Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Vi som har mistet > Vi som har mistet i 1. trimester
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-03-2010, 19:26   #1
Angelina
Medlem

Angelina sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 71
Angelina er en ukjent størrelse akkurat nå.
Dere som har mistet etter 6 uker.....

Var på ultralyd i dag etter å ha mistet graviditetssymptomene mine og merket blod på papiret etter dobesøk i dag og i går, og der var det et fosteranlegg som bare var rundt 6 uker(skulle vært nærmere 8) og ingen hjertelyd.
Skulle egentlig få ny undersøkelse om to dager, og så evt gjøre noe for å få det ut etter det, men har idag etter at jeg kom hjem fra sykehuset fått mensenliknende magesmerter og blødd endel, så jeg tviler på om jeg gidder dra tilbake, jeg er 100% sikker på at løpet er kjørt.

Dere som har mistet rundt samme tid som meg, hvor mye og hvor lenge har dere blødd? Hvor lenge har dere hatt vondt? Har dere følt dere dårlige på andre måter? Når har dere fått eggløsning og mensen igjen?

Jeg hadde såvidt litt blodspor på papiret i går, litt mer og litt rødere blod i dag tidlig(men fortsatt kun når jeg tørket meg, ikke noe i trusa eller i do), og etter gyn.undersøkelsen og ultralyden idag begynte det å murre i magen og blødningene startet på ordentlig. Har kommet skikkelige blodklumper(kjente at den ene kom ut av meg og hørte det plasket i do) og litt slimklumper i bindet.
Kan jeg regne med at det meste er ute nå, og at det bare blør "vanlig" blod fra nå av....?

Jeg føler meg også ganske uvel, er kvalm og litt svimmel. Er dette vanlig?
Angelina er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-03-2010, 19:34   #2
Gnador Hopp
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 282
Gnador Hopp er en kommende stjerneGnador Hopp er en kommende stjerne
Sv: Dere som har mistet etter 6 uker.....

Jeg har ikke opplevd det samme som deg, men vil gjerne gi deg en klem
Det er så fryktelig leit når det går galt. Jeg husker min SA i 2003, da symptomene plutselig forsvant - en veldig merkelig og illevarslende følelse som jeg alltid kommer til å huske.

Jeg ville ha tatt i mot timen, bare for å være helt sikker på at det ikke er noe igjen der inne. Jeg mistet seint nå i vinter, likevel kom mensen tilbake allerede etter 4 uker og 5 dager, så jeg vil tro du har all mulighet til å komme i syklus rimelig snart (hvis du har hatt regelmessig mens tidligere da i hvert fall).

Gnador Hopp er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-03-2010, 20:43   #3
Loppa
Seniormedlem

Loppa sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: østafjells
Meldinger: 2,773
Loppa har et ubeskrivelig bra rykte.Loppa har et ubeskrivelig bra rykte.Loppa har et ubeskrivelig bra rykte.Loppa har et ubeskrivelig bra rykte.Loppa har et ubeskrivelig bra rykte.Loppa har et ubeskrivelig bra rykte.Loppa har et ubeskrivelig bra rykte.Loppa har et ubeskrivelig bra rykte.Loppa har et ubeskrivelig bra rykte.Loppa har et ubeskrivelig bra rykte.Loppa har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Gnador Hopp Vis post
Jeg ville ha tatt i mot timen, bare for å være helt sikker på at det ikke er noe igjen der inne.

Loppa er logget av   Svar med sitat
Gammel 10-03-2010, 22:05   #4
Myria
Supermedlem

Myria sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Akershus
Meldinger: 913
Myria har en aura rundt seg.Myria har en aura rundt seg.Myria har en aura rundt seg.Myria har en aura rundt seg.Myria har en aura rundt seg.Myria har en aura rundt seg.

Jeg hadde en MA som ble oppdaget i uke 10, valgte å se an behovet for utskraping og det kom heldigvis ut av seg selv nøyaktig en uke etter. Jeg blødde fryktelig mye det første døgnet, mye mye blod (blødde gjennom de tykkeste nattbindene på 10 minutter) og tomatstore klumper koagulert blod (beklager detaljer...). Jeg var skikkelig kvalm og svimmel pga blodtapet, men hadde ingen smerter i det hele tatt. De enorme blødningene varte uansett bare det første døgnet, etter det blødde jeg som en veldig mild mens eller spotting i fem uker. Hadde eggløsning 7 uker etter SA'en. Ble forøvrig gravid på 2. pp etter SA'en.

Så, det du merker er nok helt vanlig. Du har sannsynligvis hatt det som meg, at det meste kom med en gang.
Gammel 11-03-2010, 06:22   #5
Angelina
Medlem

Angelina sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Meldinger: 71
Angelina er en ukjent størrelse akkurat nå.

Takk for svar alle sammen......

Sitat:
Opprinnelig postet av Myria Vis post
Jeg hadde en MA som ble oppdaget i uke 10, valgte å se an behovet for utskraping og det kom heldigvis ut av seg selv nøyaktig en uke etter. Jeg blødde fryktelig mye det første døgnet, mye mye blod (blødde gjennom de tykkeste nattbindene på 10 minutter) og tomatstore klumper koagulert blod (beklager detaljer...). Jeg var skikkelig kvalm og svimmel pga blodtapet, men hadde ingen smerter i det hele tatt. De enorme blødningene varte uansett bare det første døgnet, etter det blødde jeg som en veldig mild mens eller spotting i fem uker. Hadde eggløsning 7 uker etter SA'en. Ble forøvrig gravid på 2. pp etter SA'en.

Så, det du merker er nok helt vanlig. Du har sannsynligvis hatt det som meg, at det meste kom med en gang.
Jeg tror nok det er det som skjer med meg også, har kun kommet litt vanlig tynntflytende blod i går kveld og i natt, så da håper jeg mesteparten er ute og jeg kun småblør fra nå av. Godt å høre at du ble gravid såpass raskt igjen da, håper det jeg og(hvis jeg får overtalt mannen til å prøve igjen, han ble nesten mer redd enn meg da dette skjedde, for det hadde ikke falt ham inn at det kunne skje).
Angelina er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-03-2010, 12:16   #6
Bianca
Medlem

Bianca sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Sted: Østlandet
Meldinger: 195
Bianca er en kommende stjerneBianca er en kommende stjerne

Uff, det er så trist å miste. Tenker på deg.

Har mista to ganger det siste halve året, og opplevelsene var ganske så forskjellige. Den siste, hvor jeg mista rundt 7 uker (babyen var litt over 6 uker da den døde), hadde jeg som deg noen smerter/smårier, og noen blodklumper. Deretter av tok blødningen, og det var bare pittelitt i en ukes tid etter det. Jeg syntes jeg blødde mindre enn en vanlig mens, og det syntes jeg var så rart. Men det er visst helt vanlig, har jeg skjønt.

Jeg oppelvde som deg å være ganske så uvel. Kvalm, svimmel, og jeg holdt på å besvime. Det er sikkert mye som skjer i kroppen når man mister. Kroppen har jo forbredt seg på å gå gravid i 9 mnd, og så er det plutselig over. Det å miste sliter jo på psyken også, så for meg var det nok en kominasjon av oppgitthet og hormoner på tur som gjorde at jeg følte meg helt i ulage. Syntes dette varte 2-3 dager, før jeg liksom var meg selv igjen.

Jeg fikk EL og mens fire uker etter dette, og jeg har mer presis syklus nå enn jeg noen gang har hatt.

Håper det snart klaffer for dere igjen, og at det blir et 9 mnd svangerskap og en nydelig baby utav det Lykke til!
12.05.10
Bianca er logget av   Svar med sitat
Gammel 15-03-2010, 12:37   #7
baman
Medlem

Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 96
baman er en kommende stjernebaman er en kommende stjerne

Jeg mistet i tiende uke. Hadde sterke smerter en langhelg, var helt smertefri etter ca en uke, blødde i to uker, de første dagene var det voldsomme mengder. Bortsett fra smertene, samt at jeg ble litt blodfattig, hadde jeg ingen andre fysiske plager.

Fikk EL 6 uker etter at jeg hadde mistet.
baman er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 21:54.