Vis full versjon : Hemorroider av IVF?
Uregistrert
27-05-2007, 21:09
Er det noen som har opplevd å få hemorroider av IVF?
Jeg er nå i mitt første forsøk og har opp0daget en kul på endetarmen (er jo så ufattelig treg i magen (flaut...)
Har hørt at dette er en vanlig ting å få i svangerskap, men tenkte jeg skulle slippe å plages med det FØR den tid.
Er det kronisk/går det aldri bort igjen?
hilsen sjokkert førstegangs-IVF-er
Sakset fra Apotek 1:
Hemoroider oppstår pga økt trykk i blodårene (venene) rundt endetarmen. Tilstander som gir økt trykk i disse blodårene og øker sjansen for hemoroider er bl.a.: kraftig press ved tarmtømming, forstoppelse, graviditet, fedme, langvarig ståing og tungt kroppsarbeid.
Hvis du er plaget med treg mage for tiden er det nok sannsynligvis det som er årsaken til at du har fått det.
Det finnes en krem som heter sheriproct du kan bruke. De som er veldig plaget får noen ganger operert bort hemoroidene.
Mer info finner du her. (http://www.apotek1.no/helsesenter/mage/tarm/hemoroider)
Uregistrert
29-05-2007, 15:23
Ja, desværre. Jeg fikk hemoride av ivf behandlingen ved mitt forrige forsøk.
Den gjorde ikke vondt, men plagde meg. Prøvde allslags kremer og salver som legen sa, men den ble ikke borte. Etter ca 6 mnd var jeg så lei at jeg ba om å få den fjernet. Det ble den heldigvis. Så nå er den borte. Gjett om jeg er glad.
Lykke til. Håper du blir kvitt den fort.
Jeg fikk også hemoroider etter IVF, fordi jeg ble plaget med så utrolig hard og treg mage. Det er borte nå, etter at jeg brukte Alcos-anal salve og stikkpiller. Fremdeles plages jeg litt med at jeg lett får sprekker, men det går vel over det også.
God bedring!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2013, Jelsoft Enterprises Ltd.