PDA

Vis full versjon : Julesanger

Marita
15-10-2007, 19:55
Ja, nå har Sofia smittet meg også, og jeg gleder meg som en unge til jul. Men så oppdaget jeg at vi har lite julemusikk i hus, det vi har er mest barnesanger. Så da spør jeg dere, hvilke julesanger MÅ dere høre for å komme i stemning?

Gjerne tittel, og artist. ( lettere for meg å laste ned da :knegg: )

Millema
15-10-2007, 20:03
Bing Crosby: White christmas
Santa Claus is coming to town
Elvis: Blue Christmas
O holy night
Silent night

kommer fler senere....

Hvor laster du ned fra forresten - er litt skeptisk til nedlasting etter at de begynte å ta folk for det... :sparke:

Marita
15-10-2007, 20:07
Bing Crosby: White christmas
Santa Claus is coming to town
Elvis: Blue Christmas
O holy night
Silent night

kommer fler senere....

Hvor laster du ned fra forresten - er litt skeptisk til nedlasting etter at de begynte å ta folk for det... :sparke:

Bruker Limewire jeg. Og jeg er egentlig litt skeptisk selv, men jeg skylder på gubben. :Plystre:

Charls04
15-10-2007, 20:09
Mahelia Jackson - hun har vel de fleste yndlings-julesanger... vakkert...

Gaby
15-10-2007, 20:13
Limewire er genialt! Ikke noe å være redd for. :tøff:

"Jeg så mamma kysse nissen jeg" er jo kjempesøt. Husker ikke hvem som synger den. Noen andre som vet?

-Tiger-
15-10-2007, 20:36
Rocking around the Christmas tree

trulte_82
15-10-2007, 20:53
En stjerne skinner i natt
I en natt - Bjørn Eidsvåg
Have yourself a merry little Xmas
The christmas song (chestnuts)
+ mange flere :-)

trulte_82
15-10-2007, 20:55
Hvordan kan de "ta" folk i å laste ned musikk?

Millema
15-10-2007, 21:00
Hvordan kan de "ta" folk i å laste ned musikk? Tror de kan følge IP-adressa:gruble:

Tomei
15-10-2007, 21:12
O helga natt med Jussi Bjørling. Den er kjempefin, selv om jeg ikke bekjenner meg til innholdet i sangen :jupp:

Hoppla
15-10-2007, 21:26
Yes! Jul! Elsker julestemning, kanskje mest den i adventstida... :advent:
Julemusikk er et must, så her i huset har v mange cd'er å velge mellom. Min favoritt er p4's julefavoritter - åh, nå fikk jeg så lyst til å sette den på, men da får vel "gubben" mark :blafre:

Av sangene troner nok O Helga Natt med Jussi på toppen!!! Får frysninger av den:hjerter: den er fin med Tommy Körberg og Oslo G.Choir også!

Andre "må ha det"-sanger er

Oh come all ye faithfull - stacie orrico
White Chrismas - Bing Crosby
Silent Night - Mahalia Jackson:hjerter:
Nå tennes tusen julelys
Julekveldsvisa

Det er faktisk ikke lenge til jul, 7 uker til advent :shopping:

Hoppla
15-10-2007, 21:31

"Jeg så mamma kysse nissen jeg" er jo kjempesøt. Husker ikke hvem som synger den. Noen andre som vet?

På P4's er det Ellen Nicolaysen som synger "jeg så:nissefar: :nussere: mamma"

Monen
15-10-2007, 21:35
O helga natt med Jussi Bjørling. Den er kjempefin, selv om jeg ikke bekjenner meg til innholdet i sangen :jupp:

Signerer.
Den desidert fineste julesangen! Kan begynne å grine av den..

Ming
15-10-2007, 22:03
Himmel på jord - Maria Aredondo
Halleluja - Peter Jöback
En stjerne skinner i natt - Oslo Gospel Choir
Nå er det jul igjen - Jahn Teigen

:ktorn: :nissen: :ktorn: Jeg elsker jul!!!:julegave: :juletre: :lys:

herman
15-10-2007, 22:18
Jeg tar meg selv stadig vekk i å sitte og nynne på julesanger. Tror det er det at det har blitt mørkt ute om kveldene. Syns det er så koselig at jeg kommer i julestemning av det. Sist jul hørte jeg masse på juleplaten til The Real Group. Det er bare så synd at den bare kan spilles i julen som varer fra 1.desember til 1.januar i følge mine definisjoner på akseptabel spille-jule-sanger-tid. Å, jeg gleder meg. Har begynt å tenke på hvordan jeg skal lage julekortene i år. Tror jeg kan begynne så smått snart siden det liksom er lov å være ordentlig og flink og ute i god tid med ting som skulle være gjort :)

Tidl. bruker
16-10-2007, 09:50
Jeg klarer ikke å velge EN julesang tror jeg... :gruble: Men de CD'ene jeg må ha til jul er Real Group, Celine Dion - These are special times, Anita Skorgan - Stille natt og Nidarosdomens Guttekor. :elsker:

Solå
21-10-2007, 12:33
Den CD en som for meg er viktigst i julen er Dolly Parton og Kenny Rogers.
Jeg husker hvor fantastisk det var å komme hjem fra skolen og høre den CDen spille lenge før jeg kom inn og så åpne døren til et hjem som luktet av grønnsåpe og hvor alle pynteting var i løpet av min skoledag blitt erstattet av nisser og engler og julelys.....

Nå som jeg er blitt voksen er det alltid et høydepunkt fredag før første søndag i advent. Da spilles den CDen mens jeg pakker ned den vanlige pynten og erstatter med julepynt. Jeg gleder meg.

å på den CDen er det "Once upon a Christmas" som er favoritten

Flubberworm
22-10-2007, 00:12
Alle de herlige sangene som handler om julens glade budskap for slike som meg - om å hygge seg med familien og fråtse i julestemning :)

The christmas song (fortrinnsvis sunget av Nat King Cole), White Christmas (Dean Martins versjon), Let it snow, let it snow, let it snow!, Rudolph the red nosed reindeer, Winter Wonderland, Driving home for christmas (Chris Rea), Jingle Bells, Jingle Bell Rock, I'll be home for christmas (hulkende framført av Kongen, herlig!), Blue Christmas (fremdeles Elvis som er Kongen), Have yourself a merry little christmas (Sinatra, selvsagt) og vi må for all del ikke glemme moro-låtene "there's a Santa who looks a lot like Elvis" og "Grandma got run over by a reindeer" :D

Er man i det sentimentale hjørnet kan man jo sette på Alan Jacksons juleplate. "Please Daddy, don't get drunk this christmas" er jo en klassiker :blafre:

Mikka
22-10-2007, 07:28
Min yndlingsjulesang? I likhet med flere her, kommer jeg også i stemning av Jussi Bjørlings gamle julesviske, men jeg holder likevel en knapp på "Fairytale of New York" med The Pogues/Kirsty McColl.

Pernille
22-10-2007, 07:59
Jeg holder nå en knapp på "Who put the dick on the snowman", jeg da. :p Og to plater som gjør jula for meg er Vårres jul (Hans Rotmo) og Jul med Bjelleklang (Bjelleklang). :jupp:

eplekjekk
28-10-2007, 12:10
Last christmas...:rødme:

MrsB
21-11-2007, 22:03

Vet at Carola synger en svensk versjon av denne. Ja, den er kjempesøt:blafre:

Tidl. bruker
23-11-2007, 09:59
Fant et klipp på Youtube her (http://www.youtube.com/watch?v=7hJLdXDNRro). I følge denne (http://www.emusic.com/album/Diverse-Artister-Pepinos-Jul-MP3-Download/11051170.html) siden er det Ellen Nicolaysen som synger. :-)

rødtoppen
23-11-2007, 11:24
Ingen som liker "Alvin & the chipmunks - christmas don't be late"?
Syns det er herlig søtt å høre på! :fnis:

Mistral
23-11-2007, 12:58
Denne (http://www.amazon.com/Noels-Celtiques-Celtic-Christmas-Brittany/dp/B000009QA1/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1195822443&sr=8-2) setter jeg ofte på i adventstida. Å, om bare en uke skal jeg finne den fram igjen! :dubidua:

Snuppa83
04-12-2007, 22:46
Den ene sangen jeg må høre for at jula virkelig skal bli ekte, er "En stjerne skinner i natt" med Oslo Gospel Choir. Den er bare nydelig !

Grete
05-12-2007, 13:51
12 days of christmas er favoritten min.

Snuppa83
05-12-2007, 18:23
Fant et klipp på Youtube her (http://www.youtube.com/watch?v=7hJLdXDNRro). I følge denne (http://www.emusic.com/album/Diverse-Artister-Pepinos-Jul-MP3-Download/11051170.html) siden er det Ellen Nicolaysen som synger. :-)

Tror Wenche Myhre synger den også !