Gå tilbake   SnartGravid Møteplassen > Klubber > Behandling > Donor/surrogat
Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 06-09-2010, 09:04   #1
hcm
Gjest

Meldinger: n/a
Eggdonasjon

Hei

Vi har prøvd prøverørsbehandling en stund nå (ICSI-metoden), men har nå fått beskjed om at det er liten sjanse at vi kan klare å bli gravide. Grunnen er at eggene mine har dårlig kvalitet.
Vi vurderer derfor eggdonasjon. Er det noen som har erfaring med dette?
Ser at man kan prøve dette bla. i Riga. Noen som har prøvd det der?

Ønsker veldig å høre om noen erfaringer...vi har aldri tenkt på det før nå...
  Svar med sitat
Gammel 06-09-2010, 09:13   #2
hcm
Gjest

:) Sv: Eggdonasjon

Prøver forresten akupunktur nå, så krysser fingrene for at det skal hjelpe...
  Svar med sitat
Gammel 08-09-2010, 09:23   #3
Håpende ria
Supermedlem

Håpende ria sin avatar

Medlem siden: May 2005
Sted: Nordland
Meldinger: 1,108
Håpende ria er bare skikkelig grei.Håpende ria er bare skikkelig grei.Håpende ria er bare skikkelig grei.Håpende ria er bare skikkelig grei.Håpende ria er bare skikkelig grei.Håpende ria er bare skikkelig grei.Håpende ria er bare skikkelig grei.Håpende ria er bare skikkelig grei.Håpende ria er bare skikkelig grei.
Sv: Eggdonasjon

Er det ingen som har erfaring med eggdonasjon?

Jeg lurer veldig på dette jeg også. Sitter å vurdere det nå.

Tester negativt i dag etter 3 ivf forsøk, skal ikke teste før fredag, men regner med at den er negativ da også.....

Jeg får ut mange egg, men få overlever, selv om legen i Danmark sa de hadde god kvalitet. Så jeg har mistet helt trua på mine egne egg...
De vil ikke overleve og feste seg....

1. IVF- mars 09 2. IVF- juni 09 3. IVF- september 10
Gravid på egen hånd- positiv test 18/2-11, gutt født 10.10.11
Håpende ria er logget av   Svar med sitat
Gammel 08-09-2010, 09:30   #4
Firkløver
Gjest

Det er VELDIG mange som driver med eggdonasjon på Ønskebarn, kanskje dere får mer napp der!
  Svar med sitat
Gammel 09-09-2010, 17:15   #5
fru Strert
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Meldinger: 135
fru Strert er på vei til noe stort.

Hei!
Jeg prøvde meg med eggdonasjon i Barcelona for et par år siden, og var i grunnen veldig fornøyd med Instituto Marques og oppfølgingen vi fikk der. Desverre så er ikke jeg bygget for å få barn, så vi prøvde fire ganger, lykkes to men mistet begge gangene. Nå blir jeg mamma ved hjelp av surrogat om en måneds tid, så det hele føles som veldig langt tilbake i tid

Eggdonasjon er ikke lovlig i Norge, men det er ingen som kan begrense hva du velger å gjøre i utlandet. Vi valgte Spania da vi holdt på, fordi de har et ryddig lovverk og det var greit å komme seg dit. tror vi brukte rundt 200 000kr til sammen, med alle reisene og selve kostnadene ved donasjon. Klinikken er moderne og veldig hyggelig, og de hadde til og med svensktalende i personalet.

Ellers vet jeg ikke helt hva mer jeg skal si. Spør i vei hvis det er noe du lurer på!

Hilsen Fru Strert
fru Strert er logget av   Svar med sitat
Gammel 09-09-2010, 23:18   #6
Leonie
Juniormedlem

Leonie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 34
Leonie er en kommende stjerneLeonie er en kommende stjerne

Jeg har nettopp gjennomført/ fått egg fra donor i Finland.

Må si at jeg er imponert over fagligheten der borte..... Her i Norge føler vi at det har vært litt "delt" når det gjelder å få informasjon om hvorfor vi ikke lyktes med vanlig IVF.

I Finland fikk vi klar beskjed - med egenproduserte egg har dere ca 5 % sjanse, mens med eggdonasjon ville vi ha 45-55 % sjanse.

Det var også med i vurderinga at vi har nær familie som har gjennomført samme behandlingen der borte, og med utmerket resultat! Disse i nær familie sitter igjen med to barn, og er strålende fornøyde.

Nå er det selvfølgelig ingen garanti for at man lykkes- selv med eggdonasjon, men jeg og mannen min er skjønt enige om at 45-55 % sjanse er milevis fra 5 % sjanse for å lykkes.

Dersom vi ikke lykkes, så vet vi i allefall at vi har gjort alt som sto i vår makt for å få det største ønsket vårt i livet oppfylt......
Gammel 09-09-2010, 23:19   #7
Leonie
Juniormedlem

Leonie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Tromsø
Meldinger: 34
Leonie er en kommende stjerneLeonie er en kommende stjerne

send meg gjerne en pm dersom det er mer dere lurer på.....
Gammel 17-06-2011, 17:20   #8
zecita
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2011
Meldinger: 2
zecita er en ukjent størrelse akkurat nå.
hei jenter :)

Ser denne tråden er litt gammel, men er ny her på dette forumet("holder til på ønskebarn") Og tenkte jeg kunne dele mine erfaringer om eggdonasjon med dere
Det var jo ikke så mye om Ed forsøk her inne....

Jeg er 28år og har en sykdom som gjør at jeg må ty til ed for i det hele tatt kunne bli gravid. Jeg har to forsøk bak meg og er ruger på dag 7, på 2 gullegg(håper vi) fra klinikken Institut Marquès i Spania/Barcelona.

Første fosøket vårt var på en klinikk i Danmark, men etter å ha lært litt om dette "gamet" vil jeg på det sterkeste fraråde den klinikken. Det er mange grunner til det, som jeg ikke ramser opp her nå. Men jeg svarer hvis dere vil vite noe.
Men IM kan jeg annbefale på det varmeste. Det er fantastiske annsatte som virkelig bryr seg om og tar vare på pasientene. Allerede fra første mail(jeg drev å undersøkte på forskjellige klinikker for å finne rette for oss til andre forsøk) ble vi tildelt en personlig assistent som har vært våres kontakt person gjennom hele prosessen. De Har ringt under medesineringstiden bare for å høre hvordan det går osv. Pasienten er virkelig viktig for de som jobber der.
En annen ting som gir de et stort pluss i margen for min del er at i Spania er det å donere en kultur, så disse jentene som frivelig gjør dette mulig for oss som trenger det, gjør de tikke pga penger.
Og ikke minst, selve behandlingen var utført på en fantastisk profesjonell måte
Det var litt om min reise til der vi er nå. Er veldig spent om dagene på disse forhåpentlig hvis gulleggene jeg ruger på.

håper drømmen snart kan bli oppfylt
11.2.11 første forsøk med eggdonasjon utført
25.2.11negativ

10.6.11 ruger av 2 søte spirer. Blir det gull?
zecita er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-07-2011, 15:19   #9
Sommerspire
Medlem

Sommerspire sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sted: Østlandet
Meldinger: 56
Sommerspire er en kommende stjerneSommerspire er en kommende stjerne
Gravid på 1. forsøk med eggdonasjon (fryseforsøk)

Hei, jeg er som overnevnte her mer aktiv på Ønskebarn.no - fordi der er det et aktivt eggdonasjonsmiljø

Jeg har endelig....... etter 20 års venting, 8 IVF-forsøk (inkl. 1 forsøk med ferskt egg på eggdonasjon) bak meg og endelig endelig endelig.... den 8. juli testet jeg POSTIVIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg er gravid !!!!!!!

Har dere spørsmål så kan jeg kontaktes under samme nick på onskebarn.no forumet

God sommer og lykke lykke til med å bli gravide alle sammen!!!!!
6. Fryseforsøk. 1 egg 2008 på Volvat. Negativ
7. Fryseforsøk 2011. 1 egg Negativ
1. ED 2011 Negativt
1. ED Fryseforsøk 2011- POSITIV test - men mistet en uke etterpå.. Nytt forsøk sep 2011, også negativt!
MEN i oktober 2012 !!! Termin Juli 2012.
Sommerspire er logget av   Svar med sitat
Gammel 12-07-2011, 15:44   #10
Bella27
Gjest

Sv: Gravid på 1. forsøk med eggdonasjon (fryseforsøk)

Sitat:
Opprinnelig postet av Sommerspire Vis post
Hei, jeg er som overnevnte her mer aktiv på Ønskebarn.no - fordi der er det et aktivt eggdonasjonsmiljø

Jeg har endelig....... etter 20 års venting, 8 IVF-forsøk (inkl. 1 forsøk med ferskt egg på eggdonasjon) bak meg og endelig endelig endelig.... den 8. juli testet jeg POSTIVIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg er gravid !!!!!!!

Har dere spørsmål så kan jeg kontaktes under samme nick på onskebarn.no forumet

God sommer og lykke lykke til med å bli gravide alle sammen!!!!!
Gratulerer
  Svar med sitat
Svar

Aktive lesere akkurat nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester)

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Forumnavigering

Alle tider vises som GMT +2. Klokka er nå 05:59.