PDA

Vis full versjon : Trenger svar....

Kråka
09-02-2004, 15:59
Endelig etter så mye om og men og pergotimekurer som ikke har funket testet jeg lørdag og søndag positivt på eggløsningstester :yiiha:
Eggløsningen kom altså på dag 7 etter siste pergotablett.
Da ble det stor ståhei og mye :humpe: i helga på meg da :flau:
I dag var eggløsninstesten negativ.....
Det jeg da lurer på er :
1)Pleier ikke eggløsningstestene å være positive i mer enn 2 dager?
2)Kom eggløsningen veldig tidlig? (ser jo mange som ikke får den før det har gått 14 dager etter siste tablett).
3)Hvor lenge skal det gå før jeg kan ta graviditetstest?

Lykkeliten
09-02-2004, 16:04
Det jeg da lurer på er :
1)Pleier ikke eggløsningstestene å være positive i mer enn 2 dager??
Nei, det er mest vanlig at de er positiv i 2 dager (nå snakker jeg om Persona da det er de jeg har erfaring med)

2)Kom eggløsningen veldig tidlig? (ser jo mange som ikke får den før det har gått 14 dager etter siste tablett).?
Nei, akkurat passe tidspunkt!:nikker:

Jeg ville i hvert fall ventet til det var gått 14 dager siden eggløsning, kanskje et par dager til.

Elinblu
09-02-2004, 16:05
1) Nei, to dager er helt OK. Det vanligste er kanskje at man bare får positiv test én dag (selv om flere får noe flere utslag ved bruk av pergo).
2) Nei, det er vanlig å få EL 5-10 dager etter siste tablett. Du er dermed ganske normal!
3) Ca. 14 dager etter El, avhengig av hvor lang tid det vanligvis går mellom EL og mens hos deg.

Hilsen Elinblu

[Der kom du meg akkurat i forkjøpet, Maia!]

Lykkeliten
09-02-2004, 16:06
Elinblu: du skylder meg en Cola! :blunke:

Scorpion
09-02-2004, 16:11
Det jeg da lurer på er :
1)Pleier ikke eggløsningstestene å være positive i mer enn 2 dager?
2)Kom eggløsningen veldig tidlig? (ser jo mange som ikke får den før det har gått 14 dager etter siste tablett).

Hei du, så flott da! :)

1) El-testene trenger ikke være positive mer enn en dag de, men hos noen er de pos. både to og flere.

2) El din kom vel til normal tid den. Hos noen blir den forskjøvet, hos andre ikke. Noen vil også få den tidligere. Derfor er det veldig kjekt å bruke el-tester disse dagene.

3) Hvis du rekner med at el kom innen 12-24 timer etter siste pos. test, og har el i dag, kan det nok være greit å vente så lenge du klarer (opp mot 14 dager) med å teste. Dette kommer jo selvsagt an på deg ;)
Men husk at det ikke er så vanlig å få pos. test flere dager før IKM da, selv om det er mulig.

Ønsker deg lykke til, og :kryss: for at du får teste :_positiv: om en stund.

:klemme:

Kråka
09-02-2004, 16:18
Tusen takk for svarene alle sammen :klemme:
Da er det bare å vente og :kryss: da !