Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Prøveklubber > Sliterne
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-12-2017, 17:14   #81
Dani
Medlem

Dani sin avatar

Medlem siden: May 2017
Meldinger: 423
Dani er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Vinterskravling for sliterne 2017/2018

Sitat:
Opprinnelig postet av 88Villa Vis post
Mye håping og tanker om at "hvis bare jeg..." i denne prosessen
Etter to døgn med kjempe positive el-tester går jeg nå og håper at testene skal bli negative sånn at dette blir en normal eggløsning
Hvordan gikk det med testinga? Regner med at den ble negativ? Krysser fingre for at det skjer en liten implantasjon der nå og at dere får en fin overraskelse til jul. 🍀❤️
FER juni (naturlig syklus) 2017:
Letrozol (hjemmeprøving) juli 2017:
FER august (Letrozol pluss Ovitrelle) 2017: Kjemisk 4+2
2.IVF oktober 2017: 🍀❤️
Dani er logget av   Svar med sitat
Gammel I går, 10:22   #82
88Villa
Medlem

Medlem siden: Jun 2017
Meldinger: 62
88Villa er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av Dani Vis post
Hvordan gikk det med testinga? Regner med at den ble negativ? Krysser fingre for at det skjer en liten implantasjon der nå og at dere får en fin overraskelse til jul. 🍀❤️
Den er fortsatt positiv Sååå det lover jo ikke så bra. Var så vidt negativ i går, men i dag er den positiv igjen. 5 dagen Skal maile klinikken senere og høre hva de tenker om neste mnd, siden mensen kommer til å komme i romjulen
88Villa er logget av   Svar med sitat
Gammel I går, 13:35   #83
Venter
VIP-medlem

Venter sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Sted: Sør på landet
Meldinger: 6,636
Venter er en kommende stjerneVenter er en kommende stjerne

Tror jeg har EL i disse dager, men hele fanilien ligger rett ut med en heftig forkjølelse så spørs om det blir noe hjemmeprøving
Venter er logget av   Svar med sitat
Gammel I går, 19:00   #84
Dani
Medlem

Dani sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Venter Vis post
Tror jeg har EL i disse dager, men hele fanilien ligger rett ut med en heftig forkjølelse så spørs om det blir noe hjemmeprøving
Heier på litt hjemmeprøving likevel- ta masse nesespray og kjør på. 😂
Gammel I går, 19:05   #85
Dani
Medlem

Dani sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av 88Villa Vis post
Den er fortsatt positiv Sååå det lover jo ikke så bra. Var så vidt negativ i går, men i dag er den positiv igjen. 5 dagen Skal maile klinikken senere og høre hva de tenker om neste mnd, siden mensen kommer til å komme i romjulen
Så kjedelig da.. Jeg kan så lite om akkurat det der- men du trenger kanskje noen andre hormoner da? Er det slik at en helst ikke skal ha LH-stigning mer enn to dager? Sommersinn her er vel ganske så kunnskapsrik når det kommer til hormonstimulering for å fremme EL? Krysser likevel fingrene for at det skjer et lite førjulsmirakel likevel, men hør med klinikken og hold oss oppdatert. ❣️
Gammel I går, 21:16   #86
Sommersinn
Medlem

Medlem siden: Mar 2017
Meldinger: 174
Sommersinn er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Så kjedelig da.. Jeg kan så lite om akkurat det der- men du trenger kanskje noen andre hormoner da? Er det slik at en helst ikke skal ha LH-stigning mer enn to dager? Sommersinn her er vel ganske så kunnskapsrik når det kommer til hormonstimulering for å fremme EL? Krysser likevel fingrene for at det skjer et lite førjulsmirakel likevel, men hør med klinikken og hold oss oppdatert. ❣️

Det meste av det jeg "kan" om akkurat det emnet har jeg lært herfra, fra gamle tråder på forumet.

Jeg hadde ekstremt treg eggløsning da jeg gikk på pergotime for fem år siden. Eggløsning type dag 25, og positiv test i fem dager var ikke uvalig. Trodde det var noe galt med meg, men kroppen var bare sykt treg. Var en gang på ul på volvat og så DEN fine follikkelen på 19 mm dag 16. Hun sa at den kommer til å briste i løpet av kommende døgn. Positiv el test? Not. Ikke el før dag 26. Så for meg at jeg hadde en 28 mm stor, råtten follikkel, og skrev en sutrete tråd om det her inne. Ble forklart at noen bare er sene, at follikkelen slettes ikke vokser i gjennomsnittelig tempo osv. Datteren min er laget på pergo, på el dag 25. Ble slettes ikke dårlige egg av det, enn så langsomme de var.

Om el-toppen din ikke gir seg ville jeg selvsagt kontaktet klinikken. Forhøyet lh-hormon kan være indikasjon på diverse, og bør utredes om det er bortimot kronisk.

Jeg fikk tips her inne, den gang, om å ta en urt som heter dong quai, for å fremme østrogenproduksjon og dermed eggløsning. Det gjorde jeg, sammen med pergotime og alt (altså etter at selve tabletene var ferdig), og det fremskyndet faktisk eggløsning et par dager hos meg.

Denne runden funket ikke pergotime i det hele tatt hos meg. Null respons liksom, hverken på pergo eller letrozol dobbel dose. Følte meg SÅ mislykka som kvinne. Og måtte ty til disse dyre sprøytene;-) Det var en lettelse. Da ordner alt seg, fra slimhinne, til østrogenproduksjon osv. Det som var i ubalanse balanserers med kunstige injeksjoner, og jeg som egentlig er engstelig for paracet til og med, opplevde det som en lettelse. Gyn styrte kroppen. Deilig!

Ellers er jeg en liten smule urtete av meg og tror på enkle grep som å kutte ut kunstige søtningsmidler i kosten etc. ikke lavkarbo og speedsykling, det kan gjøre vondt verre. Men å drikke økologisk melk og å skippe pepsien, det er iallfall min gyn overbevist om at kan hjelpe særlig for oss pco-damer.

http://forum.snartgravid.com/showthr...ight=fransisca feks denne. Søk opp Fransisca i søkeforumet her inne, hun er et lavt-østrogen-orakel;-)

Sist endret av Sommersinn; I går kl 21:27.
Sommersinn er logget av   Svar med sitat
Gammel I går, 23:52   #87
Venter
VIP-medlem

Venter sin avatar

Medlem siden: Nov 2012
Sted: Sør på landet
Meldinger: 6,636
Venter er en kommende stjerneVenter er en kommende stjerne

Sitat:
Heier på litt hjemmeprøving likevel- ta masse nesespray og kjør på. 😂
Når mini ikke sover og mannen er mannesyk så kan det bli vanskelig ;j
Venter er logget av   Svar med sitat
Gammel I dag, 12:18   #88
88Villa
Medlem

Sitat:
Gammel I dag, 12:27   #89
88Villa
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Sommersinn Vis post
Det meste av det jeg "kan" om akkurat det emnet har jeg lært herfra, fra gamle tråder på forumet.

Jeg hadde ekstremt treg eggløsning da jeg gikk på pergotime for fem år siden. Eggløsning type dag 25, og positiv test i fem dager var ikke uvalig. Trodde det var noe galt med meg, men kroppen var bare sykt treg. Var en gang på ul på volvat og så DEN fine follikkelen på 19 mm dag 16. Hun sa at den kommer til å briste i løpet av kommende døgn. Positiv el test? Not. Ikke el før dag 26. Så for meg at jeg hadde en 28 mm stor, råtten follikkel, og skrev en sutrete tråd om det her inne. Ble forklart at noen bare er sene, at follikkelen slettes ikke vokser i gjennomsnittelig tempo osv. Datteren min er laget på pergo, på el dag 25. Ble slettes ikke dårlige egg av det, enn så langsomme de var.

Om el-toppen din ikke gir seg ville jeg selvsagt kontaktet klinikken. Forhøyet lh-hormon kan være indikasjon på diverse, og bør utredes om det er bortimot kronisk.

Jeg fikk tips her inne, den gang, om å ta en urt som heter dong quai, for å fremme østrogenproduksjon og dermed eggløsning. Det gjorde jeg, sammen med pergotime og alt (altså etter at selve tabletene var ferdig), og det fremskyndet faktisk eggløsning et par dager hos meg.

Denne runden funket ikke pergotime i det hele tatt hos meg. Null respons liksom, hverken på pergo eller letrozol dobbel dose. Følte meg SÅ mislykka som kvinne. Og måtte ty til disse dyre sprøytene;-) Det var en lettelse. Da ordner alt seg, fra slimhinne, til østrogenproduksjon osv. Det som var i ubalanse balanserers med kunstige injeksjoner, og jeg som egentlig er engstelig for paracet til og med, opplevde det som en lettelse. Gyn styrte kroppen. Deilig!

Ellers er jeg en liten smule urtete av meg og tror på enkle grep som å kutte ut kunstige søtningsmidler i kosten etc. ikke lavkarbo og speedsykling, det kan gjøre vondt verre. Men å drikke økologisk melk og å skippe pepsien, det er iallfall min gyn overbevist om at kan hjelpe særlig for oss pco-damer.

http://forum.snartgravid.com/showthr...ight=fransisca feks denne. Søk opp Fransisca i søkeforumet her inne, hun er et lavt-østrogen-orakel;-)
Takk Sommersinn
Det var veldig godt å lese dine erfaringer og det ga meg håp igjen. Jeg har tenkt det samme som deg, at egget bare blir "surere" etterhvert som dagene går

Jeg har sendt mail til klinikken så får høre hva gynekologen sier

Jeg prøvde dong quai før jeg begynte på disse pillene, men ble enig med gynekologen om å ikke ta noen andre piller nå.
Det virker som det blir sprøyter neste mnd, håper det. Er det vondt å sette de? Er de svindyre?
Gammel I dag, 12:29   #90
88Villa
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av Venter Vis post
Når mini ikke sover og mannen er mannesyk så kan det bli vanskelig ;j
Håper dere alle føler dere bedre snart
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 22:49.