøp firkantede flate "Ark" som rulles til lys..... Ellers så kan de lage juletrepynt(løkker av papir). Nisser av doruller.... mus av halve hasselnøttskall med øyne og hale.... Julekort med glitter.... Gavelapper... Har mange flotte tips på på www.panduro.no (http://www.panduro.no) Skriver mer dersom jeg kommer på noe.... Kjempegøy med juleverksted.
Klemmer;)

jordbærguri
01-10-2005, 12:34
Jeg, jordbærmannen og sønnen vår bruker å lage såper til jul. Sønnen vår er 5 år. Han får ikke lov til å smelte såpemassen, men får bestemme hvilke former, farger, lukt og hvilken pynt som vi skal ha i såpa. Synes det er kjempe koselig. Så gir sønnen vår disse i julegave i fra seg til bl.a. besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler. Vi bruker og å lage julepynt. har kjøpt en eske med diverse julegreier i (fra Panduro), som vi skal lage til jul. Eska heter julepynt.

jenta83
12-10-2005, 09:32
.........................