PDA

Vis full versjon : Hvordan fortelle at man er gravid...

I-Pia
21-11-2003, 00:03
Sitter bare her og lar tankene vandre... mens jeg venter på EL etc etc :vente:
og lurer på om det er flere enn meg som tenker på/planlegger/vet hvordan de skal "break the news" til den nære familien når :gravid: er et faktum?
Invitere på en spesiell middag - og så fortelle?
Kjøpe "Bestemorog Bestefar"-krus og se om de tar pointet?
Leie inn et korps?
Eller bare hive seg over telefonen og hyyyyyle høyt...?

I-Pia

cila
21-11-2003, 00:21
Hei.

Vi fortalte at vi skulle ha nr to på 1 april... Foreldrene mine passet eldste mens vi var på ultralyd (sa vi skulle handle) og viste fram ul bildet når vi skulle hente henne..
Min mor trodde ikke på oss - det var jo 1 april men min far (han er opphengt i detaljer) sjekket datoen og ble skikkelig glad... jenta de passet var jo ikke året enda...
Svigermor derimot hadde ventet på det lenge sa hun...

Men det er ei stund til 1 april enda da..

Hvis det skjer nå og du vil fortelle det tidlig så kan du jo 'slippe' nyheten på julaften eller nyttårsaften (kjøpe en jule/nyttårsgave i form av tshirts med teksten - jeg er/blir bestemor/far, eller lage dem selv...) - det vil nok bli husket!!

Sunny
21-11-2003, 00:22
jeg har planen klar. Håper kanskje å klare å vente til jeg har vært på Ul.For om jeg har vært på Ul skal jeg legge ved et bilde, om ikke jeg har det(om jeg ikke klarer vente så lenge) skal jeg kjøpe et par baby små ting(sokker eller en leke) og et kort.
Så skal jeg skrive:

Kjære MorMor og MorFar

Jeg lurte på om dere ville passe på dette(om det er babyting) for meg til jeg kommer å besøker dere **** (* er dato til terminen)???
Gleder meg veldig til å komme til dere og bli"dullet" og kost med. Ha det fint så lenge. Vi ses snart..

Hilsen deres nye BarneBarn

Noe i den duren vil jeg gjøre det, men vet ikke om jeg vil sende den i posten eller levere den selv. Samme skal vi gjøre til sambo sine foreldre.. (bare med kjære bestemor og bestefar)

Hva har dere som planer?

Teeny
21-11-2003, 00:23
Ååå dette har vi planlagt leeeenge! Vi har gått til innkjøp av en del smokker og noen meter silkebånd. På silkebåndene skal vi skrive "Verdens beste mormor", "Verdens beste Tante NN.." ect. Disse fester vi i hanken på smokken som vi pakker inn og gir i presang. Til dem i familien som bor langt borte kommer vi til å sende disse i en polstra konvolutt uten noe brev e.l., kun avsender. Regner med de tar hintet :p

Det ideelle hadde jo vært om vi kunne gitt disse presangene på julaften, men i og med at vi ikke kommer til å være mer enn 6 uker på vei da (hvis det klaffer denne mnd) tror vi at vi venter litt til.

Hvis det skulle klaffe denne mnd kommer nok de kommende besteforeldrene til å få vite det på julaften.. que sera, sera.

Uff, nå ble jeg litt :hyper: her!

Sunny
21-11-2003, 00:26
He He.. det var jo en fin idè.. Hva med å ta sløyfe på testen?? Tror de hadde fått mistanke da oxo ja...

Gleder meg når den tiden kommer og vi kan fortelle det til de og få alle de vennlige ordene tilbake...

Teeny
21-11-2003, 00:30
Sløyfe på testen, ja! Det var ingen dum idé..bortsett fra at jeg ikke har råd å kjøpe 14 graviditetstester å tisse på :lol:

Men til de kommende besteforeldrene kanskje! Takk for tipset! Må se om jeg ikke klarer å venne meg til tanken om å gi en tissepinne i presang :knegg: Fra spøk til alvor så var det et godt tips, takk!! :tilber:

Sunny
21-11-2003, 00:33
ja det er sant det blir en litt spesiell (tisse)gave... Men tenk det positive da?? Kan jo ramme den inn... Og kanskje ikke de tenker slikt, blir nok glad for det gaven betyr-Baby..

14 stk??

I-Pia
21-11-2003, 00:33
Har ikke noen planer ennå...
men TENKER - TENKER - TENKER :hm: :undrer: :???:
For HVIS det klaffer denne runden (EL neste uke? har kjøpt tester...) så vil vi jo være ca 6 uker på vei på julaften - og det er jo fryktelig TIDLIG - men MÅ fortelle det, for når vi kommer hjem på julebesøk står aperitiff'en klar - og jeg må si nei takk...

Ideen om å pakke inn en liten gave er fin!! Kan bli en liten førjulsgave!
Hehehe, til min mor kan jeg pakke inn en eske cleenex (hun kommer til å grine seg gjennom jula... :leiseg: (glede)

men dette er hvis alt klaffer...
(utrolig hvordan man planlegger...)

I-Pia

Sunny
21-11-2003, 00:35
Man planlegger og planlegger ja... Du kan så si.. Men voldsomt å vi gleder oss oxo da..

Teeny
21-11-2003, 00:40
.....

I-Pia
21-11-2003, 00:44
Tissepinne med sløyfe! Stilig! :fnis:
Eller kanskje et par flasker alkoholfri vin, med sløfe og pinne? Eller akloholfri schampis!?! Sette flakene på bordet (de skjønner sikkert ikke at det er alkoholfritt) og si at vi har noe å feire? Eller en kasse Clausthaler/Munkholm... - nei, huff, det ble for mye...

Hmmm - morsomt å planlegge!!!
Og for oss vil det bli litt ekstra - blir i så fall 1. barnebarn - på begge sider...

ÅÅÅÅÅÅÅH!!!! :kryss: :kryss: :kryss:

I-Pia

Sunny
21-11-2003, 00:45
Jeg skjønner...

Kommende hos oss: (bare teller for morro)
4 besteforeldre
5 oldeforeldre
4 tanter/onkler
3 "tanter" venninner av meg
egentlig mange fler som du skrev ja, pga jeg har mange flere venninner enn dette. Og de kommende tanter/onkler har jo mann/kone igjen..

Ble flere enn jeg hadde trodd, sorry-synes det hørtes mye ut med 14-men ser nå har det ikke var så mange kanskje..

Sunny
21-11-2003, 00:47
På sambo sin side blir det nummer 2. På min side som blir det nummer 11, men meg og mine søsken har samme far så dette blir det 11 til pappa, men 1 til mamma..

Teeny
21-11-2003, 00:52
Dette blir også første på begge sider. Litt skummelt, men veldig greit!

I-Pia
21-11-2003, 00:55
Hmmmm - vi har desverre veldig liten slekt, så det går med tissepinnene...
4 besteforeldre
1 onkel
1 tante
- men søskenbarn + venner, da...

Hadde vært gøy om det klaffet snart, for søskenbarnet mitt (kona, da..) er 5 mnd. på vei...
Og med så liten slekt som vi er, hadde det vært JORDSKJELV om det kom 2 i den nye generasjon det samme året...

Er det forresten noen av dere som har kjøpt inn noen babyting...?

Samboeren min kjøpte en bamse i sommer, det var FRYKTELIG søtt av ham! :leiseg: :leiseg: (glad)
men ellers har jeg ikke turt å kjøpe noenting... smugkikker på babyting, liksom... :_plystre: :flau:

I-Pia

Sunny
21-11-2003, 00:59
Jeg lyver om jeg sier at jeg ikke kikker. Det gjør jeg. Jeg vet ca hva jeg vil ha og ikke vil ha osv.. Men ikke kjøpt noe. Om finner noe på januarsalget og jeg vet jeg vil ha det og de går evt tomme kjøper jeg kanskje. Men slike store ting som vogn osv venter jeg med..

Veldig glad og vegeistre over sutter/smokker og luer jeg.. Så om dere vet om noen stilige evt nettside så si i fra. PM meg eller noe.. Feks ole brumm ol..

Teeny
21-11-2003, 01:11
.....

Sunny
21-11-2003, 01:25
Mener du febermåler som er i sutten? jeg har alltid kikket, det har jeg. Har du bare kjøpt i samme små størrelser osv da? jeg har ingenting til nå nei.. men det kommer nok.. tante til ei på snart 3 og han onkel til ei på snart 1. De har jeg drevet og kjøpt til siden de ble født. Elsker å hansle babytøy-så kanskje meg neste nå... He He :)

Koselig å skrive her med deg, men må nok prates med. Legger meg nå. I håp om at klarer å våkne av klokken for å tempe imorra tidelig.

Natta allesammen. happy baby dreams...

Teeny
21-11-2003, 01:33
.....

Nemi*
21-11-2003, 07:11
Hvis det klaffer denne måneden, blir det julegave med noen stygge besteforeldre ting. Jeg GLEDER meg til å se ansiktsutrykket til "mormor" da.
Jeg vet ikke om det skal være en adventskalenderpresang på julaften, eller en presang på kvelden...
på kvelden er vi 18 stykk som feirer... så da får jo ALLE vite det. Og det er igrunn litt tidig.

Men nå får vi se om det har klaffet først.

Men jeg liker den smokk-med-sløyfe ideen....

Elise
21-11-2003, 07:54
Har dere ikke tenkt på at mødre har intuisjon ;) ?
Moren min skjønte at jeg var gravid da jeg var 2 uker på vei. Blant annet fordi jeg holdt hånden på magen. Vakke no vits i å planlegge en fin måte å si det på der, nei..

Grete
21-11-2003, 10:20
Hvis vi er så heldige at det klaffer denne gangen, så vil jeg være nesten 2 mnd på vei til julaften. Vi har da tenkt å gi en julepresang til alle der det står at de skal bli besteforeldre/tanter. Vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det, men synes den ideen med sutt og silkesløyfe var god, så kanskje den blir lånt.

Vi skal heldigvis bare være sammen med mamma, pappa, søstra mi, mannen hennes og min lille nydelige nevø som da er 2 mnd gammel. Gleder meg kjempemasse og savner han. Så hvis vi kan fortelle om kommende barnebarn så blir det jo ikke så mange til stede. Hva vi skal gjøre med svigerfamilien min vet jeg ikke ennå. Har jo lyst til å være sammen med dem når de får gavene sine, så kanskje vi venter til 2. juledag med de.

Snakk om å planlegge. Først må vi jo bli gravide da.......

Epp
21-11-2003, 10:27
Jeg var direkte fantasiløst og stupte over telefonen omtrent før jeg hadde fått buksa på igjen etter testen....:fnis:

"Hei mamma, vet du hva? Jeg er gravid!" -Fortalte det til alle med en gang. Der har du meg, vet du...

Søskenebarnet mit derimot, -som bor i utlandet gjorde følgende:

Sendte en profesjonell utlysningstest med bestemor og bestefar søkes, med arbeidsbeskrivelse og tiltredelsesdato. Referanser kan sendes til... osv.

Etter noen dager kom en utfyllende søknad med CV og greier, bilder sammen med andre barn og ikke minst morsomme historier fra da hun var mamma og hvor mye hun måtte kunne da.. Det var veldig morsomt - og flott å ha i permen til den lille!

Klem

Mistral
21-11-2003, 10:47
Søskenebarnet mit derimot, -som bor i utlandet gjorde følgende:

Sendte en profesjonell utlysningstest med bestemor og bestefar søkes, med arbeidsbeskrivelse og tiltredelsesdato. Referanser kan sendes til... osv.

Etter noen dager kom en utfyllende søknad med CV og greier, bilder sammen med andre barn og ikke minst morsomme historier fra da hun var mamma og hvor mye hun måtte kunne da.. Det var veldig morsomt - og flott å ha i permen til den lille!
Åh! Det var en god idé! Noe å tenke på... :hm:

I-Pia
01-12-2003, 02:16
Hei!!!

Er jo så mange nye her (velkommen!!!)
- er det ingen flere som har gode forslag..?

Blomma
01-12-2003, 08:37
Hei

Vi er 4 uker og 5 dager på vei!Siden vi har pørvd i snart 3 år, så vet jo den nærmeste familien det! Siden dette var IVF-forsøk, har vi valgt å fortelle det til foreldrene våre selv om det er veldig tidlig! Til foreldrene sa vi først at vi hadde en hemmelighet å fortelle, og at de måtte love å ikke fortelle noe! Sa da at vi hadde begynt med prøverør! De trodde det var hele hemmeligheten, helt til jeg sa at vi vet jo ikke hvor mange hybelboere vi har i magen! Både mamma og svigermor satt helt "rare", og sa , mener du at du er gravid??!! Ganske morsomt egentlig!

Blommamannen og jeg har bursdag i februar begge to, så vi pleier å ha fellesbursdag! Tenkte vi skulle fortelle det til resten da. (Hvis det ikke synes før det da??!!)

smurfen81
03-11-2009, 11:18
Sitter bare her og lar tankene vandre... mens jeg venter på EL etc etc :vente:
og lurer på om det er flere enn meg som tenker på/planlegger/vet hvordan de skal "break the news" til den nære familien når :gravid: er et faktum?
Invitere på en spesiell middag - og så fortelle?
Kjøpe "Bestemorog Bestefar"-krus og se om de tar pointet?
Leie inn et korps?
Eller bare hive seg over telefonen og hyyyyyle høyt...?

I-Pia

her er en link til hvordan dere kan si det :
http://trykk.spreadshirt.no/

dette gjorde jeg :) kanon måte å fortelle det på :)

swimzy
03-11-2009, 11:26
Det var en råkul butikk!! Nå vet jeg hvordan jeg skal dele den gode nyhetern når jeg engang blir gravid:)

smurfen81
03-11-2009, 11:48
Det var en råkul butikk!! Nå vet jeg hvordan jeg skal dele den gode nyhetern når jeg engang blir gravid:)

ja den har mye kult :) så kan man forandre teksten også visst man vil skrive noe annet :))

lykke til med prøvingen :)
sender masse babystøv *************

sigrid77
03-11-2009, 12:42
Kul tråd å plukke fram igjen!
Dersom vi blir gravide nå (er 2 DPO i dag), så skal vi fortelle det til bestemor på julaften. Vi har ikke tenkt ut alle detaljene, men vi skal lage en gave og avsløre det med den.
Jeg tror ikke de ANER at vi prøver, så det kommer nok til å bli en overraskelse!

Men jeg tenker også litt på hvordan jeg skal fortelle det til mannen, når jeg endelelig står der med en positiv test. Og det tror jeg at jeg må planlegge før det skjer, ellers kommer jeg bare til å hive meg på telefonen og hyle!

Jeg vurderer å lage en mini-versjon av ei lue jeg akkurat strikka til ham. Så kan han og babyen ha like luer! :elsker:

Så skal jeg pakke den inn sammen med den positive testen og "sende den i posten" til ham. (Jeg tror det var Gurimalla som fortalte om en slik pakke inne på en annen tråd en gang - genial idé!)

Men jeg har jo et svært dårlig pokertryne, da, så jeg må prøve å ikke møte ham før han åpner pakken, ellers leser han sikkert "JEG ER GRAVID" lett i panna mi!:fnise:

Huba
06-11-2009, 21:08
Enig, dette var en artig tråd å plukke frem igjen! :jupp:

Jeg tenker at de blivende storesøstre skal få bli de første til å høre om det (bortsett fra dere da, jenter :blunke: ) og så kanskje de har lyst til å være de som forteller det til Besteforeldrene osv.? :vetikke:

Jeg hadde jo håpet å rekke å kunne fortelle det i jula, men det gikk ikke, så da vet jeg ikke helt hvilken anledning vi skal bruke. Jeg tror alle kommer til å bli veldig overrasket for av en eller annen grunn så går alle rundt og tror at det er opplest og vedtatt at vi ikke skal ha flere. :humre:

Lilleønskemamma
07-11-2009, 00:38
Jeg venter på svar på Hcg Prøve tatt i dag og tar en ny på Mandag for å se om det et SA jeg opplever nå, selv om jeg endelig begynner å tro at det var falsk alarm. Men Julaften (hvis alt går greit) er jeg 12+4. Snakk om god timing. Blir nok noen ekstra gaver i år, men ikke under treet. Jeg skal ha dem på lur når den som deler ut gavene sier at det er tomt så skal jeg komme med det jeg har funnet ut at jeg skal gi for å fortelle.

Andremannimagensnart?
07-11-2009, 11:45
Jeg tenker mest på hvordan fortelle det til mannen jeg da... Har en pakke liggende klar innerst i skapet (den har ligget der i noen måneder nå...:sparke:) En T-skjorte der det står "WORLDS GREATEST" inni en slags sky, og under står det "Jeg skal bli pappa!!". Dagdrømmer myyye om å komme løpende ut fra badet med positiv test, grave febrilsk inne i skapet og nærmest kaste pakka til ham mens jeg står med verdens mest strålende hoppende glade ansikt:glis:

Til storesøster (6 år) kommer vi bare til å fortelle at mamma har baby i magen, hun gleder seg enormt, og har plutselig begynt å si til meg "Mamma, du har baby i magen!;) Gode lillemor:snill:

Klaffer det nå er vi ca 10 uker i jula, og med tanke på alkohol så er det perfekt tidspunkt å fortelle det. Og da tenker jeg det blir en slags pakke til besteforeldrene i allefall; T-skjorter med "Jeg skal blir bestefar igjen" eller innrammede bilder fra tidlig ultralyd f.eks.

Men dette blir jo bare drømmerier, i praksis er det vel sånn at vi ikke greier å la vær å si det... Vi har mye kontakt med alle foreldrene våre, og ser dem alle veldig ofte, så det skal nok godt gjøres å holde kjeft ja...:stønn:

Aikon
07-11-2009, 11:57
Ser på charten din, så er det jo muligheter for de planene dine, 2mannimagen! :test!:

Og det der med å planlegge at man skal si det da og da, kjenner jeg igjen. Man legger planer, men klarer ikke å holde på hemmeligheten mer enn noen dager! :humre: Vi har fortalt det tidlig ved begge svangerskapene, men hvis det klaffer denne gangen har jeg planer om å fortelle det via til og fra lappene til jul!

Andremannimagensnart?
07-11-2009, 12:07
Ser på charten din, så er det jo muligheter for de planene dine, 2mannimagen! :test!:

:klem:

Det rykker i testefoten ja.....

Teeny
07-11-2009, 12:33
Ååå dette har vi planlagt leeeenge! Vi har gått til innkjøp av en del smokker og noen meter silkebånd. På silkebåndene skal vi skrive "Verdens beste mormor", "Verdens beste Tante NN.." ect. Disse fester vi i hanken på smokken som vi pakker inn og gir i presang. Til dem i familien som bor langt borte kommer vi til å sende disse i en polstra konvolutt uten noe brev e.l., kun avsender. Regner med de tar hintet :p

Det ideelle hadde jo vært om vi kunne gitt disse presangene på julaften, men i og med at vi ikke kommer til å være mer enn 6 uker på vei da (hvis det klaffer denne mnd) tror vi at vi venter litt til.

:grinele:
...og det gikk ca 15 min fra vi fikk vite svaret på blodprøven til hele slekta visste det :knegg:

(Med det sagt hadde vi nok ventet i 12 uker dersom vi hadde fått klaff de første månedene da jeg skrev dette, men gitt at hele slekta har fulgt oss gjennom de fleste prøverørsforsøkene (utenom de siste) var det naturlig å fortelle dem det. Dessuten ble jeg så dårlig at de hadde skjønt det allikevel.

Anie:)
07-11-2009, 17:10
:sparke:Tror jeg hadde blitt gaaal av glede om det skulle skje en dag at
vi får positiv test.. og dermed totalt urasjonell he he :knegg:
Så vet egentlig ikke helt hvordan eller når fortelle..
Men gubben hadde jo fått vite det straks seff.
Ser for meg meg selv i vill inianerdans ..sprettende rundt på stuegulvet
ellevill av glede med tissepinnen i hånda..hysterisk latter og ville
hyl omhverandre, jo gubben hadde nok skjønt hva det
var før jeg hadde sagt et ord.. :blush:

Er vanligvis en litt mer fattet person da he he :snill:

Gulli_70
07-11-2009, 20:27
Hvis jeg får en positiv test igjen, tror jeg beskjeden til mannen blir noe slikt som:
- jeg har testet positivt. Så får vi se hvordan det går denne gangen, da....

Den uforbeholdne lykken og store spenningen jeg følte første gang er blitt borte på veien. Men en positiv test er første trinn på veien til ønskebarnet. :elsker:

rumtum
07-11-2009, 21:30
falt for den t-skjorta hvor det står "Jeg er ikke feit, Jeg er GRAVID". har planer om og bare komme på besøk med den t-skjorta på!
veldig enkelt og veldig morsomt, tror jeg det blir.
måtte det bare klaffe snart <3

swimzy
08-11-2009, 12:03
Jeg hadde tenkte til å dele den gode nyheten med resten av familien i året julekort, men siden det ikke klaffet nå i oktober, så er jeg litt usikker på hvordan vi skal fortelle det til familien! Men skal tenke så det knaker!! :D
Har tenkte litt på å sende brev med bilde fa ultralyden etter uke 12, men vi får se hva som skjer!!

Whiskers
14-11-2009, 18:23
Jeg vurderer å lage en mini-versjon av ei lue jeg akkurat strikka til ham. Så kan han og babyen ha like luer! :elsker:

Fantastisk! Go for it :kidoki: Selv har jeg ikke turt å tenke så mye på dette ennå...men hadde jo vært supert hvis det var gode nyheter å dele med foreldrene på julaften da :nikker:

Browniee
19-05-2010, 20:18
Vel, hvordan fortelle det? Har jo tenkt litt på det, selv om spiren ikke er inne ennå.. :sparke:

Har faktisk allerede kjøpt en t-skjorte til lillegutt hvor det står "Jeg skal bli storebror" på, og vurderer å kalle inn til familiemiddag med besteforeldrene fra begge sider og la lillegutt komme gående etter et bleieskift med denne tskjorten på, f.eks etter middagen. Kanskje vi til og med får han til å si "Jeg skal bli storebror" ? Vi får se.. Blir nok gøy uansett!

Til tanter og onkler vurderer jeg å sende et kort i posten samme dag som vi skal fortelle nyheten til besteforeldrene.

Deretter blir det å fortelle det til oldeforeldrene, som jeg gruer meg mest til - siden mormoren min spesielt har gitt uttrykk for at hun helt klart mener vi skal vente en god stund med å få flere barn, iom vi ennå er unge og vi har visst mer enn nok med lillegutt! Ja hun har jo meninger om alt.. Men, det er heldigvis ikke opp til henne å bestemme hva vi vil gjøre med livet vårt! Hurra for det!

Vi har:
1 storebror
4 Besteforeldre
5 Tanter og 3 Onkler
3 Oldeforeldre
- å fortelle nyheten til først.

Deretter kommer venner og andre familiemedlemmer.
Når vi forteller det vet jeg ikke.. Har veldig lyst å vente til jeg er 12 uker på vei, men jeg vet ikke om vi klarer å holde kjeft så lenge.. Isåfall håper jeg vi holder ut til jeg er minst 10 uker på vei med å fortelle det til nærmeste familien.. :blush:

Om spiren sitter denne mnd så kan vi jo også sende postkort i sommerferien hvor vi skriver hilsen fra oss, lillegutt + spiren i magen! Det hadde også vært morro å gjøre! :fnise:

Maijenta
19-05-2010, 20:39
så utrolig kul ide med t-skjorte "jeg skal bli storebror"!!

Lykkekløver
19-05-2010, 20:48
Jeg hadde laget klar en søknad der vi søkte etter besteforeldre. Der skrev vi hva jobben ville gå ut på, ønsket egenskaper av de som søkte osv. Den ideen får vi dessverre ikke brukt, da vi måtte fortelle de at vi prøvde pga. jeg tok kikhullsoperasjon (ble vanskelig å skjule), og for at vi ikke ville slippe bomben den dagen vi evt. drar til Trondheim for IVF...

Annette
20-05-2010, 12:07
Mange gode ideer her! Falt for både gave, søknad og T-skjørte jeg... Kanskje jeg kan gi en liten gave, for så å ta av meg jakka og vise frem T-skjorta...hehe;)

Vi vil prøve og vente til jeg er 12 uker på vei. Kommer til å bli stooor stas og fortelle det, da det er første barnebarn på begge sider, og første oldebarn på en side. vi har mange som skal få den gode nyheten isåfall...

4 besteforeldre
3 onkler/tante
6 oldeforeldre
4 nære gammeltanter/onkler med sine ektefeller
og 10 veldig gode venner, hvorav mange kommer til å bli tanter og onkler

Tror vi holder oss til en "morromåte" og fortelle det på til bestefordeldre og 4 oldeforeldre da!

Cezz
23-05-2010, 21:58
Morsom tråd:glis:
Dette har jeg/vi gjort:
Første: farfar hadde maset lenge, og det passer jo bra at jeg var ca 10 uker på vei da han hadde 65-årsdag. Da fikk han et kort med fremsiden; "til deg, din masekopp" og bilde av testen inni. ALLE andre enn han forsto det i løpet av 0 sekunder. Han brukte minst 10 sekunder før han forsto det! Lillejenta ble forresten født på farmors 60-årsdag!!
Resten av slekta fikk vite det på den "kjedelig" måten.. hehe

Nr. 2: Stappa den positive testen inni en pizzaeske til mannen (jada, testen var vaska og pizzaen hadde fortsatt plastikken på.. hehe). Men han var selvsagt SUPERSULTEN og åpnet pakka så fort at han ikke så testen:noia: Men etterhvert så han den da; og da ble han glad da!!
Da jeg var ca 10 uker, skulle jenta vår til besteforeldrene på besøk. Da fikk hun body med "jeg skal bli storesøster" på. Hun skulle være sammen med dem i noen timer, mens vi shoppa. SELVSAGT måtte det være dårlig vær den dagen, så det tok MANGE timer før de kledde av henne.. Og ENDA lenger tid tok det før de forsto det.. Men var mange spørrende og forventningsfulle ansikter når vi skulle hente henne..

Nr 3: Endte desverre i MA, men fikk da fortalt det til mannen og planlagt litt; Ble gravid midt i fastelaven; kjøpte derfor en fastelavensbolle og en pakke energidrikk og pakket inn sammen med et kort med en sliten hund og teksten "sliten" foran. Skrev så videre i kortet: og værre skal det bli... Her har du litt ekstra energi som du sikkert vil trenge og det finnes en bolle til i ovnen". :glis: Da jeg skulle vært ca 11 uker på vei skulle vi feire 1-årsdagen til minstejenta. Da hadde vi skrevet sang til henne, hvor de to siste linjene avslørte at hun skulle bli storesøter. Nå ble MAen oppdaget uka før, så sangen ble det dessverre ikke noe av, men fin var den!

Hadde ett bittelite håp om å teste positivt 17. mai denne gangen om det gikk veien, og da skulle jeg sette en 17. mai-sløyfe på magen og se om mannen forsto noe.. Men sløyfa ligger der fortsatt ubrukt gitt.. :sparke:

Andre ideer jeg har hatt: bilde av UL-bilde på marsipankake (sånn du får kjøpt på bakeriet med bilde på), strikkeoppskrift med "ferdig-frist", stillingsannonse på "monsterbestemor" osv (tre stykk kan jo bli for mange selv for bestemor", dagbok/dagkalender/fødselsdageskalender med termindato avmerket, dekke på til en ekstra under en middag men med barneservice, lære størstejenta et dikt eller en regle eller sang som omhandler småsøsken, lage middag med minibiff, minimais, småtomater osv (hadde en hel meny klar, men har glemt den..)
Så nå MÅ jeg jo bare bli gravid, slik at jeg får brukt noen av ideene i allefall!:tøff:

Pripp
10-06-2010, 15:59
Har dere ikke tenkt på at mødre har intuisjon ;) ?
Moren min skjønte at jeg var gravid da jeg var 2 uker på vei. Blant annet fordi jeg holdt hånden på magen. Vakke no vits i å planlegge en fin måte å si det på der, nei..

Jaggu har du rett i det :knegg:

Mamma skjønte at jeg var gravid før jeg i det hele tatt valgte å teste meg. Hun syntes jeg hadde forandret meg så mye i ansiktet sa hun. Jeg var da 6 uker på vei men tenkte bare mensen var forsinket med 2 uker. Det var jo ikke så lenge siden sist den kom 3 uker forsinket, noe den hadde gjort før også. da jeg fortalte dette til kjæresten min + noen veninner jaget de meg ned på helsestasjonen for å teste, og jaggu var den positiv:dåne:

Det tok heller ikke så lang tid før mamma og pappa fikk en telefon fra en tante av meg. Hennes mamma, altså min bestemor som bor ca. 100 mil unna, hadde nemlig drømt om egg. Hver gang hun drømmer om egg, så er det et av hennes etterkommere som venter barn. De hadde spurt rundt i hele familien nordpå om det var en av de som ventet barn, men nå valgte de altså å høre om det var det 16 år gamle barnebarnet på østlandet som var gravid da, og det var det jo. Det ble riktignok ikke bekreftet umiddelbart :knegg:.

Denne gangen er jeg jo ikke blitt gravid enda, men her vet besteforeldrene at vi prøver. Min ene søster vet det også. Jeg husker ikke helt hvorfor vi valgte å fortelle om selve prøvingen, men vi skulle egentlig startet tidlig i desember. Desverre ville ikke spiralen min ut, og jeg måtte legges i narkose i mars for å omsider få dratt den ut. Min kjære's mamma + hennes samboer inviterte oss på restaurant en ettermiddag i januar og vi valgte like så godt å si det da. Hun ble helt overlykkelig da hun skjønte hva min kjære faktisk sa(faren hans ble også veldig glad da han ble fortalt dette). Det blir i såfall første barnebarn på den siden. Mine foreldre derimot lot ikke til å reagere noe særlig, men de ble besteforeldre for første gang for 21 år siden, og mange har kommet etter det, så det var nok ikke like spennende.

Nå krysser vi bare fingrene for at det snart klaffer da...

Amori
17-06-2010, 21:33
Her var det mange artige måter å fortelle sin kjære + besteforeldre om den store nyheten :rørt:

Men hva skriver man i de typiske stillingsannonsene dere prater om :blafre:
En søknad til kommende farmor f.eks