Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Behandling > Donor/surrogat
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 29-08-2010, 14:19   #1
Fru Moltu
Gjest

Meldinger: n/a
;) Surrogat med eggdonor i India

Så har vi bestemt oss!!!

Vi vil få barn med surrogatmor i india. Vi blir nødt til å bruke eggdonor da kroppen min ikke tåler hormonbehandlingene en egg-picup medfører. For øyeblikket er vi i samle-inn-informasjonsfasen. Vi har lest mye om andres erfaringer her inne på forumet og orientert oss om myndihetenes retningslinjer rundt bruk av surrogati i andre land.

Jeg har forstått det slik at mange har god erfaring med dr Shivani i Dehli. Derfor vil vi i første omgang ta kontakt med henne og hennes klinikk i Dehli.

Det er allikevel mange ting som er uklart for oss. Jeg hadde håpet at noen her inne på forumet kunne hjelpe oss i å få klarhet i dette.

Når man bruker eggdonor, bruker man da frosne egg?

Er det noen som hvet hvordan dette blir i forhold til turer og opphold. Jeg forstår det slik at mye ev tiden på første tur til India går med på hormonbehandling og egg-pikcupp.

Er det noen her inne som skal hente barn i India i nærmeste fremtid eller som nettopp har gjort det? Det hadde hvert kjekt å få høre deres erfaringer. Vi har forstått det slik at så lenge en bruker egen sed og surrogatmor fraskriver seg foreldreretten skal det ikke være noe problem å få barnet med inn til Norge men jeg som mor må stebarnsadoptere barnet.

Jeg blir glad for å høre andres erfaringer og seriøse kommentarer;-)
  Svar med sitat
Gammel 29-08-2010, 14:25   #2
esmeralda
Supermedlem

esmeralda sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Østfold
Meldinger: 759
esmeralda har en aura rundt seg.esmeralda har en aura rundt seg.esmeralda har en aura rundt seg.esmeralda har en aura rundt seg.esmeralda har en aura rundt seg.esmeralda har en aura rundt seg.
Sv: Surrogat med eggdonor i India

Vil bare tipse deg om det lukkede forumet på www.surrogati.no, spes iom at situasjonen med surrogati i india har vært litt "problematisk" i det siste.
Tror du har adskillig større sjangs for å få svar der inne...
Lykke til!
vår i august 2011 da vår lille mirakelgutt ble født.

1. SøskenIVF ga oss ei lita prinsesse, og vi er i mål. Tenk så heldig!!
Bloggen min
esmeralda er logget av   Svar med sitat
Gammel 30-08-2010, 17:14   #3
fru Strert
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 135
fru Strert er på vei til noe stort.
rørt Sv: Surrogat med eggdonor i India

Hei og gratulerer med avgjørelsen!
Jeg venter barn hos Dr.S i slutten av oktober, og er veldig fornøyd med hvordan vi har blitt ivaretatt og fulgt opp. Du finner henne på http://drshivanisachdevgourdelhi.blogspot.com/

Når man bruker eggdonor, bruker man da frosne egg?
- Nei. Man bruker ikke frosne egg.

Er det noen som hvet hvordan dette blir i forhold til turer og opphold. Jeg forstår det slik at mye ev tiden på første tur til India går med på hormonbehandling og egg-pikcupp.
Vi var to uker i Delhi for å ordne med papirer, velge donor og møte surrogat. Mannen må levere spermprøver. Selve samkjøringen av donor og surrogat skjedde etter at vi hadde reist hjem.

Er det noen her inne som skal hente barn i India i nærmeste fremtid eller som nettopp har gjort det? Det hadde hvert kjekt å få høre deres erfaringer. Vi har forstått det slik at så lenge en bruker egen sed og surrogatmor fraskriver seg foreldreretten skal det ikke være noe problem å få barnet med inn til Norge men jeg som mor må stebarnsadoptere barnet.
- Jepp. Du har skjønt det

Hilsen Fru Strert
fru Strert er logget av   Svar med sitat
Svar

Stikkord
eggdonor, india, surrogat, surrogatmor

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 11:41.