PDA

Vis full versjon : HCG progesteron

Tidl. bruker
06-12-2006, 11:41
har lave progesteron verdier og kort lutealfase på ca 8-10.....
hvor ofte tar man disse sprøytene ?? under hele svangerskapet?? koster 3 stykk 200?? da blir det jo rååå dyrt?!?
har jeg missforstått???

en god nyhet...æ e så glad- samboer leverte sædprøve i dag-- gode svømmere og bra form og det var mange!! :glis: men den korte lutealfasen min er ett problemm.... pergotime virket ikke på denne fasen for meg...:stønn:
hjelp alle!:gjesp:

Elsie
06-12-2006, 11:55
Du kan få enten progesteron eller hcg sprøyter. Det rimeligste alternativet er hcg sprøyter. En pakke med 3 stk koster 200 kr. Man tar 2 sprøyter i uka, vanligvis til rundt uke 10-12 i svangerskapet.

Tidl. bruker
06-12-2006, 13:02
Du kan få enten progesteron eller hcg sprøyter. Det rimeligste alternativet er hcg sprøyter. En pakke med 3 stk koster 200 kr. Man tar 2 sprøyter i uka, vanligvis til rundt uke 10-12 i svangerskapet.

Men... tar du ikke sprøytene tidligere enn i uke 10-12??:gjesp: hvordan skal det da hjelpe på lutealfasen????
eller forstår jeg deg feil ``?? :vetikke:

Elsie
06-12-2006, 13:28
Herremin, nei, jeg var nok uklar. I lutealfasen har jeg tatt de 3 dager etter EL og så 3 1/2 døgn etter det igjen. Det har vært nok for meg til å få en superfin lutealfase (på 15-17 dager).
Under svangerskap tar man de 2 ganger i uken frem til uke 10-12, fra man får graviditeten bekreftet.

Ble det mer forståelig? :)

Tidl. bruker
07-12-2006, 08:25
Herremin, nei, jeg var nok uklar. I lutealfasen har jeg tatt de 3 dager etter EL og så 3 1/2 døgn etter det igjen. Det har vært nok for meg til å få en superfin lutealfase (på 15-17 dager).
Under svangerskap tar man de 2 ganger i uken frem til uke 10-12, fra man får graviditeten bekreftet.

Ble det mer forståelig? :)

takktakk:) det va kjæmpe bra!! ska te legen i dag.... så vi får da en avklaring ka æ gjør videre:) :glis:
hjelp må æ jo ha uansett da!§
takk for at du e her å gjør verden lettere for noen :glis: :himle: