Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Behandling > IVF-behandlinger
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-10-2017, 20:43   #111
Laluna
Supermedlem

Laluna sin avatar

Medlem siden: Aug 2012
Sted: Oslo
Meldinger: 767
Laluna er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Oktoberklubben 2017

Sitat:
Opprinnelig postet av Dani Vis post
Tusen takk for det, Laluna! 💕💕
Ja- nå satser vi på nilinger. Må nok regne med et frafall- men er veldig lettet.
Har en god følelse nå, men det hadde jeg forrige runde også, så kan ikke stole på den akkurat- men, kan jo stole på vitenskapen og embryologen, og han skrev at dette var veldig bra. Så får bare smøre meg med tålmodighet til lørdag.
Gleder meg sånn til å innsett- og håper selvsagt veldig at det blir. 🍀

Hvordan går det med stikkingen? Blir veldig spennende med ul på fredag for din del også. Håper sånn at hormonene gjør jobben sin som de skal. 🤞💕
Det er klart at det blir innsett vennen! ❤ Jeg har også en kjempe god følelse for at dere lykkes denne gangen. Tenk, om to dager kan du hente den lille skatten din. Ikke lenge igjen nå 😍🌈🍀❤

Med stikkingen går det bra. Har ikke merket noe til bivirkninger enda. Blir spennende å se imorgen om alt er som det skal 😊🍀
kom til verden okt-13 💖

Søskenforsøk :
2. Frys april-16 - avbrutt da eggene ikke overlevde tiningen.
2. ICSI mai 16 - avbrutt da ingen egg ble befruktet.
3. ICSI okt 16 - totalfrys grunnet fare for overstimulering.
1. Frys nov 16
2. Frys jan 17
4. ICSI mars 17 - totalfrys grunnet fare for overstimulering.
1. Frys juni 17
2. Frys sept 17

5. ICSI okt 17
Laluna er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-10-2017, 20:54   #112
aboutJune
Medlem

Medlem siden: Feb 2013
Meldinger: 166
aboutJune er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av Prøver2017 Vis post
Da ruger også jeg på et flott firedelt embryo!😊 Dessverre var ingen av de andre gode nok til å fryses, så hvis ikke dette lykkes er det tilbake til start. Men akkurat nå gleder jeg meg over at jeg har kommet lengre i denne prosessen enn noen gang tidligere!!😊

Og snart kommer du etter Dani! Jeg sender mange gode tanker til embryoene dine!!💜
Og jeg håper virkelig at dette blir en fruktbar høst for oss alle sammen!!🍀🍀
Gratulerer, så flott, et skritt videre 💗 Krysser alt for at det er gullegget🍀🍀 Dumt det ikke ble noen på frys da.. Jeg har også fått samme beskjed som Dani, at å få noen på frys er absolutt ikke det vanlige. Om det er noen trøst. Men nå må vi tro at det ikkje blir nødvendig heller🤞🎉
1) IVF Jan2017: avbrutt etter uttak, ingen befruktning
2) ICSI Mai2017:avbrutt etter uttak, 1 embryo på frys
3) FER Aug/Sep 2017: negativ
4) ICSI Nov 2017
aboutJune er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-10-2017, 20:55   #113
Laluna
Supermedlem

Laluna sin avatar

Gratulerer så mye som rugere Vilja og Prøver2017! 🎉🎉😄❤❤

Og lykke til med UL imorgen Drømmegull! 😊🍀
Vi har UL samme dag vi da.
kom til verden okt-13 💖

Søskenforsøk :
1. Frys nov 16
2. Frys jan 17
1. Frys juni 17
2. Frys sept 17

5. ICSI okt 17
Gammel 12-10-2017, 22:50   #114
Drømmegull
Medlem

Medlem siden: Aug 2017
Meldinger: 86
Drømmegull er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Opprinnelig postet av Laluna Vis post
Gratulerer så mye som rugere Vilja og Prøver2017! 🎉🎉😄❤❤

Og lykke til med UL imorgen Drømmegull! 😊🍀
Vi har UL samme dag vi da.
Masse lykke til til deg også🍀🤞🏻
Drømmegull er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-10-2017, 08:05   #115
Dani
Medlem

Dani sin avatar

Medlem siden: May 2017
Meldinger: 428
Dani er en ukjent størrelse akkurat nå.

Sitat:
Det er klart at det blir innsett vennen! ❤ Jeg har også en kjempe god følelse for at dere lykkes denne gangen. Tenk, om to dager kan du hente den lille skatten din. Ikke lenge igjen nå 😍🌈🍀❤

Med stikkingen går det bra. Har ikke merket noe til bivirkninger enda. Blir spennende å se imorgen om alt er som det skal 😊🍀
Ja, snart skal det ruges! 🙌
Og så herlig at du også er igang, Laluna. Masse lykke til i dag! 🍀💕🐣🤞

Og masse lykke til, til deg også, Drømmegull! 🍀🌈💜
Skal tenke masse på dere i dag. 😘
FER juni (naturlig syklus) 2017:
Letrozol (hjemmeprøving) juli 2017:
FER august (Letrozol pluss Ovitrelle) 2017: Kjemisk 4+2
2.IVF oktober 2017: 🍀❤️
Dani er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-10-2017, 13:09   #116
Drømmegull
Medlem

Medlem siden: Aug 2017
Meldinger: 86
Drømmegull er en ukjent størrelse akkurat nå.

UL overstått. Det så veldig bra ut😊👏🏻 Nå skal jeg ta eggløsningstest hver dag og melde inn når den kommer. Så skal jeg sette inn eskimo-blastocyst 6 dager etter det. Krysser fingre for at den ikke kommer søndag eller mandag for da skulle det vært innsett i helgen og de gjør de ikke der… Så må er det bare å krysse fingre og håpe på at alt klaffer🍀🤞🏻

Hvordan gikk det med deg Laluna i dag? Veldig spent🤗
ICSI august 2017
Frys oktober 2017
Letrozol (hjemmeforsøk) desember 2017: 🍀
Drømmegull er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-10-2017, 20:42   #117
Laluna
Supermedlem

Laluna sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Drømmegull Vis post
UL overstått. Det så veldig bra ut😊👏🏻 Nå skal jeg ta eggløsningstest hver dag og melde inn når den kommer. Så skal jeg sette inn eskimo-blastocyst 6 dager etter det. Krysser fingre for at den ikke kommer søndag eller mandag for da skulle det vært innsett i helgen og de gjør de ikke der… Så må er det bare å krysse fingre og håpe på at alt klaffer🍀🤞🏻

Hvordan gikk det med deg Laluna i dag? Veldig spent🤗
Så bra at alt så fint ut Drømmegull! 🎉😊❤

Gikk fint her også. 11 store eggposer mellom 11 og 12 mm og 16 små. Håper virkelig ikke at de 16 følger etter nå men legen hørtes positiv ut. Skal fortsette med samme dose og ny UL tirsdag neste uke 😊
kom til verden okt-13 💖

Søskenforsøk :
1. Frys nov 16
2. Frys jan 17
1. Frys juni 17
2. Frys sept 17

5. ICSI okt 17
Gammel 13-10-2017, 20:59   #118
Laluna
Supermedlem

Laluna sin avatar

Sitat:
Ja, snart skal det ruges! 🙌
Og så herlig at du også er igang, Laluna. Masse lykke til i dag! 🍀💕🐣🤞

Og masse lykke til, til deg også, Drømmegull! 🍀🌈💜
Skal tenke masse på dere i dag. 😘
Tusen takk! 😘
Gikk fint idag. 11 eggposer mellom 11-12 mm og 16 små. Håper at de 16 ikke følger etter nå så går alt bra 😊
Skal fortsette med samme dose og ny UL på tirsdag. Da blir uttak tidligst torsdag og er litt bekymret for at det blir litt for lenge til for reagerer veldig raskt på medisinene. Men får bare krysse fingrene for at det går bra 🙏

Lykke til med innsett imorgen! 😊🍀❤
Skal tenke på masse på deg! 😘
kom til verden okt-13 💖

Søskenforsøk :
1. Frys nov 16
2. Frys jan 17
1. Frys juni 17
2. Frys sept 17

5. ICSI okt 17
Gammel 13-10-2017, 22:13   #119
Vilja_
Medlem

Vilja_ sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Meldinger: 228
Vilja_ er en ukjent størrelse akkurat nå.

Det ble stille fra meg gitt... Har vært helt nede for telling med feber og kraftig forkjølelse Har vært skikkelig slakk og er naturligvis stresset på at dette har noe å si for om embryoet fester seg eller ikke. Jeg hoster som en gal og har vært sikker på at jeg har hostet ut hele greiene

Sitat:
Haha! For en herlig heiagjeng! Jeg er sikker på at all heiinga hjelper. 🙌

Her går det faktisk overraskende bra, takk som spør. ❤️ Hvordan går det med deg? Går det greit fysisk? Psykisk er jo en helt annen sak, men sender masse herlige «feste-seg-godt-fast-vibber» til embryoet ditt! Jeg har veldig stor troa på at det blir altså. 😘 ❣️Er så godt å se at det har gått så bra hittil, med flere av oss, at det er lett å være positiv om dagen, kjenner jeg.

Jeg begynte som sagt i ny jobb nylig, så tok meg bare fri uttaksdagen, denne runden, og jobben er en fin distraksjon. Deilig at ingen vet noe der og at jeg har et lite «fristed» fra ivf. Har hatt litt smerter i magen på kveldstid da, verst på tirsdag kanskje, men har ikke måttet ty til analgetika, så virker som det går greit å jobbe altså. Legen ville egentlig sykmelde meg i to uker! Haha.. da tror jeg faktisk at jeg hadde blitt litt sprø her, altså. 😅

Er veldig spent på hvordan utviklingen av embryoene på Spiren er, men har ikke hatt behov for å ringe de enda. Regner med at intet nytt er godt nytt.

Gleder meg til lørdag, og til å se videoen av utviklingen, forhåpentligvis. Klarer faktisk å ha troa på at det blir innsett altså. Dagdrømmer om en perfekt blastocyst, så kan jo bli skuffa, men What the hell, man blir skuffa uansett hvis det ikke går, så hvorfor ikke dagdrømme litt. 🤓
Sender masse kjærlighet til din i dag, 8-16-32-cellede, lille mageboer, Vilja. Nå skal knøtten vokse seg stor og sterk. 🐣

Masse kjærlighet til dere alle! ❣️ Måtte alle få en strålende fin dag. 😘
Denne meldingen fra deg har jeg ikke sett før nå... Beklager!! Har vært helt bomull i hodet de siste dagene...
Nå tenker jeg at du er superspent på morgendagen! Shit, disse dagene gikk jammen fort. Der ligger garantert en eller flere blastocyster å venter på deg og dere. Så spennende altså

Med meg går det greit, men føler liksom alt er anderledes denne gangen. Usikker på om det er bra eller dårlig... Men kjenner ikke like mange "symptomer" denne gangen. De andre gangene har jeg blitt så dårlig av Lutinusen, men merker svært lite til det denne gangen. Det murrer og stikker litt der nede og brystene er litt ømme, men that´s it liksom. Jakter ikke så mye på symptomer denne gangen heller. Det kan være fordi jeg har blitt syk, men det kan også skyldes at jeg distanserer meg litt for å ikke bli like skuffet som de andre gangene...

Ønsker deg MASSE LYKKE TIL Dani Gleder meg veldig til oppdatering fra deg! Sender deg en stor, god klem

Sitat:
Opprinnelig postet av Prøver2017 Vis post
Da ruger også jeg på et flott firedelt embryo!😊 Dessverre var ingen av de andre gode nok til å fryses, så hvis ikke dette lykkes er det tilbake til start. Men akkurat nå gleder jeg meg over at jeg har kommet lengre i denne prosessen enn noen gang tidligere!!😊
Hipp hurra! Gratulerer så mye som ruger og velkommen i rugeklubben Hvordan er formen din? Hausken sa til meg at det var mindre enn 30% som fikk noe på frys, så det er ikke sånn veldig vanlig. Tror bare vi som søker rundt på nett føler at "alle" andre får haugevis på frys, men det er altså ikke tilfelle

Sitat:
Opprinnelig postet av Drømmegull Vis post
UL overstått. Det så veldig bra ut😊👏🏻 Nå skal jeg ta eggløsningstest hver dag og melde inn når den kommer. Så skal jeg sette inn eskimo-blastocyst 6 dager etter det. Krysser fingre for at den ikke kommer søndag eller mandag for da skulle det vært innsett i helgen og de gjør de ikke der… Så må er det bare å krysse fingre og håpe på at alt klaffer🍀🤞🏻🤗
Spennende! Krysser alt jeg har for at EL holder seg unna både søndag og mandag Om ikke lenge ruger du på din lille eskimo

Sitat:
Gikk fint idag. 11 eggposer mellom 11-12 mm og 16 små. Håper at de 16 ikke følger etter nå så går alt bra 😊
Skal fortsette med samme dose og ny UL på tirsdag. Da blir uttak tidligst torsdag og er litt bekymret for at det blir litt for lenge til for reagerer veldig raskt på medisinene. Men får bare krysse fingrene for at det går bra 🙏
Hurra for mange flotte eggposer! Hvor stor dose tar du nå? Har du gitt uttrykk for din bekymring til klinikken angående om disse 16 små skal fortsette å vokse? Men de vet jo hva de gjør, så du kan nok ta det helt med ro. Men jeg vet det er enklere sagt enn gjort. Sender deg en god klem Laluna

Jakten på søsken startet 2014. Mannen har nedfrosset spermier pga sykdom som har gjort ham steril. Jeg fikk september 2016 diagnosen antifosfolipidsyndrom og kollagenose.

1. ICSI august-15 - (SA 4+3)
Fryseforsøk oktober-15

2. ICSI mars-16

3. ICSI september-16

4. ICSI juni-17 - avbrutt pga ingen befruktning

5. ICSI oktober-17
Vilja_ er logget av   Svar med sitat
Gammel 13-10-2017, 23:27   #120
Prøver2017
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2016
Meldinger: 39
Prøver2017 er en ukjent størrelse akkurat nå.

Tusen takk for oppmuntrende ord Vilja!💜 Det går ganske greit med meg, men kjenner antydninger til overstimuli, så håper det ikke blir verre. Sist gang hadde jeg masse væske i bukhulen og måtte ta blodfortynnende i to uker. Kjenner meg igjen indet du skriver om symptomer. Jeg føler heller ikke at jeg merker så mye til lutinusen. Klarer heller ikke helt å tenke at det har gått bra denne gangen. Når det gikk galt med de andre fem eggene, så føler jeg liksom at det sikkert var noe feil med dette også. Men vet jeg må prøve å være litt mer positiv. Er vel et element av at jeg er veldig redd for å bli skuffa også. Så utrolig kjedelig at du har blitt syk!! Men jeg vil helst tro at det ikke har noe påvirkning. Tror embryoene er ganske beskytta i livmora. Jeg har også hosta som en gal de siste dagene, men satser på det ikke har noe å si. Og som flere av dere sa, er det jo noen som mener det er lettere å bli gravid når man er syk. Fordi immunforsvaret er "opptatt" med andre ting. Satser på at det er sånn for deg også!!😊👍

Og Dani, masse lykke til i morgen!! Krysser fingrene for fine blastoer! 😊😊
Drømmegull, Laluna og aboutJune kommer også snart etter!!😊 Blir spennende å følge hverandre fremover! Gode klemmer til hele gjengen! ❤️
Prøver2017 er logget av   Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:13.