Vis full versjon : Tvillinger
Uregistrert
27-12-2003, 23:35
Føler meg utrolig dum som spør om dette! En mor kjenner jo barna sine best! Men for dere som har eelr kjenner tvillinger, eneggede, hvordan ser dere forskjell når de er babyer?For meg har babyer vært babyer helt til jeg blir kjent med de, da ser jeg fort forskjell. Men jeg har aldri i "praksis" sett nyfødte tvillinger. Så vet jo da ikke om jeg klarer å skille den ene fra den andre.
Vet ikke så mye om dette, men her er mine tanker:
Selv eneggete tvillinger har små forskjeller.
En føflekk eller noe annet.
Og jeg tror som mor og far klarer man å se/føle forskjell.
Pluss at de er jo to forskjellige personer som har forskjellig personlighet.
Klem:
Har babyer føflekker da? Trodde ikke de kom før etter de ihvertfall var rundet året (helst senere). Kan være jeg er helt på jordet nå, har liksom ikke tenkt noe over dette før.
Uansett vet jeg at enkelte bruker å ta f eks neglelakk på fingeren til den ene tvillingen for å se forskjell på dem når de er spedbarn. Tror ikke alle foreldre klarer å skille barna før etter noen måneder - det er jo som tidligere skrevet to "nye" individer en skal bli kjent med og da er det nok ikke bare bare å se forskjell.
Men dette er kun noe jeg har hørt, har aldri vært borti lignende selv. Kanskje noen (eneggede)tvillingmødre kan svare på dette?
Jeg har som sagt liten greie på det..........
Har aldri tenkt på at babyer ikke har føflekker.
Så rart!
Neglelakk var lurt.
Hva med tatovering????Neida, er bare i fjollehumør i dag :gal:
Hva med tatovering????Neida, er bare i fjollehumør i dag :gal:
.. og punkersveis :fnis:
Jepp, man farger selvfølgelig håret grønt på den ene og lilla på den andre :D
:skratte:
Det hadde vært noe.....Synes synd på den ene av tvillingene som må se sånn ut, mens den andre ser normal ut.......
Uansett vet jeg at enkelte bruker å ta f eks neglelakk på fingeren til den ene tvillingen for å se forskjell på dem når de er spedbarn. Tror ikke alle foreldre klarer å skille barna før etter noen måneder - det er jo som tidligere skrevet to "nye" individer en skal bli kjent med og da er det nok ikke bare bare å se forskjell.
Sitter akkurat nå og ser på dokumentar på discovery om siamesiske tvillinger som de skal separere. Der lakket de tåneglene på babyene for at de lettere skulle holde orden på dem underveis i operasjonen. :nikker:
Pappa sine tanter er eneggede tvillinger. Da de ble født tok de ei sløyfe rundt håndleddet på de, en farge hver...
For å være på den sikre siden, kan man jo kalle begge Truls! :skratte:
For å være på den sikre siden, kan man jo kalle begge Truls! :skratte:
:skratte:
hehehe,:skratte:
Er tvilling selv, og det er som regel et fødselmerke, litt forskjell i størrelse eller et eller annet........ I tillegg er nok foreldrene litt nøye m. å "merke" barna i begynnelsen ;)
Lis
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.