Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Generelle tips
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-02-2010, 20:06   #1
Fransiscka
VIP-medlem

Fransiscka sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: troms
Meldinger: 6,858
Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.
Vitex gjør deg gravid

... iallefall er det mange som sier så.
F.eks i denne disjusjonen:
http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=408884
Ser de er gravide/har født, alle mann der...

Spennende! Har nemlig selv tatt vitex denne gang! Har aldri før brukt det etter el, bare før, men nå har jeg brukt det hele tiden, som jeg har lest er anbefalt, slik at det lettere skal feste seg etc.
Spennende
Fransiscka er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-02-2010, 22:27   #2
Tigermor
Supermedlem

Tigermor sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Østlandet
Meldinger: 827
Tigermor har en aura rundt seg.Tigermor har en aura rundt seg.Tigermor har en aura rundt seg.Tigermor har en aura rundt seg.Tigermor har en aura rundt seg.Tigermor har en aura rundt seg.
Sv: Vitex gjør deg gravid

Im in!

Tigermor er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-02-2010, 23:08   #3
smotti
Supermedlem

smotti sin avatar

Meldinger: 978
smotti vil raskt nok bli berømt.smotti vil raskt nok bli berømt.smotti vil raskt nok bli berømt.

Sitat:
Opprinnelig postet av Fransiscka Vis post
... iallefall er det mange som sier så.
F.eks i denne disjusjonen:
http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=408884
Ser de er gravide/har født, alle mann der...

Spennende! Har nemlig selv tatt vitex denne gang! Har aldri før brukt det etter el, bare før, men nå har jeg brukt det hele tiden, som jeg har lest er anbefalt, slik at det lettere skal feste seg etc.
Spennende

Bestilte du fra danmark? er det for sent å ta det etter/rett før el?

Ny mann ny søskenforsøk
x 3 = 2011
smotti er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-02-2010, 23:13   #4
Fransiscka
VIP-medlem

Fransiscka sin avatar

Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.Fransiscka er bare skikkelig grei.

Du kan begynne når som helst i syklusen.
Jeg begynte vel rundt cd 14 eller noe. Fikk forholdsvis tidlig el og, noe jeg sjeldent har. Jeg har bestilt fra Danmark ja. Er jo ikke lov å selge i Norge. (er jo et tegn på at dette er sterke saker som kan virke..)

Jeg vet at leger i Tyskland ofte skriver ut vitex til ufrivillig barnløse, og leser på amerikanske nettsider at mange har bedre erfaring med vitex enn pergo.
Jeg har ikke prøvd vitexen min så mye... bare litt fra og til en sjelden gang.
Jeg har hele tiden trodd at vitexen KUN økte progesteronnivået, og jeg har ikke lavt progesteronnivå... men så leste jeg at den i det store og hele normaliserte hormonene, i tillegg til å gjøre progesteronnivået også, høyt nok. og at egg lettere festet seg med vitex.
Leser at det har klaffet for mange på første forsøk.
Min vitex boks har stått lengst inne i skapet, lenge, men jeg fant den fram denne gang. Er veldig spent da. Skulle ønske det virket
Gammel 12-02-2010, 23:16   #5
smotti
Supermedlem

smotti sin avatar

smotti vil raskt nok bli berømt.smotti vil raskt nok bli berømt.smotti vil raskt nok bli berømt.

Men åssen er det å ta den sammen med pergo/menopur å sånn tro...?

Og kan den tas sammen med wild yam og babyklister ? hum hum...

skal til danmark om egga mine bare vil gro , så hadde tenkt å stoppe innom heleskosten på veien der nede...

Ny mann ny søskenforsøk
x 3 = 2011
Gammel 12-02-2010, 23:30   #6
Mistral
VIP-medlem

Mistral sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Paris
Meldinger: 7,476
Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av smotti Vis post
Du skal IKKE blande Pergo og naturmedisin. Du risikerer ikke bare at effekten av Pergo påvirkes, det kan være direkte farlig.

Jeg vet hvor fristende det er å prøve nye ting som kanskje kan hjelpe, og har eksperimentert en god del selv, men man må ikke bli helt ukritisk og blanding av medikamenter og helsekost er definitivt fy-fy.
Mistral er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-02-2010, 23:35   #7
Fransiscka
VIP-medlem

Fransiscka sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av smotti Vis post

Og kan den tas sammen med wild yam og babyklister ? hum hum...

skal til danmark om egga mine bare vil gro , så hadde tenkt å stoppe innom heleskosten på veien der nede...
Nei, INGEN urter må tas sammen med pergotime! Det blir bare krasj, og ingen av delene vil virke. Du må vente til etpar dager etter pergostopp.
Jeg stoppet med pergo nå på cd 8, men begynte ikke med vitex og andre urter før cd 12-14 sånn ca.

Du kan fint ta vitex sammen med wy og babyklister.
Tar selc wy denne gang også, etter el.
Gammel 12-02-2010, 23:41   #8
Mistral
VIP-medlem

Mistral sin avatar

Medlem siden: Aug 2003
Sted: Paris
Meldinger: 7,476
Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.Mistral har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Fransiscka Vis post
Nei, INGEN urter må tas sammen med pergotime! Det blir bare krasj, og ingen av delene vil virke. Du må vente til etpar dager etter pergostopp.
Jeg stoppet med pergo nå på cd 8, men begynte ikke med vitex og andre urter før cd 12-14 sånn ca.
Jeg ville aldri turt å ta naturmedisin i samme syklus som jeg tok Pergo. Pergo virker ikke bare akkurat de dagene man tar det, det påvirker hormonbalansen i hele syklusen og til og med i syklusen etter.

Jeg syns det virker skikkelig skummelt sånn som du holder på. Deg om det, men du burde definitivt ikke råde andre til å gjøre det samme.
Mistral er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-02-2010, 23:41   #9
smotti
Supermedlem

smotti sin avatar

Oki.... (beklager at jeg maser sånn, men er så mye rart i prøve jungelen.. )

Men jeg tok pergo fra cd3-7, og har tatt menopur fra cd 11 og skal ta til cd 17 (søndag) og skal på ny ul på mandag (3. gang...). skal jeg vente en god del dager da og, for er vel det samme om det er pergo eller menopur? men etter el, da kan jeg peise på? eller??

Ny mann ny søskenforsøk
x 3 = 2011
Gammel 12-02-2010, 23:42   #10
smotti
Supermedlem

smotti sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Mistral Vis post
Jeg ville aldri turt å ta naturmedisin i samme syklus som jeg tok Pergo. Pergo virker ikke bare akkurat de dagene man tar det, det påvirker hormonbalansen i hele syklusen og til og med i syklusen etter.

Jeg syns det virker skikkelig skummelt sånn som du holder på. Deg om det, men du burde definitivt ikke råde andre til å gjøre det samme.

Åh.... oki.....

Ny mann ny søskenforsøk
x 3 = 2011
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 00:58.