Vis full versjon : Flere som har slutta?
Hei!
Synes vi burde lage en tråd med oppmuntring ang røykeslutt.
En som slutter trenger all den oppmuntring en kan få, og mer til... det hjelper faktisk å lese om røykeslutt når en holder på å sprekke. Jeg har hentet meg inn flere ganger ved å lese om det på nettet når jeg har hatt abstinenser som mest!
Jeg sluttet for ca en mnd siden, og sprakk etter 3 uker, men nå går det bra igjen! Det er ikke lett. Og derfor synes jeg at en burde være stolt over hver dag en klarer seg uten! Når en blir deprimert, sur, grinete og tror aldri en skal kunne slappe av skikkelig igjen noen gang, så er det ikke lett å fortsette å holde ut!
Hvis jeg sitter her om et år og kan si at jeg ikke røyker så vil det være noe av det jeg kan være mest stolt over i mitt liv. For til nå har det vært ganske så hardt! Men jeg SKAL klare det! Og det beste av alt er at det er litt morsomt å klare å kontrollere hjernen til å forstå hva som er best for en. Samme "teknikken" vil jeg jo kunne bruke i andre situasjoner når det trengs :-) En øver seg faktisk på å bli sterk til sinns!!
Å ønske seg et friskt og sunt barn er uansett den beste inspirator for å slutte! :mating:
Ønsker alle som har sluttet, og de som ønsker å slutte en gang - lykke til!!
(Og husk!!!! Det blir bra til slutt :stakar:)
Marielle
15-02-2006, 09:29
Hei.
Vi er begge slutta å røyke. Har ikke samvittighet til å trekke ned røyken.
Tenkte på at det var ikke bare meg det gikk ut over.. Samboeren min har vært så sinnsykt flink å slutta. Han har prøvd ett par ganger å røyke, men han syns det var så stygt.. Ingen av oss har lyst på røyk heller! ca 2 mnd siden vi slutta! Alle er så stolte av oss! og det er så godt å høre..
Lykke til alle andre som har slutta!
jepp.. tok min siste røyk 23/11-05... men mannen slutta for 3 dager siden :gruble: men håper virkelig han klarer å holde seg
Vi sluttet begge to i August....det var ikke så vanskelig som forventet, og nå tenker jeg ikke over det engang. Bare herlig å være kvitt den lasten!
Tidl. bruker
15-02-2006, 14:19
Jeg tok min siste røyk 25.10.05.
Snart fire mnd nå, litt stolt i grunn!! :highfive:
Lykke til alle som prøver (å stumpe røyken)
Heisann Vivian!
Hvordan går det med røykesluttingen da? Krysser fingrene for deg! :kryss:
Jeg slutta på dagen da jeg fikk positiv test i desember. Men da det viste seg at det ikke lenger var noen leieboer her, tok jeg meg noen (trøste-) røyk... Mannen her i huset røyket også, så det var ikke lett å slutte helt, selvom jeg bare røyka et par røyk om dagen.. Men nå har jeg fått han med på røykeslutt, og vi har ikke kjøpt ei pakke røyk på snart 2 uker! :glis:
Vil bare ønske deg masse lykke til, jeg! Vet hvordan røykesuget kan være ja...:nemlig:
Og til alle dere her som har sluttet og klart dere så lenge, vil jeg bare si at dere er kjempe flinke og inspirerende for oss "nysluttende"!
Jeg sluttet for drøye 4 måneder siden:glis: :glis: :glis:
og jeg er såååååååååå glad for det!
Mumie-mor
15-02-2006, 17:58
Hei hei!!!
Jeg har vært røykefri i to hele dager nå,ikke mye i forholde til dere andre her,men er temmelig fornøyd jeg....
Håper bare jeg ikke sprekker....
Sluttet da jeg gikk med sønnen for snart fem år siden oxo,men begynte på igjen etter han kom til,ble for hardt og være så lenge på sjukehuset osv.
Sluttet oxo i februar i fjor,da jeg testet positivt....
Har ikke testet positivt enda,men jeg håper det kommer til å skje....
Klem
Jeg har sluttet:glis: Stumpet røyken 22 januar(i år). Ikke så lenge siden,men det er snart en måned uten røyk og jeg er skikkelig stolt over meg selv:glis:
Sambo også har sluttet,vi gjorde det samtidig. Han har vel røyket 3-4 stk.siden det,men det er da ikke så aller verst da:)
Vi har "sluttet" flere ganger,men da har vi røyka i helgene pluss noe innimellom i ukene. Denne gang skal det ikke røykes no selv ikke på fest!!
For hver dag som går uten røyk blir jeg bare mer og mer fornøyd:) Jeg har faktisk ikke vært plaget av veldig røyklyst denne gangen. Merker jo litt sug innimellom,men det går fort over. man må bare være litt streng med seg selv når lysten kommer.
Jeg har endel slim i kroppen, altså..jeg kremter veldig mye (sitter liksom i halsen). Jeg tror det kommer av røyken, oog håper det gir seg når jeg har vært røykfri en stund. Blir iallefall veldig spennende å se.
Masse lykke til til dere andre som skal slutte.
Man klarer det hvis man vil:glis:
LostSoul
24-02-2006, 15:00
Jeg røyker ennå, men skal slutte før vi begynner å prøve igjen.. var ikke så lett å ikke ta seg en røyk når jeg fikk se med mine egne øyne på UL at lille var død... men jeg skal skjerpe meg... røyken skal bort uansett, vil ha et sunt og friskt barn..
Jeg sluttet 4. januar..
Har sprekki 5 ganger siden den tid.. men bare en røyk hver gang..
Håper å kunne holde meg nå... 3 uker siden jeg sprakk sist!
Jeg har sluttet!!!:lykkelig:
Da jeg testet positivt nå sist, den 30.12.05 så røyka jeg ei lita uke,og så slutta jeg! :lykkelig: Det er jo da med andre ord ca 10 uker siden det!!:woohoo:
Nå mista jo vi vår lille spire for 18 dager siden,men jeg er fremdeles røykfri!:lykkelig: Jeg var på nippet til å ta røyken etter jeg hadde MA'en,men jeg klarte å stå imot!!
Er kjempestolt jeg!:jippi:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.