Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Diskusjoner > Vi som har mistet > Vi som har mistet i 1. trimester

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-03-2005, 10:09   #1
Juni76
Gjest

Meldinger: n/a
Blodtype/graviditet/abort

Hei
Jeg hadde en SA i januar. Og er nettopp ferdig med første menstruasjon etter det, og er klar for ny prøving.
Men - jeg lurer på om noen av dere her inne har hørt noe om dette:

'Blodtypeuforenlighet, som kan forekomme mellom en type O mor og en type A far, har vært satt i sammenheng med en rekke vanlige misdannelser.
Mange forskere har antydet at sterilitet og gjentatte aborter kan skyldes at antistoffer som finnes i kvinnens vaginalsekret, reagerer på blodtypeantigenet i mannens sædceller. Dette kan være et resultet at uforenlighet med mødre med blodtype O og deres anti-A og anti-B antistoffer.
Et stort utvalg familier viste at hyppigheten av aborter var størst når moren og faren var ABO-uforenlige, som hvis mor av type O og far type A'

Hmm.. bare for å gjøre dette helt komplett - så har jeg blodtype O+, min kjære har A+.

Ja, ja jeg kommer IKKE til å slutte å prøve av denne grunn.. det skal mer til enn som så. Men jeg blir jo litt bekymret med det samme..
Er det noen som har noen synspunkter her? Som kanskje kan berolige meg litt..! Jeg skal til lege (time avtalt for lenge siden) på mandag, da skal jeg jammen spørre henne.

Venter spent på svar fra dere.
hilsen Juni76
  Svar med sitat

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 06:50.