Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Syklusen > Menstruasjon
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-05-2004, 23:54   #1
Tidl. bruker
Gjest

Meldinger: n/a
hm Utsette mens noen dager

Jeg og min kjære skal gifte oss i slutten av juni, og skal når bryllupet er vel overstått starte prøvingen på en liten .

Jeg sluttet på p-ring i påsken og står nå foran 2. etter dette. Jeg har regnet og regnet og har funnet ut at neste mest sannsynlig vil melde sin ankomst et par dager før , noe som jeg ikke er spesielt glad for .

Noen som vet om det er mulig å få noe som kan utsette noen få dager, uten at det får større innvirkninger på syklusen for øvrig??

Har ikke lyst til å føle meg uvel på den store dagen .

Hadde en kort syklus sist gang (23 dager), hvor mensen kom på 10 dpo. Hvis den bare strekker seg bittelitt denne gang, og det samme neste gang, så vil alt gå i orden..... Hvem vet kanskje stresset med bryllups-planer og utdrikningslag gjør susen .

Uvant å ikke ha kontroll på syklusen lenger .

Tar i mot alle råd med takk!
  Svar med sitat
Gammel 30-05-2004, 00:00   #2
Marissa
Gjest

Sv: Utsette mens noen dager

Kan du ikke dra til legen å spørre om du kan få noen tabl?
Lykke til med
  Svar med sitat
Gammel 30-05-2004, 00:05   #3
Sparky
Gjest

Jeg vet at primolut kan brukes, men det beste er jo å prate med legen (det må du uansett for å få primolut).

Lykke til med bryllupet!
  Svar med sitat
Gammel 30-05-2004, 00:19   #4
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Sparky
Jeg vet at primolut kan brukes, men det beste er jo å prate med legen (det må du uansett for å få primolut).
Takker for tipset! Søkte på Primolut på nettet, og det så jo perfekt ut... Da er det bare å se om legen har en liten time til overs til meg.... Tida flyr!
  Svar med sitat
Gammel 01-06-2004, 19:24   #5
Tidl. bruker
Gjest

Hva skjer med påfølgende syklus etter at man har brukt Priomolut for å utsette mensen? Vil første dag i mens tilsvare 1. dag hvis man ikke hadde utsatt?
  Svar med sitat
Gammel 01-06-2004, 19:40   #6
Thyresse
Gjest

Jeg husker at jeg utsatte mensen i tenårene da jeg skulle på treningsleir. Fikk noen ufattelige menssmerter etterpå.
Det du også kan gjøre er å begynne på p-pillen og ta to brett rett etter hverandre. Det gjorde jeg etter anbefaling fra legen da jeg skulle gifte meg. Funker bra det.
  Svar med sitat
Gammel 02-06-2004, 08:40   #7
Maysen
Veteranmedlem

Maysen sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Lillehammer
Meldinger: 4,395
Maysen har et ubeskrivelig bra rykte.Maysen har et ubeskrivelig bra rykte.Maysen har et ubeskrivelig bra rykte.Maysen har et ubeskrivelig bra rykte.Maysen har et ubeskrivelig bra rykte.Maysen har et ubeskrivelig bra rykte.Maysen har et ubeskrivelig bra rykte.Maysen har et ubeskrivelig bra rykte.Maysen har et ubeskrivelig bra rykte.Maysen har et ubeskrivelig bra rykte.Maysen har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Skytte75
Hva skjer med påfølgende syklus etter at man har brukt Priomolut for å utsette mensen? Vil første dag i mens tilsvare 1. dag hvis man ikke hadde utsatt?
Jeg utsatte mensen nå med primolut, ettersom jeg skulle på ferie. Det som skjedde var at jeg utsatte den syklusen jeg var inne i med de dagene jeg tok tabletter, for min del fikke jg da mensen 5 dager senere enn jeg skulle. Denne syklusen blir normal antall dager, bare forskyvd 5 dager fra opprinnelig. Fikk ikke noe lengre syklus i etterkant.
Så dag 1 blir den dagen du får mens etter å ha utsatt mensen. Ikke da du skulle hatt mensen.

Klemmer fra
Gammel 02-06-2004, 19:16   #8
Tidl. bruker
Gjest

Takker for svar nok en gang jeg.... Vi skal starte prøvingen på å få en liten , etter bryllupet, så å begynne på piller igjen er ikke aktuelt. Jeg har jo nettopp sluttet .

Håpet faktisk på at det skulle være slik som Maysen skrev, for da unngår jeg på bryllupsreisen til de sørligere breddegrader i juli også. Da er det bare å i vei etter endt bryllup, og håpe på en snarlig med påfølgende :_positiv: . Uansett, vet vel råd og dit skal jeg om noen dager.

Takk for alle hjelp!
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Øk sjansen for å lykkes med en Personlig Fruktbarhetscomputer (PFC)
Klikk her for mer info om Pearly, Ladycomp og Babycomp PFC.

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:07.