Vis full versjon : når fester egget seg!
*kattungen*
07-10-2005, 09:54
hej;)
veit ikke om jeg har postet denne riktig..
men Når fester egget seg??
hvilken dag??
takk;)
lykke til allesammen!
Tøyseklumpen
07-10-2005, 10:31
Det kommer selvsagt ann på nar man har eggløsning. Men dersom man tar utgangspunkt i at man har en syklus på 28 dager, så skjer El ca dag 14 og egget fester seg fra ca 5-8 dager etter det igjen(varierer etter hvor man leser). Håper dere lykkes med prøving.
Klemmer;)
*kattungen*
07-10-2005, 10:33
så egget fester seg mellom 5-8 dager etter EL??
uansett hvor lang syklus du har??
takk;)
Tøyseklumpen
07-10-2005, 11:08
Det vil jeg tro men tør ikke si det helt sikkert! Men det er jo ganske sannsynlig!
Lykke til videre på ferden. Klemmer;)
Havfruen74
07-10-2005, 12:06
Har fått et tips her inne på SG tidligere om følgende nettside:
http://www.pbs.org/wgbh/nova/miracle/program_adv.html#
Den er veldig interessant, med levende bilder og forklaringer av hva som skjer nedi der fra eggløsning til befruktning, baby som vokser etc. Ta en titt, - det er verdt det! :glis:
lilletambur
07-10-2005, 12:38
Noen har jo også en såkalt festeblødning, det hadde ikke jeg, da.. Men ble gravid for det.. Hadde egentlig tenkt å ha pause fra :sex1: i en uke etter EL, for å ikke riste løs et evt.festet egg.. Vi klarte det ikke helt, da.. :rødme: Men noen dager i alle fall..
Egget fester seg normalt 6-9 dager etter EL, uansett hvor lang syklusen er. Det er sett at egget kan feste seg innenfor en peiode innenfor 4-12 dager fra EL, men ytterpunktene er ikke normalen.
(Psst...Man kan ikke riste løs et evt festet egg. Sex i tiden etter EL er overhode ikke negativt for en graviditet)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.