PDA

Vis full versjon : julegave til bestemor?

fiona
24-11-2003, 17:43
Hei alle sammen

Jeg håper det er noen jenter der ute med noen gode julegaveforslag.

Jeg trenger nemlig litt hjelp med gaven til bestemor. Jeg har lyst å kjøpe noe som er til bare henne. Bestefar døde for et par mnd siden, og vi har alltid gitt gave til de samlet. så jeg sliter litt nå. de har alt til huset og da hun hadde bursdag rett etter bestefar døde,kjøpte jeg parfyme og kremer og slikt, men nå kommer jeg rett å slett ikke på noe.

er det noen med gode forslag?

Jannike_79
24-11-2003, 17:48
Til min bestemor har jeg kjøpt to store fine rødvinsglass som jeg har malt på med en svampeteknikk og gullkant øverst på kanten og nederst på stetten!!!

Syns det er koselig med hjemmelagede gaver jeg da.. :)

Lykke til!!

Sirkeline
24-11-2003, 18:01
Hei!!!
Besteforeldre er alltid vanskelige å kjøpe til, men her er et råd jeg har brukt, og som har vært veldig populært!!! Kjøp en passe stor kurv, legg et koselig håndkle eller duk oppi. Også fyll den med godsaker, feks. spekemat, gotteri, ost og kjeks, vin eller hva som helst. Noe som du vet hun liker! Lover deg, det blir en slager!!! :danser: :yiiha: :danser: :yiiha:
Klem Bella

student31
24-11-2003, 18:05
Hei!

Har et lite tips, men vet ikke hva det heter. Det er på en måte en selvslukkende lysmansjett til stearinlys. De har det på glassmagasinet, vet jeg. Flere varianter og typer.

Brukes på stearinlys, og når lyset har brent så og så lang ned, detter en liten "dings" ned på lyset og "dreper" flammen slik at det slukker. En god sikkerhet for gamle (unge og...) da årene lett kan gjøre en litt glemsk...

En gave med omtanke, synes jeg ihvertfall. Har gitt det selv til en gammel tanta som har blitt alene, og den ble godt mottatt. "Nå tørr jeg brenne levende lys igjen", sa hun da hun fikk de. Var alltid redd for å sovne fra lysende.

Det er jo så koselig med levende lys i vinternatten... Kan jo også kjøpe noen pene stearinlys ved siden av feks.

Bare et lite tips :)

Soli
24-11-2003, 18:06
Hva med en ny nattkjole.. Gamle damer er ikke alltid like flinke til å kjøpe slike ting til seg selv.. og undertøysbutikker har mye fint til eldre damer...

fiona
24-11-2003, 18:33
tusen takk for mange gode tips. hadde ikke tenkt på noen av disse tipsene. dere kan gjerne skrive fler , har flere besteforeldre:lol:
nå har jeg iallefall noe å lete etter

little my
24-11-2003, 19:50
Hei :vink:
Jeg er veldig glad i bilder, så her kommer mine :gave:tips:
kjøp en fotoalbum å lim inn noen koselige bilder av familien og skrive noen ord under hvert bilde (f.eks bilder av deg, bestemor, huset, hunden osv.) Forstørre et bilde av deg og bestemoren din og sette det i en fin ramme lag en fotokalender (kan f.eks bestilles her (http://www.eurofoto.no/))Ønsker deg :lykke: til!

Teeny
24-11-2003, 19:51
Vet ikke om tipset mitt er så veldig aktuelt, er ganske dyrt i hvertfall, men hvis dere er flere om gaven blir det ikke så mye på hver. Jeg og søsteren min skal til fotograf og ta et portrettbilde som vi skal gi til besteforeldrene vår. Dette er en kjempefin gave, men kan som sagt fort bli dyrt. Et alternativ er jo å få en venn til å ta et bra bilde av deg/søskenflokken og så kjøper du en fin ramme som du kan ha det i. Bildet kan enkelt kopieres og gis til flere familiemedlemmer, på den måten har du sikret deg gave til mange.

GlaKatta
24-11-2003, 21:00
Vi har kjøpt pledd med "Bestemor" brodert på vi.

Her bestilte vi det http://www.monogramservice.no (http://www.monogramservice.no/) Ikke så veldig billig kanskje, men en gave som varer en stund er det i alle fall.

Klem fra GlaKatta

Pernille
24-11-2003, 21:29
Mormora mi elsker å dulle seg bort med litt luksus i badevannet, så hun får diverse badesalt, badekuler, skumbad og såper.

Hermine
25-11-2003, 06:48
Hei!

Mormoren min har dårlig syn, men er (var) ganske glad i å lese bøker. Derfor tenkte jeg å kjøpe en lydbok til henne i år. Det finnes ganske mange å velge i, og jeg er litt usikker på om jeg skal gå for en som nylig er utgitt eller om det er tryggest med en klassiker. Tidligere har jeg kjøpt klær til henne, og det har alltid slått an. I forfjor fikk hun en hvit bluse, og i fjor en genser.

Klem fra