Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Generelle tips
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 16-02-2010, 21:12   #41
LeneV
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Romsdalen
Meldinger: 524
LeneV er som en uslipt juvél.LeneV er som en uslipt juvél.LeneV er som en uslipt juvél.LeneV er som en uslipt juvél.LeneV er som en uslipt juvél.LeneV er som en uslipt juvél.LeneV er som en uslipt juvél.LeneV er som en uslipt juvél.
Sv: Vitex gjør deg gravid

Menneh...
Hvor får man kjøpt Vitex da???

Fikk det vakreste + 7/2-11!

Mamma til ei nydelig jente -08.
LeneV er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-02-2010, 22:07   #42
Wiccania
Medlem

Wiccania sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: vestfold
Meldinger: 114
Wiccania er en ukjent størrelse akkurat nå.

apoteket
Gammel 16-02-2010, 22:07   #43
LeneV
Supermedlem

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Romsdalen
Meldinger: 524
LeneV er som en uslipt juvél.LeneV er som en uslipt juvél.LeneV er som en uslipt juvél.LeneV er som en uslipt juvél.LeneV er som en uslipt juvél.LeneV er som en uslipt juvél.LeneV er som en uslipt juvél.LeneV er som en uslipt juvél.

Fant denne siden med info!

http://www.rolv.no/urtemedisin/medis.../vitex_a-c.htm

Jeg venter spent til helga. Får jeg tante-besøk da, er det rett på apoteket på mandag for å kjøpe!!!

Fikk det vakreste + 7/2-11!

Mamma til ei nydelig jente -08.
LeneV er logget av   Svar med sitat
Gammel 16-02-2010, 23:10   #44
Millemor90
Medlem

Millemor90 sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 151
Millemor90 er en ukjent størrelse akkurat nå.

Hvis ikke det funker denne gangen, så skal jeg på apoteket med en gang!! Har lest rundt nå, og dette ser ut til å funke for de som har prøvd det. Btw: Fransiscka har på ingen måte tvunget meg til noe som helst, dette har jeg valgt helt selv

Millemor90 er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-02-2010, 03:24   #45
Shanti
Supermedlem

Shanti sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: Oslo
Meldinger: 521
Shanti er på vei til noe stort.

sniker litt her..

så bra at dere har kommet over vitex! Endelig noen i Norge som har begynt med det1 Jeg har visst om det i 10 år, det er brukt av mange kvinner i andre land for å regulere syklus og for å bli gravide..you go girls!!
Shanti er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-02-2010, 09:50   #46
Millemor90
Medlem

Millemor90 sin avatar

Kan en bruke Vitex, Wild Yam og Damiana sammen?

Gammel 17-02-2010, 10:51   #47
Lykkekløver
Supermedlem

Lykkekløver sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Sted: Møre & Romsdal
Meldinger: 975
Lykkekløver vil raskt nok bli berømt.Lykkekløver vil raskt nok bli berømt.Lykkekløver vil raskt nok bli berømt.Lykkekløver vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Millemor90 Vis post
Kan en bruke Vitex, Wild Yam og Damiana sammen?
Tror ikke det er lurt.. Jeg hadde valgt enten 1) Damiana før EL & Wild Yam etter EL, eller 2) Vitex hele syklusen
1.Frys mars 11: positivt, SA 5+3
2.IVF september 11 (kortregime): GRAVID! Termin 1.juni

Lykkekløver er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-02-2010, 10:53   #48
Millemor90
Medlem

Millemor90 sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Lykkekløver Vis post
Tror ikke det er lurt.. Jeg hadde valgt enten 1) Damiana før EL & Wild Yam etter EL, eller 2) Vitex hele syklusen
Oki Bare lurte!!

Gammel 17-02-2010, 18:34   #49
Fransiscka
VIP-medlem

Fransiscka sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: troms
Meldinger: 6,858
Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.

Jeg har tatt vitex gjennom hele syklusen (er stoppa nå, begynner på ved neste syklus), og wild yam ETTER el.
Fransiscka er logget av   Svar med sitat
Gammel 17-02-2010, 19:21   #50
Ariel
Supermedlem

Ariel sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Meldinger: 683
Ariel er en kommende stjerneAriel er en kommende stjerne

Heihei jentermåtte bare blande meg inn litt her, siden jeg tror nok det var jeg som presenterte Vitex for Fransiscka.....så nå ville jeg stille litt besyttende opp for henne her.som kjent for mange så tok det 5 1/2 år med tullerusk syklus og hormoner på bærtur før jeg faktisk ble gravid!!!!!! Vitex hjalp til å regulere syklusene mine - sakte men sikkert gikk ting mot normalt igjen - etter utrolig mange år med krøll...
Jeg er utdannet og arbeider innen helsevesenet og er veldig klar over urters og enkelte naturmedisiners kraftige potensiale. Jeg var derfor forsiktig med å bruke Vitex de syklusene jeg benyttet pergo, hadde ikke lyst å ta sjansen på å blande for mange medikamenter som kan virke motstridende eller forsterkende på hverandre. Faktisk gjør enkelte legers uvitenhet meg skeptisk grunnet min egen kunnskap akkurat her - de mente det var bare å spise urter alt jeg orket ; "det virker jo ikke likevel".....skummel innstilling!
Noen av dere mener at urter og naturmedisin ikke virker eller i beste fall har placebo-virkning......vet dere at en av de kraftigste hjertemedisinene vi har (Digitoxin) er utvunnet fra revebjelle? ..og en av de kraftigste medisinske nervegiftene (Tujon) finnes i tuja...og har dere tenkt over at opium og mange av de kraftigste narkotiske drogene er utvunnet fra naturen? Over 80 % av reseptbelagte medisiner stammer fra naturen - men blir i vår tid framstilt kjemisk - fordi det er billigere for produsentene, og fordi de på det viset kan påberope seg enerett på det og tjene enormt med penger på det...legemiddelgigantene står for en kynisk industri og forvalter enorme mengder kapital. Og ved å framstille natur"identiske" droger kan de få enerett på å selge bestemte medisiner og tjene penger på folks elendighet. Ingen kan påberope seg enerett på revebjelle, liksom..........og å prøve å framstille hjertmedisin av den selv er jo livsfarlig - siden det er en av de giftigste plantene i norsk fauna.
Planteriket har et enormt potensiale som medisinskap - men plantene må brukes riktig, ellers kan de være farlige, akkurat som kjemisk framstilt medisin. Største forskjellen på kjemisk framstilt medisin og urter er at bl.a urtene vi bruker for å øke fertiliteten virker BALANSERENDE uten å tilføre kroppen noe den ikke trenger, mens legemidler tilfører kroppen kjemiske substanser som blir tatt opp uavhengig av om vi trenger dem eller ikke. Disse forårsaker derfor i større grad bivirkninger. Urter kan forsterke eller nøytralisere virkningen av kunstig framstilte legemidler, man bør derfor vite hva man blander sammen om man tar flere typer medisin (= urter+legemidler) samtidig. De fleste av oss har for liten kunnskap om interaksjoner/agonistisk/antagonistisk virkning av urter+legemidler og bør derfor ikke blande dem sammen hvis man ikke VET at det er ok.
Konkret når det gjelder Vitex: den fikk min syklus på rett kjøl igjen, men grunnet underliggende årsak til fertilitetsproblemene mine gikk det for SEINT syntes jeg (hormonproduserende hypofysesvulst) å oppnå normale hormonverdier og graviditet, så jeg valgte å i tillegg benytte medisiner utskrevet av nevrolog i tillegg. Denne kunne jeg starte med å ta etpar dager etter at jeg avsluttet Vitex-behandling, sa nevrologen....så HAN var mindre redd for å blande medikamenter enn det jeg var... men etterhvert ble det ble full klaff, jeg ble gravid/mistet første syklus etter avsluttet behandling, ble deretter gravid igjen og er idag 22 uker gravid. Jeg gir Vitex'en mye av æren for dette, det var den som gav meg normaliserte sykluser og EL - jeg hadde INGEN påviste EL før etter ei tids behandling med bl.a Vitex. Jeg blandet også endel ting, som høydose av enkelte vitaminer i tillegg til andre urter - det er både nyttig og lurt det, bare man har tilstrekkelig kunnskap om hvordan de virker sammen så man ikke ender med å skade seg selv på det.

....bare for å slå et slag for urtemedisinen.............og ja, jeg jobber BÅDE innen vestlig medisin og som akupunktør - har ett bein i hver leir og har fordypet meg i begge deler

Stor klem til dere alle, kjære pergojentene
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 01:57.